Gå til innhold

– Stor sjanse for at Halo 5 kommer til PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Burde det ikke være slik at spill som kommer nå støtter DX 12?

Siden det er vel på tide nå som windows 10 har vært tilgjengelig siden sommer.

 

For meg ser det ut som de fleste spill fortsatt bruker DX9 det er i hvertfall ganske ofte i det siste når jeg har kjøp og installer spill på steam at de installerer dx9 som en del av prosessen.

Lenke til kommentar

Det ville egentlig ikke overaske om halo 5 dukker opp på PC. Etter som xbox one så hvit jeg har forstått skal få en utgave av Windows 10 eller noe Windows 10ish.

Hvis du så lanseringen av Xbox One, så var de veldig stolte av at den kjørte hele 3 forskjellige OS.

Et OS som kjører spillene (Xbox OS). Et OS som kjører dashbordet og alle appene. (Windows 8) + et magisk os som drives av enhjørninger og tryllestøv for å styre de 2 andre OSene. (HyperV)

De oppga aldri at det var Windows 8 som kjørte dashbord og apper, da det hadde fått et litt for frynsete rykte.

Når de sier de skal oppgradere til Windows 10 så er det litt uklart hva man oppgraderer. Jeg har i hvert fall ikke hørt noe spesielt på det konkret tekniske hva som endres.

Det jeg først antok var at det var den delen som i dag kjører Windows 8 på Xbox som endres.

Men den oppdateres også med DX12 så de gjør nok endringer i XboxOS også.

Men om de kommer til å kjøre alt over på kun et OS vet jeg ikke om de er klare til.

Xbox kjører nå på X86, og med Microsoft sin One Windows så vil jeg anta at det ikke skal mye til for få et spill fra PC til Xbox og vice versa. Kommer noen spill fremover som publiseres av Microsoft som slippes på PC og Xbox samtidig med cross play mellom de to.

Endret av TheMoose
Lenke til kommentar

Hva hjelper det, pc master uber race, har ikke hatt et galo diden 1neren (2eren tells ikke)

 

Er vel som å bare gi out philosopher's stone og deathly hallows part 2. Og ikke noe i mellom.

 

Trenger vel ikke å ha spilt de andre spillene for å nyte Halo 5. 3'eren var det første spillet jeg prøvde, og jeg koste meg selv om jeg ikke forstod et kvekk av historien. Siden har jeg spilt gjennom flere av de andre spillene nå og synes egentlig ikke historien er spesielt engasjerende. så det at man ikke skjønner hva som foregår i Halo 5 hadde jeg ikke brydd meg så mye om. Men selvfølgelig, hvis H5 kommer til PC kan de jo like gjerne gi ut Master Chief Collection også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...