Gå til innhold

Skuffende veivalg av Tek.no


Anbefalte innlegg

Jeg har også stoppet fornyelsen av abonnementet mitt på tek.no. Jeg er lei av dårlige pressemeldinger og copy/paste fra andre nettsider.

Hvor ble det av de gode dybdeartiklene dere hadde før i tiden? De hadde jeg gladelig betalt for. Det finnes mange smarte mennesker, som har potensiale for å skrive gode artikler for tek.no. Hvorfor inviterer dere ikke dem til å skrive artikler for dere? Ta en titt her på diskusjon.no, det er mange dyktige mennesker her inne. De aller fleste trenger sikkert ikke betalt en gang. Eller, gi dem 10% av annonseinntektene for den artikkelen? Win-win. Artikkelen koster dere særs lite, de som skriver dem får litt for det, og ikke minst, dere tilfredsstiller alle som ønsker seg dybdeartikler om diverse temaer.

 

Jeg melder meg frivillig til å skrive en dybdeartikkel om fks IIS (internet information services), eller andre interessante windows emner ikke alt for mange kan så mye om. Klart, dere kommer aldri til å få solgt dem til VG, men slike artikler kan nok helt sikkert tiltrekke seg de litt mer tekniske av oss.

Jeg skulle gjerne ha lest dybdeartikler om fks Varnish, som er en fantastisk caching HTTP reverse proxy. Eller hva endret seg i PHP 7.0 kontra forrige stabile release? Hva med en artikkel som forklarer hvordan brukeren "War" drifter folding riggen sin? Hva med en artikkel som tar for seg hvorfor Microsoft brått gir ut programvare som open source?  

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg savner fryktelig sakene i Akam.. Tidligere fulgte jeg med daglig, de var kjappe med nyheter og hadde mye spennende saker. Nå er jeg heldig hvis jeg finner noe ukentlig..

Testene har blit grundige og veldig bra, men er jo toppen en pr måned.

De siste store slippene til f.eks. Nikon er ikke en gang nevnt, som den store overraskelsen D500 som kom i natt. Bare action-kameraet som ikke kommer ut før om lenge...

Nå finner man jo nyheter andre steder, men da er det ikke mye annet igjen.

Forumet er heldigvis fortsatt veldig oppegående

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Mye enig med det som er sagt her. Kvalitetene er ikke helt bra noen ganger og det er lite datastoff. Spesielt irriterende er det at i nyhetsmail henvises til artikler som er gamle. Senest mailen fra i dag 7.02 med ukens TEK ekstra-saker som har en artikkel fra 12.12.2014, en fra 06.07.2013 og en fra 29.07.2013 under "Sjekk også". Skal dette være ukens TEK ekstra-saker??

Og dette er ikke noe engangstilfelle. Stadig gammelt nytt i nyhetsmail og på forsida. Har en virkelig så lite nytt å skrive om at en må trekke fram gammelt nytt som nytt? Jeg er betalende abonnent, men skal alvorlig vurdere å avslutte dette.

Lenke til kommentar

Nei Olwar , det er desidert ikke noe mangel på noe å skrive på , hva som er årsaken til den mangelen på gode artikler som flere etterlyser vet jeg ikke , men jeg har en følelse på at det går på 'Eierne" som ønsker klikk og lønnsomhet og forstår ikke hva som må til for at dette skal skje.

 

Annonse blokkering er jo også med på å bidra til denne tilstanden, hadde samtlige websider samarbeidet har man kunnet funnet en løsning som har gjort annonsering trygg for kundene ( sikkerhet mot virus og malware ) samtidlig som den ikke har blitt for ille og umulig å unngå nettopp for å sikre inntekter til websidene som står bak...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sjekk ut www.f32.no. Flere av oss fra den gamle Akam-redaksjonen som skriver om foto ?

 

Jeg savner fryktelig sakene i Akam.. Tidligere fulgte jeg med daglig, de var kjappe med nyheter og hadde mye spennende saker. Nå er jeg heldig hvis jeg finner noe ukentlig..

Testene har blit grundige og veldig bra, men er jo toppen en pr måned.

De siste store slippene til f.eks. Nikon er ikke en gang nevnt, som den store overraskelsen D500 som kom i natt. Bare action-kameraet som ikke kommer ut før om lenge...

Nå finner man jo nyheter andre steder, men da er det ikke mye annet igjen.

Forumet er heldigvis fortsatt veldig oppegående

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sjekk ut www.f32.no. Flere av oss fra den gamle Akam-redaksjonen som skriver om foto

 

Jeg savner fryktelig sakene i Akam.. Tidligere fulgte jeg med daglig, de var kjappe med nyheter og hadde mye spennende saker. Nå er jeg heldig hvis jeg finner noe ukentlig..

Testene har blit grundige og veldig bra, men er jo toppen en pr måned.

De siste store slippene til f.eks. Nikon er ikke en gang nevnt, som den store overraskelsen D500 som kom i natt. Bare action-kameraet som ikke kommer ut før om lenge...

Nå finner man jo nyheter andre steder, men da er det ikke mye annet igjen.

Forumet er heldigvis fortsatt veldig oppegående

 

Takk, da er Akam byttet ut med F32 i RSS-feeden min. Ser veldig bra ut!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Annonse blokkering er jo også med på å bidra til denne tilstanden, hadde samtlige websider samarbeidet har man kunnet funnet en løsning som har gjort annonsering trygg for kundene ( sikkerhet mot virus og malware ) samtidlig som den ikke har blitt for ille og umulig å unngå nettopp for å sikre inntekter til websidene som står bak...

 

Det er ikke lenge siden et virus ble spredt gjennom annonser på "mainstream"-sider. Å ikke blokkere annonser er risikosport, og de gigantiske annonsene man får slengt i ansiktet hele tiden hjelper ikke akkurat heller.

Lenke til kommentar

 

Annonse blokkering er jo også med på å bidra til denne tilstanden, hadde samtlige websider samarbeidet har man kunnet funnet en løsning som har gjort annonsering trygg for kundene ( sikkerhet mot virus og malware ) samtidlig som den ikke har blitt for ille og umulig å unngå nettopp for å sikre inntekter til websidene som står bak...

 

Det er ikke lenge siden et virus ble spredt gjennom annonser på "mainstream"-sider. Å ikke blokkere annonser er risikosport, og de gigantiske annonsene man får slengt i ansiktet hele tiden hjelper ikke akkurat heller.

 

 

Man kan få til bedre system som gjør at man får med seg annonser , slipper unna det meste av malware og virus og gir kundene en grei opplevelse. Men da må man samarbeide og lage en ny standard.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...