Gå til innhold

Utvide til både gaming og filmredigering


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Nåværende oppsett ser slikt ut. Hatt det nå i over 1 år ingen problemer. Har ikke hatt noe behov for overklokke dette. 

 

  • Asus Z87-ACorsair RM 650Corsair H60 Watercooler
  • Intel Core i5-4670KFractal Design Define R4
  • MSi GeForce GTX 760 2GBSamsung SSD 840 EVO 120GB/500GB
  • Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB

 

Dette var regnet med som en til gaming pc da om jeg tar helt feil, og det jeg vil vite om jeg kan bruke til å redigere video og bruke programmer som Premiere Pro og After Effects. Jeg har sjekket kravene på dem og skjermkortet jeg har er ikke nevnt, men jeg har muligheten til å bruke SLi til å ha en støttende skjermkort.

 

Skal jeg la det stå som det er eller skal jeg legge til et støttende skjermkort? 

 

også lurer jeg på hvordan er det med SLi med to skjermkorter?  kan du forklare det.

 

Du kan gjerne komme med andre tips til oppgradering til oppsettet hvis jeg må ha en skjermkort til.

 

 

 

På forhånd takk for svar!. Ha en fin søndag. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermkort er nok det første du bør oppgradere GTX 970 i så fall.

Resten må du nok over på sokkel 2011-3 hvis du ikke er fornøyd med resten for å få noe utbytte av det.

SLI funger at begge skjermkort deler på maskinvarene til begge, slik at man praksis talt får 2 skjermkort som deler på ytelsen.

Problemet kommer hvis en er overklokkket fra fabrikk eller holder varmere tempratur, man må også aktivere SLI i nvidia programvaren. Nå har jeg aldri prøvd SLI siden prismessig er alltid bedre og enklere å kjøpe et kraftig skjermkort f.eks første generasjon Titan. I dag burde man gått for GTX 980 TI eller vurdere GTX 970 SLI.

 

Nvidia-Battlebox-SLI-Bridge-592x.jpg

Syns det er rart man kan ha skjermkort så nærme hverandre, det burde vel ikke være fysisk mulig.

 

1698010-27002.jpg

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...