Gå til innhold

TEST: Nye Apple TV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper dere kan gjøre en test og sammenligning mellom Android TV (helst Nvidia sin Shield TV som nylig er lansert i Norge) og Apple TV. Chromecast blir ikke helt det samme som Apple TV når det snakkes om spilling og pris. Da er det mer naturlig å dra frem Android TV ettersom det er mer å regne som Google's svar på Apple TV enn Chromecast.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

snikende: Jeg tror noen er på den ballen i redaksjonen, så det kommer nok. At vi trekker frem Chromecast her skyldes til en viss grad at "alle" kjenner den og prisen er lav, samtidig som funksjonslisten på overflaten kan virke lik. I realiteten er forskjellene langt større, som også er årsaken til at begge, med vidt forskjellig prisnivå, er blant våre favoritter i sine klasser.

 

Vi ser at interessen for denne typen ting er skyhøy om dagen, så ikke bli overrasket om det kommer flere saker med sammenlikninger, tips og triks :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

flinx: Joda, du har i grunnen rett i det. Et ganske dårlig valgt eksempel, iom at Plex' mobilapp støtter Chromecast. Redigerte teksten litt for å reflektere det. Takk :)

 

Poenget var at Apple for en gangs skyld virker åpnere enn Google. Til og med relativt billige for alt det Apple TV kan, og hvor godt den gjør det. Det er litt opp ned i forhold til slik det pleier å være.

Lenke til kommentar

 

Nvidia Shield kjører jo ring rundt denne til samme pris. Apple TV støtter jo ikke engang 4k i 2015. Må nesten være en spøk?

Du skjønner ikke dette du. Det er godt nok. 

Uansett vil det selge. Holder å sette på logoen.

apple-logo-b.jpg

 

 

Ja, religion kan være skremmende. Nesten trist å se apple som var banebrytende på teknologi kun for få år siden ha falt så langt bak. Ikke rart det er iphone de får 90% av sin inntekt fra.

Endret av LoveAmiga
  • Liker 3
Lenke til kommentar

LoveAmiga: Foreløpig har vi ikke testet siste utgave i det man kanskje kan kalle Nvidia Shield-serien (selv om produktene har vært veldig ulike hverandre fra gang til gang).

 

Det kan godt hende den kommer høyere ut enn denne. Merk at denne ikke har 10/10. Det er noen ting vi kunne ønsket oss her, og du ser dem i trekklisten til høyre.

 

Vi kan imidlertid ikke trekke noen konklusjoner på bakgrunn av maskinkraft og 4K-støtte alene. Det skal fungere godt og være nyttig også, og det er slike ting vi finner ut av i en test. Her fungerer det meste veldig godt, og produktet virker som en veldig fornuftig avveining av maskinkraft, programvare og funksjonalitet.

 

Mener som nevnt over at noen allerede er på ballen, så vi finner nok ut av hvilken som er best om ikke så lenge :)

Lenke til kommentar

 

 

Tenk, en apple produkt test tråd uten bitre androidfans som må komme med sarkastiske kommentarer. Jaja kanskje neste gang.

For en verden det hadde vært!

Merker jo at de fleste androidfansa som poster er veldig stolte over sin pc at de må til og med liste specsa i profilen sin. Det gjorde jeg da jeg var 10 år!

Når man lever i sin egen lille boble er allting fint og flott, da gjør det sikkert veldig vondt å høre at ikke alle er like imponert over det du syns er perfekt inni boblen din.

Har en hel haug Apple produkter inkludert Apple TV3, og vurderte helt klart å kjøpe denne oxo. Problemet var bare at Nvidia Shield Android TV (et håpløst navn) dukket opp. Testen her viser en finesse på nye ATV (Netflix fremhevingen), Ellers er apper og spill det som preger denne i forhold til den tidligere utgaven, når da prisen er mer enn doblet vil jeg si at det er ikke mye til oppgradering man får, når ikke engang støtte for 4K fremvisning er til stede.

Så får dere som mener alt fra Apple er 100% perfekt kjøpe denne og være fornøyd. Når da Apple neste år gir ut en ATV5 som har denne fantastiske, glimmrende supre, astronomiske og ikke minst hinsides alt annet løsningen 4K. Vel da får dere løpe i butikken igjen (da kommer jeg oxo)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alltid morsomt når de samme personene som påstår at de ikke vil ha Android vs iOS stiller seg på den ene siden selv. Klager på det andre skriver i trådene, selv om det er sarkastiske kommentarer og negative kommentarer om produsent i alle slags tråder. Når folk altså driver å klager på slike ting, så er de altså med på å skape enda mer av dette.

