Gå til innhold

E-SPORT: – Helt feil og utrolig urettferdig å si at Aposis innrømmer kampfiksing


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Dette beskriver først og fremst en systemfeil, der det ikke finnes en observatør fra ligaen.

 

Mener du Telenorligaen skal ha observatører i hver av de 150 kampene som spilles Counter-Strike-ligaen hver eneste uke?

Er vel forsvarlig å si at på de to høyeste nivåene er det rimelig å ha observatører som ser hver enkelt kamp? Trenger ikke gå helt ned i 6. div, men at det opprettholdes en viss standard for de øverste nivåene bør kunne forventes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her må ledelsen sette et virkelig standpunkt for å forhindre lignende tilfeller igjen. Om ikke klubbene blir kastet regelrett ut fra ligaen, mister ligaen troverdighet og blir oppfattet som nok en useriøs aktør. Alt annet enn utestengelse i en tidsperiode (1 sesong => så kan de bli plassert i laveste divisjon når de kommer tilbake) vil for alle oss andre deltakere oppfattes som en skandale!

 

Det må tas et skikkelig oppgjør med denne ugjerningen! Tenk hvordan Expert og Acapella føler det når de kunne blitt snytt for opprykksplass, det er jo helt usmakelig å la disse aktørene fortsette!!

 

Prinsippet om at spillere representerer klubbene gjelder, dette ser man ved at KQLY ble vac bannet, og dermed mistet laget hans plass i majoren som ble spilt for snart ett år siden. Dette vitner om at spillere representerer deres respektive lag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette beskriver først og fremst en systemfeil, der det ikke finnes en observatør fra ligaen.

 

ggwp kan jo være fordi laget hans egentlig tapte på walkover da.. men motstander var snille nok til å prøve å få spilt denne på senere tidspunkt. men så kunne ikke det laget stille da men de holdt ordet sitt og ga det andre laget seieren istedet for å sticke med orginale WO resultatet. kan være en ggwp for credz lsm å.

Lenke til kommentar

ggwp kan jo være fordi laget hans egentlig tapte på walkover da.. men motstander var snille nok til å prøve å få spilt denne på senere tidspunkt. men så kunne ikke det laget stille da men de holdt ordet sitt og ga det andre laget seieren istedet for å sticke med orginale WO resultatet. kan være en ggwp for credz lsm å.

 

 

Richie i Aposis skrev «ggwp» i kommentarfeltet fem minutter etter at lagleder i Zodiacs sendte inn sin fiktive og detaljerte kamprapport. Rett etter det igjen skrev også Z0rkie i Aposis «GG».

Lenke til kommentar

 

Dette beskriver først og fremst en systemfeil, der det ikke finnes en observatør fra ligaen.

 

ggwp kan jo være fordi laget hans egentlig tapte på walkover da.. men motstander var snille nok til å prøve å få spilt denne på senere tidspunkt. men så kunne ikke det laget stille da men de holdt ordet sitt og ga det andre laget seieren istedet for å sticke med orginale WO resultatet. kan være en ggwp for credz lsm å.

Men fra Gamer.no tolkes dette KUN som at vi har diskutert og fabrikkert dette med intensjon.

Lenke til kommentar

 

Jeg er glad jeg ikke skal ta noen avgjørelse i denne saken!

Her snakker vi om unge spillere som ikke har mye erfaring med organisert spilling. Hensikten med Telenorligaen er å tilføre struktur og organisering, men dette er også krevende for de som deltar.

 

Etter å ha lest denne saken, kan jeg ikke annet enn føle med de involverte.

 

Ref 3. part observatør brukes jo dette i andre idretter. Men husk også at dette betaler lagene som møter hverandre for.

Som igjen tar meg tilbake til esportforbund.

 

Jeg er imponert over at så mange spillere og lag klarer å gjennomføre en såpass krevende liga. Personlig mener jeg vi fremdeles har en ung liga, og at derfor bør ikke de kraftigste straff-virkemidlene benyttes.

 

Ja det er sannelig jeg også glad for at du ikke skal!

