Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi A3 Dashbord symbol (+bilde)


TorZoc

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Lurte om noen her kunne hjulpet meg litt.

 

Startet bilen i dag og kjørt til skolen, på vei bort begynte den plutselig å pipe, og viste et symbol på dashbordet. Etter 5 sekund forsvant det, dette kunne skje flere gonger på 10 min.

 

Så hva er problemet? Vell har noe pixel feil på skjerm så eg kan ikke lese av hva slags symbol dette er.

 

Noen som kjenner det igjen?

 

Takk! :)

Audi_symbol.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fyrste eg tenkte på er spylarvæskeindikatoren, men litt rart at det forsvandt med ein gong.

 

Litt av vanskeligheitane med pixelfeil er at det ikkje nødvendigvis berre mangler pixlar, men enkelte av pixlane kan også visast på feil plass.

 

Hadde eg vært deg så hadde eg stukket innom eit merkeverksted for å sjå om dei kan lese av kva faresignal som har blitt vist, alternativt får du vell kjøpt slike diagnoseringsbokser på ebay til ein forholdsvis billig penge.

Lenke til kommentar

Merkelig, når den viser at den trenger diesel, spylarvæska eller skifting av pærer har den alltid vist rette symbol :/

Da ville jeg nok tatt turen til verksted/anskaffet ECU diagnoseverktøy. 

EDIT: Tenkte det var spylervæske som Bali skrev da du forklarte at lampen var litt av og på, kan hende væsken er akkurat på grensa (lampen vil slutte å lyse når væsken skumper).

Endret av Enquad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...