Gå til innhold

TEST: Huawei Mate S


Anbefalte innlegg

Alle telefoner med batteri på under 3000 mAh burde nesten fått minus i dag. Tror batteri er langt viktigere for folk fleste, enn at den ikke støtter dual-band wifi eller at man kun kan bruke 25 av 32 GB. For hva har det å si når man bare kan slenge inn et ekstra 64 GB kort til to-tre hundrelapper?

 

Forøvrig en gangske sexy telefon, men jeg hadde nok lett valgt en Moto X Style fremfor denne.

Tek burde helt klart lage alle reviews tilpasset deg, istedenfor å prøve å tilpasse seg den generelle befolkningen. Dine ønsker og behov tilsvarer jo det alle andre vil ha tross alt.

Haha, ja nå lo jeg godt du. Ikke alle som tar seg like god tid til å rakke ned på synspunktene til andre, du jobber kanskje for tek.no? :closedeyes:

Istedenfor å komme med flåsete utsagn kan du jo i det minste prøve å argumentere for hva du mener. Jeg kan gå på gata og spørre 10 tilfeldige om det de mener trekker mest ned på opplevelsen med en smarttelefon, og minst ni av disse kommer til å nevne dårlig batteritid. Det er vel heller få som kommer til å nevne dual-band wifi eller tilgjengelig plass ifht det som er oppgitt.

 

Jeg skjønner jo at tek.no prøver å være en nyhetsside for teknologi interesserte, men mange av testene deres er stortsett en sammenligning av overfladiske tall og en konklusjon som er trekt opp av hatten. Hadde ikke forbauset meg om dem er kjøpt og betalt av produsentene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, ja nå lo jeg godt du. Ikke alle som tar seg like god tid til å rakke ned på synspunktene til andre, du jobber kanskje for tek.no? :closedeyes:

Istedenfor å komme med flåsete utsagn kan du jo i det minste prøve å argumentere for hva du mener. Jeg kan gå på gata og spørre 10 tilfeldige om det de mener trekker mest ned på opplevelsen med en smarttelefon, og minst ni av disse kommer til å nevne dårlig batteritid. Det er vel heller få som kommer til å nevne dual-band wifi eller tilgjengelig plass ifht det som er oppgitt.

 

Jeg skjønner jo at tek.no prøver å være en nyhetsside for teknologi interesserte, men mange av testene deres er stortsett en sammenligning av overfladiske tall og en konklusjon som er trekt opp av hatten. Hadde ikke forbauset meg om dem er kjøpt og betalt av produsentene.

 

 

Du er klar over at det er du som rakker ned på andres synspunkt? Du er klar over at det var det som var poenget mitt i den posten, at jeg ikke synes det var OK at du rakker ned på alle sine andre meninger, og presenterer din egen mening som den eneste riktige. "Hvis jeg hadde spurt 10 folk på gata". 10 Er altfor få folk, men gjør gjerne det, fordi nå kommer du med grunnløse påstander. Du mener tek skal lage sine reviews etter din oppfatning av hva du tror du kommer til å høre på gata hvis du spør 10 folk.

 

DA hadde tek.no blitt en useriøs nettside. Hvis du ser på de meste solgte modellene så selger modeller som Galaxy og iPhone lang lang langt mer enn Sony, til tross for at Sony er veldig gode mobiler, men bedre batteritid. Den eneste reelle markedsundersøkelse er salgstall. 

 

Det at du sier jeg er "på tek sin side" og at "tek er kjøpt og betalt" gjør ikke akkurat innlegget ditt mer seriøst.

Lenke til kommentar

Tror dere får først bli enige om alle positive og negative trekk skal gjelde alle telefoner helt likt før dere forsvarer selektiv bruk av positive og negative kriterier.

Det blir alt for mye synsing og preferanser, eller rett og slett "stått opp på feil fot" anklager mot visse produkter - mens de andre seiler rett gjennom med verre spect på akkurat samme områdene uten at det nevnes engang.

 

Akkurat. Denne praksisen irriterer meg skikkelig.
Lenke til kommentar

Jeg skal ihvertfall passe meg for den (selv om jeg ikke er noen konkurrent).

 

Prislappen var høy, og Huawei har et godt stykke igjen for å overbevise massene. Selv om ikke alle er like skeptiske til å prøve ut "nye" merkenavn, så sitter nok Samsung, iPhone, Sony og noen navn til godt innprentet i norske konsumenters bevissthet.

