Gå til innhold

Regntett jakke som puster?


anaconda

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror neppe det finnes en regnjakke som er regntett og attpåtil rimelig. Dyrere regntøy har jeg ingen erfaring med. Selv bruker jeg en vindjakke (Diadora) med gode pusteegenskaper i regnet også. Tar ofte tar på meg løsermer under for å isolere mot kulde rett mot huden, et slags våtdraktsprinsipp, hvis utetemperaturen er lav eller det blåser i tillegg. Problemet med rimelige regnjakker er at man blir like våt inni som utvendig og da er det jo liten vits i å ha den på seg.

Endret av Chip Salte
Lenke til kommentar

Jeg bruker en Patagonia Torrentshell-jakke. Ikke sykkelspesifikk, men lang nok til å dekke baken hos meg når jeg sitter på sykkelen og med relativt smal passform. Hetten er stor nok til å romme en hjelm og kan rulles sammen for å ikke være i veien. Materialet jakken er laget av puster ikke veldig godt i seg selv, men i armhulene er det glidelåser som gir god lufting uten at det kommer vann inn. Jakken kan også pakkes sammen i den ene frontlommen slik at den blir temmelig kompakt og kan dermed puttes i sekken, i en lomme på sykkeltrøya eller under setet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...