 

Skal jeg gi et lite tips? Hvis du synes det andre skriver er idiotisk, eller upassende etc. hva enn dere synes om dette. Rapporter det om dere synes det bryter med retningslinjene, eller ignorer det. Det er aldri gøy å skrive an sarkastisk kommentar om noe, om det ikke er noe respons. Prøv å faktisk være eksempler på det dere ønsker. Hvis dere ønsker saklig diskusjon på forumet om produktet, kom med saklige innlegg. Med å klage på andre sine poster slik som dette i forumet så bidrar dere til å gjøre det enda være. Og anbefaler også en del av brukerne som klager her å se på hva de selv skriver i Android tråder. Hva var det engelske ordet? "Hypocrite" ?

 

Eller god helg videre :)

Til saken:

God pluss/minus liste i slutten av denne saken :) Jeg liker godt når det kommer masse punkter her! (selv om jeg selvfølgelig forstår godt at det er vanskelig å finne punkter for Samsung produkter på minussiden /s*)

Ser frem til en test av NVIDIA sin Android TV og hvordan den er i forhold. Den kan jo faktisk sammenlignes. Forstår at dere sammenlignet med Chromecast, men Chromecast er jo egentlig beregnet for annet bruk. Den gjør en ting, og den gjør det bra og billig. Apple TV gjør langt mer, men om du ikke trenger langt mer (som å spille Candy Crush Saga(det spillet burde vært forbudt på grunnlag av svindel)) så er det jo ikke noe poeng i å betale for mer.

 

Kunne kanskje sagt noe om hvordan det er å bruke denne kontra Tizen eller WebOS på en smartTV? Eller Android på smartTV....selv om det ikke ville kommet ut positivt for android TV akkurat :p

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Tenk, en apple produkt test tråd uten bitre androidfans som må komme med sarkastiske kommentarer. Jaja kanskje neste gang.

For en verden det hadde vært!

Merker jo at de fleste androidfansa som poster er veldig stolte over sin pc at de må til og med liste specsa i profilen sin. Det gjorde jeg da jeg var 10 år!

Når man lever i sin egen lille boble er allting fint og flott, da gjør det sikkert veldig vondt å høre at ikke alle er like imponert over det du syns er perfekt inni boblen din.

Har en hel haug Apple produkter inkludert Apple TV3, og vurderte helt klart å kjøpe denne oxo. Problemet var bare at Nvidia Shield Android TV (et håpløst navn) dukket opp. Testen her viser en finesse på nye ATV (Netflix fremhevingen), Ellers er apper og spill det som preger denne i forhold til den tidligere utgaven, når da prisen er mer enn doblet vil jeg si at det er ikke mye til oppgradering man får, når ikke engang støtte for 4K fremvisning er til stede.

Så får dere som mener alt fra Apple er 100% perfekt kjøpe denne og være fornøyd. Når da Apple neste år gir ut en ATV5 som har denne fantastiske, glimmrende supre, astronomiske og ikke minst hinsides alt annet løsningen 4K. Vel da får dere løpe i butikken igjen (da kommer jeg oxo)

 

 

Ja, det er enten eller, svart eller hvitt. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva testen sier, eller om produktet er perfekt som du kaller det. Det jeg irriterer meg over er de stadige sarkastiske kommentarene fra enkelte bruker som alltid skal sette ting på spissen. Apple tv har aldri vært perfekt i mine øyne, og mangelen på 4k er irriterende. Men så har jeg ennå ikke byttet tv oppe, så har bare 4k i kjellern, så på den måten er jo ikke 4K viktig ennå, men det tvinger jo på en måte frem et bytte når tv'en oppe byttes til 4k oled tv med android. Det er i allefall planen, så får vi se hvor for prisnivået kommer ned til et fornuftig nivå. Android shield og andre steambokser er helt sikkert gode og kanskje tilogmed mye bedre enn at4, men når endelig fruen kan starte den, leie seg film, etc etc så skal de litt til før at jeg bytter.

 

Alltid morsomt når de samme personene som påstår at de ikke vil ha Android vs iOS stiller seg på den ene siden selv. Klager på det andre skriver i trådene, selv om det er sarkastiske kommentarer og negative kommentarer om produsent i alle slags tråder. Når folk altså driver å klager på slike ting, så er de altså med på å skape enda mer av dette.

 

Skal jeg gi et lite tips? Hvis du synes det andre skriver er idiotisk, eller upassende etc. hva enn dere synes om dette. Rapporter det om dere synes det bryter med retningslinjene, eller ignorer det. Det er aldri gøy å skrive an sarkastisk kommentar om noe, om det ikke er noe respons. Prøv å faktisk være eksempler på det dere ønsker. Hvis dere ønsker saklig diskusjon på forumet om produktet, kom med saklige innlegg. Med å klage på andre sine poster slik som dette i forumet så bidrar dere til å gjøre det enda være. Og anbefaler også en del av brukerne som klager her å se på hva de selv skriver i Android tråder. Hva var det engelske ordet? "Hypocrite" ?

