Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Detecter ikke Skjermkort


Anbefalte innlegg

Jegg har nettopp bygget en pc. Alle viftene og lysene er på, men et par lyser over skjermkortet mitt blinker. Har prøvd to stk. men skjer det samme med begge. Når jeg prøver å skru på pc'en lyser det opp "No DVI" eller noe sånt. Va er feilen? Har jeg ødelagt hovedkortet? (Resten av hovedkortet funker)

 

Hoverkort:

https://www.komplett.no/product/854600/datautstyr/hovedkort/amd-socket/asus-b150-pro-gaming-d3-socket-1151

 

Skjermkort:

https://www.komplett.no/product/844161/datautstyr/skjermkort/pci-express/asus-geforce-gtx960-2gb-turbo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig lite å gå etter her ... 

 

Alle viftene og lysene er på, men et par lyser over skjermkortet mitt blinker.

Hvilke lys er dette? Lys på hovedkortet? Har du lest i manualen hva de betyr?

 

 

Har prøvd to stk. men skjer det samme med begge. 

Så du har prøvd to forskjellige skjermkort altså?

 

 

Når jeg prøver å skru på pc'en lyser det opp "No DVI" eller noe sånt.

Så du bruker DVI kabel fra skjermkortet til skjermen? Du er ikke bare på feil inngang på skjermen da?

 

Du er sikker på at du har bygget alt riktig da? Alt av kabler er satt som det skal? Har du forsøkt å ta alle komponenter/kabler inn og ut en gang for å være sikker på det står skikkelig? Har du forsøkt å resette BIOS? Har du forsøkt å ta ut skjermkortet og bruke onboard grafikk (flytte skjermkabelen til HK - HDMI)? Har du forsøkt begge PCIE sporene (selv om det bare er x4 det andre..)? Har du forsøkt å ta ut en/flere av rambrikkene, bare ha 1 satt i?

 

 

(Resten av hovedkortet funker)

Hvordan vet du det?

Lenke til kommentar

Veldig lite å gå etter her ... 

 

Alle viftene og lysene er på, men et par lyser over skjermkortet mitt blinker.

Hvilke lys er dette? Lys på hovedkortet? Har du lest i manualen hva de betyr?

 

 

Har prøvd to stk. men skjer det samme med begge. 

Så du har prøvd to forskjellige skjermkort altså?

 

 

Når jeg prøver å skru på pc'en lyser det opp "No DVI" eller noe sånt.

Så du bruker DVI kabel fra skjermkortet til skjermen? Du er ikke bare på feil inngang på skjermen da?

 

Du er sikker på at du har bygget alt riktig da? Alt av kabler er satt som det skal? Har du forsøkt å ta alle komponenter/kabler inn og ut en gang for å være sikker på det står skikkelig? Har du forsøkt å resette BIOS? Har du forsøkt å ta ut skjermkortet og bruke onboard grafikk (flytte skjermkabelen til HK - HDMI)? Har du forsøkt begge PCIE sporene (selv om det bare er x4 det andre..)? Har du forsøkt å ta ut en/flere av rambrikkene, bare ha 1 satt i?

 

 

(Resten av hovedkortet funker)

Hvordan vet du det?

Hehe, bare tolmodigheten min som er feil her xD Ventet litt og jeg kom helt til hovedkortinstillinger. Jeg trykket meg videre men da ble skjermen svart og det kom "No DVI". Mistenker det er HDD min som er feil, skal se nå :)

Lenke til kommentar

Ja det vil jeg absolutt tro...

Tusentakk for hjelpen til nå! :) Ett siste spørmål håper jeg. Når jeg kommer inn til settings, står det at det er ingen SATA ( Snt det er HDD?). Jeg har koblet kabelen til HDD, men er det bare en kabel. Ser en liten 3 eller 4 pin plugg til høyre på HDD'en.

 

Må jeg kjøbe en helt ny HDD, eller trenger jeg bare å slette alt? Og hvordan gjør eg det? Takk for hjelper på forhånd. Du har vert til stor hjelp!

Lenke til kommentar

Harddisken skal ha to kabler. En sata signal kabel som går til hovedkort og en sata strømkabel som kommer fra strømforsyning. (Med forbehold om at du ikke har noe helt spesielt eller gammelt utstyr ... Ta gjerne detaljerte bilder av utstyret ditt så jeg ikke sier noe feil)

 

For å reinstallere Windows må du ha en Windows DVD eller usb med en ekte/genuin lisensnøkkel. Denne står på coveret, evt på en grønn lapp på den gamle maskinen din. Har du ikke DVD må du lage en USB basert på ISO.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...