Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Blir ikke kvitt SPAM i innboks Outlook (hotmail) !


Anbefalte innlegg

Hei folkens! 

Har vært plaget med spam som jeg ikke får merket som søppelpost slik at neste spam mail fra denne avsenderen havner direkte i søppelpostmappa. 

Grunnen til dette er at avsender endrer epost adresse for hver en bidige epost de sender ut. 

 

Alle epostadressene ender på @gimmideal.us 

Det som står før dette er helt random og endres som sagt for hver epost, så når jeg merker den ene eposten som søppelpost kommer selvsagt den neste i innboks fordi den har en "annen" avsender.. 

 

Har og prøvd og lagt inn filter der både "@gimmideal.us", "Lån", "Refinansiering", osv er lagt inn som kriterier (dette er stort sett hva epostene handler om), dog uten hell. 

Prøvde sist uke og kontakte Microsoft kundeservice ang dette og ble møtt av en nisse utav en annen verden som missforstod meg totalt og skrev sidevis med informasjon som ikke er knyttet til problemet mitt overhode.. 

 

 

Er rett og slett dritlei disse spam epostene og håper noen her har noen gode råd! :) 

 

Legger ved noen screenshots slik dere kan se case'n.. 

 

post-146690-0-16596000-1446140762_thumb.png

 

post-146690-0-83075800-1446140769_thumb.png

 

post-146690-0-65427300-1446140774_thumb.png

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her raser det inn med spam fortsatt.. Liiiike før jeg går på veggen!

Ser de også endrer epost adressene noe etterhvert:

@gimmedeal, @gimideal, @gimmedeal, @gimedeal, @gimmedeals, @gimedeals, osv...

.com, .biz, .net  osv... 

 

Har lagt inn sikkert 50 filter nå, men ser ikke ut til å hjelpe ':( 

 

Skulle faenmeg ha tvangsfora de med avføringsmiddel å stappa trynet deres lang oppi der sola aldri skinner...!! 

 

 

Any advice? 

Endret av dal3bo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rett og slett MS som har for dårlig filtrering dessverre.

Beste løsningen blir nok å se etter en skikkelig klient via imap som kan gjøre jobben med filtrering og deretter glemme webgrensesnittet.

Det du skrev der er over min fatteevne innen it :p Skjønte det med at MS har for dårlig filtrering... hehe :) 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

I compareking sine vedtekter står det:
 

«Formidle finansielle produkter, og andre tjenester og produkter som naturlig faller sammen med dette, herunder å delta i andre selskaper med lignende virksomhet, kjøp og salg av aksjer, eller på annen måte gjøre seg interessert iandre foretagender samt kjøp, salg og utleie av fast eiendom.»

SPAM er vel det samme som å «formidle finansielle produkter». ^^

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Her raser det inn med spam fortsatt.. Liiiike før jeg går på veggen!

Ser de også endrer epost adressene noe etterhvert:

@gimmedeal, @gimideal, @gimmedeal, @gimedeal, @gimmedeals, @gimedeals, osv...

.com, .biz, .net  osv... 

 

Har lagt inn sikkert 50 filter nå, men ser ikke ut til å hjelpe ':( 

 

Skulle faenmeg ha tvangsfora de med avføringsmiddel å stappa trynet deres lang oppi der sola aldri skinner...!! 

 

 

Any advice? 

 

Litt langt på etterskudd her, men ...

 

Har du endret nivå for filtrering i "Alternativer for sikkerhet"? (Du finner denne i rullgardinmenyen til Søppelpost).

 

Jeg vet ikke selv hvor effektivt det er da jeg nettopp gjorde det selv for første gang. Spam har vært et nesten ikke-eksisterende problem for meg før, men den siste drøye uken har jeg måttet blokkere over hundre ulike adresser med mistenkelig likt innehold i mailene.

 

Hvis det var mulig, og jeg var mer datakyndig, skulle jeg brukt en del tid og energi på å la disse mentalt umodne tullebukkene smake sin egen medisin.

Endret av 96abrevs
Lenke til kommentar

 

 

Lurer på hvordan jeg får åpnet.

 

https://uit.no/om/orakelet/frag?p_document_id=318827

 

Fikk det til nå. Måtte bare legge inn eposter i det tomme arkivet og så laste inn flere. Det gikk bare når jeg flytta meldinger, ikke ellers. Takker og bukker

 

Bare glad for at jeg for en sjelden gangs skyld bidro med noe annet her inne enn å bare spørre andre om ting og tang :)

Endret av 96abrevs
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...