Gå til innhold

Activision kjøpte nettopp Candy Crush-studioet for mye mer enn det Disney ga for Star Wars


Anbefalte innlegg

Hvis en Spillutgiver skulle gjøre noe slikt, så er det ikke overraskende at Activision gjør det. Jeg har ikke hatt sansen for Activision i flere år nå, men jeg ville blitt litt skuffet hvis en annen utgiver hadde kjøpt Candy Crush.

 

Kanskje klarer de å kjøre IPen i grøfta slik som de har så ofte gjort tidligere. :-)

Endret av Gormers
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det er trist at et slikt "møkkafirma" er mer verdt enn etablerte franchiser... Men det er klart, det er markedet som styrer, så er det slik så er det slik.

Det kan sammenlignes med musikkindustrien i grunn. Det som avgjør suksessen er ikke kunstnerisk integritet, men at "folk først" kjøper produktet. Folk er som sauer og "folk flest" har ikke så sterkt kjennskap til kunstnerisk integritet. Derfor vil de beste produktene, i mine øyne, for alltid bli litt underground.

 

 

"I dine øyne" ja. Men flesteparten er uenig med deg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Slike spill lever ikke lenge. Mobilspillere er ikke lojale kunder. Dette kan bli den neste Draw Something-fiaskoen, hvor et invesreringsselskap gikk dukken etter å ha kjøpt spillselskapet.

Candy crush har dessverre vist seg å være ganske så levedyktig. Eldre damer og menn på jobben spiller jo ikke annet fortsatt, sånn 3 år etter de begynte å spille det eller noe sånn.

 

Jup, de har hatt suksess og tjent masse penger men klarer de å opprettholde suksessen lenge nok til å tjene inn 40 milliarder?

Det er spørsmålet her. Mobil spill blir dominert av one shot hits, klarer du å bli så populær at du kommer på topp 10 av spill vil dette medføre masse nedlastinger.

Regner med at de vil komme i samme situasjon som Rovio som aldri klarte å følge opp angry birds selv om jeg syntes grisene var bedre.

Lenke til kommentar

 

 

Jup, de har hatt suksess og tjent masse penger men klarer de å opprettholde suksessen lenge nok til å tjene inn 40 milliarder?

Det er spørsmålet her. Mobil spill blir dominert av one shot hits, klarer du å bli så populær at du kommer på topp 10 av spill vil dette medføre masse nedlastinger.

Regner med at de vil komme i samme situasjon som Rovio som aldri klarte å følge opp angry birds selv om jeg syntes grisene var bedre.

 

Jeg tror ikke de kommer til å gå så mye på å lage et Candy Crush 2, men de kommer til å lansere en haug med tilsvarende spill kontinuerlig i jakten på enda en megasuksess. I mellomtiden fortsetter de å melke Candy crush for alt det er verdt. Legger til enda mer saker du kan kjøpe ved "mikro"transaksjoner. Så lenge de bare pumper nytt innhold (nye levels) som er interessant for de som allerede bruker penger på det så har de en evighetsmaskin. De som spiller candy crush er ikke folk som går for å komme igjennom et spill, men for å ha noe å gjøre på når de kjeder seg, eller snakke om i lunsjen på jobb.

 

Candy crush alene tjener inn gjennomsnittlig over 1 milliard dollar i in-app kjøp per år, så det skal ikke mange årene til før de er i overskudd.

Lenke til kommentar

 

Jup, de har hatt suksess og tjent masse penger men klarer de å opprettholde suksessen lenge nok til å tjene inn 40 milliarder?

Det er spørsmålet her. Mobil spill blir dominert av one shot hits, klarer du å bli så populær at du kommer på topp 10 av spill vil dette medføre masse nedlastinger.

Regner med at de vil komme i samme situasjon som Rovio som aldri klarte å følge opp angry birds selv om jeg syntes grisene var bedre.

 

Jeg tror ikke de kommer til å gå så mye på å lage et Candy Crush 2, men de kommer til å lansere en haug med tilsvarende spill kontinuerlig i jakten på enda en megasuksess. I mellomtiden fortsetter de å melke Candy crush for alt det er verdt. Legger til enda mer saker du kan kjøpe ved "mikro"transaksjoner. Så lenge de bare pumper nytt innhold (nye levels) som er interessant for de som allerede bruker penger på det så har de en evighetsmaskin. De som spiller candy crush er ikke folk som går for å komme igjennom et spill, men for å ha noe å gjøre på når de kjeder seg, eller snakke om i lunsjen på jobb.

 

Candy crush alene tjener inn gjennomsnittlig over 1 milliard dollar i in-app kjøp per år, så det skal ikke mange årene til før de er i overskudd.

Så hvorfor klarte ikke Rovio som sto bak angry birds det?

Merk at dette betyr ikke at selskapet går under om de da ikke har bygd seg opp til å måtte ha milliarder i året eller gå konkurs, men at de får normalisert inntektene sine og kanskje kun drar inn 100 millioner.  

 

Mer enkelt.

Om King tjener 1 milliard dollar i året så vil de måtte holde på slik i 6 år for å tjene inn kjøpet til Activision.

Da er tar de ut alle pengene og rentetap er ikke regnet med. 10 år er mer realistisk.

Ja Activision håper på at de vokser. Sjansene for at det neste store kommer fra King er imidlertid liten.

Mobil spill bransjen er ikke som pc/ konsoll spill det du har bunnsolide franchises som vil selge dersom du ikke driter deg ut eller melker dem i hjel.

Lenke til kommentar

Og vipps så gikk kvaliteten på Blizzard-spill nedover :p

 

Dette har ingenting med Blizzard å gjøre. Du vet hva Activision Blizzard er, ikke sant? Virker ikke slik. Du burde sjekke hvordan selskapene ble sammenslått litt nøyere.

 

 

At dette kommer til å påvirke Blizzard sine spill på noen måte er temmelig naivt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Og vipps så gikk kvaliteten på Blizzard-spill nedover :p

Dette har ingenting med Blizzard å gjøre. Du vet hva Activision Blizzard er, ikke sant? Virker ikke slik. Du burde sjekke hvordan selskapene ble sammenslått litt nøyere.

 

 

At dette kommer til å påvirke Blizzard sine spill på noen måte er temmelig naivt.

 

 

Før 2007 - De bra spillene

Etter 2007 - Meh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...