 

Her er det ikke snakk om "unge mennesker" eller barn i den forstand. Dette er personer som har fylt 20 år + og vet utmerket godt hva de gjorde og potensielle konsekvenser av det.

Stein,

Jeg prøver ikke unngå noen straff hvis dere mener vi fortjener dette. Men prøv og finn ut av sannheten, ingen skal bli straffet på feil grunnlag.

Det føles veldig som om dere allerede har tatt et standpunkt i hva dere mener, men jeg håper virkelig dere er gjør en grundig jobb.

At vi ikke flagget dette med dere tidligere er våres feil, men ikke legg all vekt på en uttalelse Luis kommer med som aldri fant sted.

Lenke til kommentar

Det er vel regler laget for akkurat dette? Å sende inn falske resultat er brudd på reglen, dermed blir det en konsekvens på regelbrudd. Det handler jo ikke om egoet til enkeltspillere, om de har skiftet på laget eller om de overstekte pizzaen de skulle ha til middag. Alt det er urelevant når reglen er brutt. De vet jo helt klart hva de gjorde og det står mer respekt av å ta konsekvensene av valget med å sende inn falske resutater, dessuten tenke på hvordan Telenorligaen og e-sporten fremstår.

Lenke til kommentar

Det som er helt klinkende klart i dette saken er at om gamer.no ikke hadde avdekket dette og gitt det enorm omtale, hadde neppe spillerne kommet med halen mellom beina og berettet dette ovenfor CS.NORGE. Det foreligger en så klar motiverende faktor bak dette at det nesten er trist å se på.

 

Jamfør uttalelsene til Richey, du kan angre så mye du vil, og du kan si at du beklager så mye for manglende fullverdig informasjon, men både du og jeg vet at du neppe hadde kommet FRIVILLIG til gamer.no og fortalt om saken, hvis de ikke hadde avdekket den! Dere var med på leken, og må tåle steken, jf. "ggwp" i kommentarfeltet.

Lenke til kommentar

 

Dette beskriver først og fremst en systemfeil, der det ikke finnes en observatør fra ligaen.

Mener du Telenorligaen skal ha observatører i hver av de 150 kampene som spilles Counter-Strike-ligaen hver eneste uke?

 

 

Jeg mener ikke noe om hvilke avgjørelser Telenorligaen/Counter-Strike ligaen skal gjøre. Jeg påpeker at det er en mangel i systemet slik det er nå, som gjør det vidåpent for manipulasjon. Når walkover så straffes relativt hardt, gjør ikke dette bare at manipulasjon blir et mulig utfall, men at det tydeligvis har blitt en utbredt forståelse for at noen kan velge det. Det er rett og slett ulogisk å IKKE fake et resultat, spesielt forståelig når det laget som ikke klarte å stille lag ville ha klart å stille lag om kampen hadde gått da den først skulle. De blir et offer for at det andre laget ikke hadde klart å stille lag først.

 

Når resten av miljøet til dels har stor forståelse for dette og synes det hele bare er en uheldig sak... Hva gjør dette med respekten for resten av reglene?

 

Hvis jeg skulle kommet med et forslag som hadde hevet inntrykket av seriøsitet et hakk, kunne jeg foreslått fjernobservatører. Det trenger ikke koste mer enn installasjon av et skjermdelingsprogram eller et webkamera på hver lokasjon, så kan lagene stille med observatører fra miljøet. Altså at en aktør fra ett tredje miljø observerer at det foregår en kamp og det virker redelig, for hver kamp.

 

Det er jo mer eller mindre sånn det fungerer i fotball, men da på et helt annet nivå i forhold til tilstedeværelse og kompetanse. Bør være mulig dog, blir jo bare som en vanlig fjerntilskuer å regne. 

 

Nå har jeg blandet meg mer inn enn jeg har rett til, så jeg vil ikke komme med annen kritikk enn å påpeke at ingen observatører nødvendigvis gir et stort spillerom for avtaler mellom lagene. Dette var vel kjent fra før, og sikkert allerede tatt en avgjørelse på i forhold til cost og effort. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...