Lenke til kommentar

Jeg skal ihvertfall passe meg for den (selv om jeg ikke er noen konkurrent).

 

Prislappen var høy, og Huawei har et godt stykke igjen for å overbevise massene. Selv om ikke alle er like skeptiske til å prøve ut "nye" merkenavn, så sitter nok Samsung, iPhone, Sony og noen navn til godt innprentet i norske konsumenters bevissthet.

Spesielt med svertekampanjene fra amerikanske og britiske myndigheter.

 

Men Huawei fortsetter sin store vekst, og HiSilicon som de eier gjør det stadig bedre og kommer med mange modeller. De har åpenbart høyt tempo i R&D avdelingen. Siden de lager SoCene selv har de jo en kostnadsfortrinn kontra andre merker som bruker Snapdragon. Det at deres egne SoCer blir stadig bedre gjør jo at de får stadig bedre produkter med samme lave prisen.

Lenke til kommentar

Gode kommentarer. Svertekampanjen har vi jo lest litt av her på berget. Men, det er ikke sikkert alle har fått den med seg for det om.

 

Jeg tenkte mest på meg selv om min erfaringsbase. Jeg kjøper jo ny mobil litt sjeldnere enn en del andre folk. Også går jeg gjerne for helbudsjett til litt over et par tusenlapper i pris.. Jeg sier ikke automatisk nei til en telefon til kr 300. Den har helt sikkert sine bruksområder, selv om den ikke er så skarp på alt.

 

Men, denne gang skal jeg forsøke å leve en stund med min LG Spirit. Føler for at den kan tjene meg ganske bra en god stund. Kommer jo selvfølgelig til å bli fristet jeg som alle andre, men skal prøve å sitte litt på gjerdet så lenge jeg orker.

 

LG har varmet mitt hjerte bittelitt, selv om jeg ikke er låst til LG. De har gjort gode inntrykk. Huawei er jeg ikke kjent med, så det å skulle bruke et par tusen kroner på Huawei ved neste korsvei, det vil jeg naturligvis kvie meg litt for. Og om det kommer en Huawei til kr 300 så tviler jeg på at disse skal utkonkurrere min LG Spirit helt med det første ihvertfall  :wee:

Lenke til kommentar

 

 

Er dette egentlig noe spesielt? Er ikke Apple nesten kjent for å sløse med plassen rundt skjermen i forhold til konkurrentene sine?

 

Er jo et superviktig argument :)  Men vi skal se at eplefolka kommer etter i neste generasjon :)

Hvorfor testes ikke glass? Man må knuse litt for å finne ut om det holder. Alle mine android telefoner har knust glass etter 1-3 mnd. Kjøpte en Microsoft 640 som har falt ned de fleste betongtrapper på sunnmøre og den er fortsatt like hel. Det kan hete så mye Gorilla det vil men holder gjør det ikke likevel. Aner ikke hva som er betegnelsen på 640 telefonens glass men det må være beste sort...

Lenke til kommentar

 

Hvorfor testes ikke glass? Man må knuse litt for å finne ut om det holder. Alle mine android telefoner har knust glass etter 1-3 mnd. Kjøpte en Microsoft 640 som har falt ned de fleste betongtrapper på sunnmøre og den er fortsatt like hel. Det kan hete så mye Gorilla det vil men holder gjør det ikke likevel. Aner ikke hva som er betegnelsen på 640 telefonens glass men det må være beste sort...

 

Det som er sagt over pluss:

 

640 er designet på en måte som beskytter glasset langt mer. Det at den er laget av en form for polykarbonat og ikke aluminium gjør at den absorberer mer av støtet også, og beskytter glasset. Hvis du mister den slik at skjermen først kommer i kontakt med et lite spist sandkorn, som kan være nesten like hardt som diamant derimot. Da overlever ikke glass uansett.

Lenke til kommentar

Heisann, som sist nevnte skriver så er det at man kan bruke 2 sim kort og i tillegg sette det ene kortet til kun 4g mest sannsynlig et av de største-DET ER JO HELT RÅTT OG HELSEFARLIG.

Jeg kan bruke 50lapp på billig tlf abo (se chess/talkmore) og 299,-(ansattrabatt) for 100(15vanlig) GB MBA abonnement.

349,- for 100 GB/fri bruk. Noen som kan si det samme? Kan bruke den som Router hjemme!!

649,- for vanlige folk, bruker man f.KS 399,- mbb til Netcom får man 30gb, trenger ikke GB på tlf abo.

Peace

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...