 

Eller god helg videre :)

Til saken:

God pluss/minus liste i slutten av denne saken :) Jeg liker godt når det kommer masse punkter her! (selv om jeg selvfølgelig forstår godt at det er vanskelig å finne punkter for Samsung produkter på minussiden /s*)

Ser frem til en test av NVIDIA sin Android TV og hvordan den er i forhold. Den kan jo faktisk sammenlignes. Forstår at dere sammenlignet med Chromecast, men Chromecast er jo egentlig beregnet for annet bruk. Den gjør en ting, og den gjør det bra og billig. Apple TV gjør langt mer, men om du ikke trenger langt mer (som å spille Candy Crush Saga(det spillet burde vært forbudt på grunnlag av svindel)) så er det jo ikke noe poeng i å betale for mer.

 

Kunne kanskje sagt noe om hvordan det er å bruke denne kontra Tizen eller WebOS på en smartTV? Eller Android på smartTV....selv om det ikke ville kommet ut positivt for android TV akkurat :p

 

Android vs ios diskusjoner er vel ikke noe problem å takle, men er det ikke mulig å gjøre det på et normalt vis? Kommentarene til Loveamiga og kremt er jo ikke designet for noe annet enn å provosere. De legger ikke akkurat opp til noen diskusjon. 

Lenke til kommentar

 

 men det tvinger jo på en måte frem et bytte når tv'en oppe byttes til 4k oled tv med android. Det er i allefall planen, så får vi se hvor for prisnivået kommer ned til et fornuftig nivå.

 

 

 

Android vs ios diskusjoner er vel ikke noe problem å takle, men er det ikke mulig å gjøre det på et normalt vis? Kommentarene til Loveamiga og kremt er jo ikke designet for noe annet enn å provosere. De legger ikke akkurat opp til noen diskusjon. 

 

Med mindre Android som OS på TV endrer seg, ikke kjøp Android TV. Se her f.eks:

http://www.dn.no/tekno/tester/2015/11/01/1229/Bildetest/smarttv-guide-bedre-raskere-og-sterkere

Eller se her: http://www.tek.no/artikler/test-sony-kd-65x9305c/193222/alle

Android på TV er ikke det beste akkurat.  LG sitt WebOS eller Samsung sitt Tizen er best. Litt etter hva du prioriterer i OSet. LG er jo og den eneste med OLED (Panasonic har jo kommet med en modell med LG panel, og de kjører vel firefox OS som og er i linken)

 

Vel en skulle tro Android vs iOS diskusjoner var mulig å gjøre på et normalt vis, men det er et tema som det åpenbart er for mye følelser knyttet til, så det vil nok være vanskelig de fleste steder. Det er jo langt ifra ille det folk sier her, når du sammenligner med andre steder.

 

Jeg nevnte aldri brukernavn i min post, og jeg skrev heller ikke alt til deg. Noe derimot. Og poenget med det gjelder også for det du skriver nå. Det er mulig at det er andre brukere som kommer med kommentarer som du synes er provoserende (sier ikke jeg er uenig eller at du tar feil, skriver bare nøytralt :) ) og som ikke legger opp til diskusjon. Poenget mitt er at når du da skriver at slikt er irriterende, så legger heller ikke du opp til diskusjon. Faktisk så legger du opp til diskusjon om et helt annet tema. Bare se på svarene etter deg. Massevis av folk som bare klager over hva andre skriver. Du ønsket altså en mer saklig diskusjon, men det du fikk var alt annet enn det. Så sporte diskusjonen av mot akkurat det de som provoserte ville. Altså har du gitt dem akkurat det de ville. Du har altså bidratt med å dra diskusjonen i den retningen. Derfor sier jeg:

1: Rapporter dem for å skrive off-topic hvis du mener det er off-topic og bare for å provosere folk med Apple produkter

2: Hvis det ikke fjernes, eller det ikke er direkte off-topic, men bare et lite stikk av sarkasme, bare IGNORER det. Da blir det ikke gøy for de som provoserer lengre.

 

Slik som kommentaren over min nå. Det å svare på en slik kommentar har ca >1% sjanse for å føre til noe godt.

 

EDIT: Full disclaimer, mener ikke å fornærme noen eller noe lignende her, bare hjelpe/forklare. Har ingen doktorgrad i nettforum, så det jeg sier er ikke nødvendigvis 100% rett.

 

I tillegg så hjelper det svært lite at du klager over useriøse kommentarer og "android" folk i Apple tråder. Det er nemlig ganske likt fra motsatt side også. Forrige gang jeg kom med et seriøst innlegg og ville diskutere noe ved et Apple produkt så kom du med kommentaren "Troller du eller var du seriøs?". Hint: Det er ikke måten å legge opp til seriøs diskusjon heller.

Endret av TKongen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...