Gå til innhold

ANMELDELSE: The Witcher 3: Wild Hunt - Hearts of Stone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si meg fullstendig enig i det som er skrevet her. En aldeles glimrende expansion så langt (har spilt ca 10 timer så langt) Det jeg tror de scorer høyest på er story, et faktisk ferdig produkt, variasjon, frihet og måten hele spillet fanger deg på og sluker tiden. Jeg har alltid følt et jeg vil aldri kunne nevne en top 10 liste av spill i en rekkefølge hvor jeg har spilt et spill som hever seg over alle andre men jeg er svært nære ved å gjøre akkuratt det etter jeg spilte 3ern og fikk ikke noe mindre lyst etter denne utvidelsen. CD Red fortsetter akkuratt der de slapp med en ny historie med et hint av referanser til 3ern men ikke mer enn at det dukker opp i en og annen samtale.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er jo en ekspansjon slik ekspansjoner skal være.

Ikke som den driten andre lanserer og tar over 100,- for noe med 1-2 timers innhold.

Bioware burde skamme seg dersom en sammenligner denne ekspansjonen med det som har kommet til DA3.

 

enig, nå står også EA bak Bioware så ikke så rart det kommer utvidelser/spill som ikke er komplette eller føles ferdig

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er jo en ekspansjon slik ekspansjoner skal være. Ikke som den driten andre lanserer og tar over 100,- for noe med 1-2 timers innhold.

Bioware burde skamme seg dersom en sammenligner denne ekspansjonen med det som har kommet til DA3.

 

Vet ikke hva du snakker om. Jeg brukte cirka 10 timer på hvert DLC som kom ut til Dragon Age Inquisition, vil jo si at det er mini ekspansjoner og ikke DLC. Du burde skamme deg for å komme med en kommentar som ikke er relevant. EA/Bioware har heller aldri sagt at det var ekspansjoner, det var DLC.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dette er jo en ekspansjon slik ekspansjoner skal være. Ikke som den driten andre lanserer og tar over 100,- for noe med 1-2 timers innhold.

Bioware burde skamme seg dersom en sammenligner denne ekspansjonen med det som har kommet til DA3.

Vet ikke hva du snakker om. Jeg brukte cirka 10 timer på hvert DLC som kom ut til Dragon Age Inquisition, vil jo si at det er mini ekspansjoner og ikke DLC. Du burde skamme deg for å komme med en kommentar som ikke er relevant. EA/Bioware har heller aldri sagt at det var ekspansjoner, det var DLC.

 

Kommentaren min er svært så relevant. Går du inn på xbox.com så betaler du 82,- kroner for utvidelsen til the witcher 3, og 120,-ish for The deep decend eller nå hva den heter til dragon age. Er jo aldri noen tvil om hva som gir valuta for pengene.

Kommer således aldri til å skamme meg over å kritisere et dårlig venstrehåndsarbeid. Utvidelsen til the witcher setter virkelig ting i perspektiv, med tanke på innhold, varighet, pris etc. Er vel heller EA og Bioware som burde skamme seg. Og mange med dem.

 

Nå er det forsåvidt tilfeldig at jeg brukte EA/Bioware som eksempel, siden jeg har spilt Jaws of Haakan og begynte på the deep descend så mener jeg at jeg har et grunnlag for å uttale meg. Måtte slutte med deep descend da det var så hemningsløst kjedelig å blottet for innhold at det fantes ikke grunnlag for å spille videre. Jaws of Haakan var helt ok.

 

De som burde skamme seg er jo faktisk de som lager og gir ut overprisede dlc`s eller ekspansjoner som egentlig ikke tilfører spillet noe som helst. 

Gametrailers.com nevner også poenget mitt angående verdien på ekspansjonen til the witcher uten at de fremhever Bioware spesielt. Men de levner jo ingen tvil om at sparkene deres går i retning av flere utviklere og utgivere. 

Ser vi videre på anmeldelser av the deep descent så er jeg ikke alene om å påstå at den ikke gir særlig mye valuta for pengene. http://www.metacritic.com/game/playstation-4/dragon-age-inquisition---the-descent

Endret av firberblad
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Kommentaren min er svært så relevant. Går du inn på xbox.com så betaler du 82,- kroner for utvidelsen til the witcher 3, og 120,-ish for The deep decend eller nå hva den heter til dragon age. Er jo aldri noen tvil om hva som gir valuta for pengene.

Kommer således aldri til å skamme meg over å kritisere et dårlig venstrehåndsarbeid. Utvidelsen til the witcher setter virkelig ting i perspektiv, med tanke på innhold, varighet, pris etc. Er vel heller EA og Bioware som burde skamme seg. Og mange med dem.

 

Nå er det forsåvidt tilfeldig at jeg brukte EA/Bioware som eksempel, siden jeg har spilt Jaws of Haakan og begynte på the deep descend så mener jeg at jeg har et grunnlag for å uttale meg. Måtte slutte med deep descend da det var så hemningsløst kjedelig å blottet for innhold at det fantes ikke grunnlag for å spille videre. Jaws of Haakon var helt ok.

 

De som burde skamme seg er jo faktisk de som lager og gir ut overprisede dlc`s eller ekspansjoner som egentlig ikke tilfører spillet noe som helst. Gametrailers.com nevner også poenget mitt angående verdien på ekspansjonen til the witcher uten at de fremhever Bioware spesielt. Men de levner jo ingen tvil om at sparkene deres går i retning av flere utviklere og utgivere. 

Ser vi videre på anmeldelser av the deep descent så er jeg ikke alene om å påstå at den ikke gir særlig mye valuta for pengene. http://www.metacritic.com/game/playstation-4/dragon-age-inquisition---the-descent

Du har spilt det kan ikke en gang navnet på det? The Descent, det foregår i The Deep Roads da så du traff ihvertfall med ordet Deep. Beklager, men jeg er ikke enig. Bioware er ikke hvem du skal sammenligne med her, eller kan sammenligne med. De er et selskap under Electronic Arts og alt det vonde det medbringer, men uten EA hadde det ikke vært noe Bioware lenger, det må vi bare finne oss i. 

 

DLC betyr en enkel ting, Downloadable content, det er ingenting som tilsier hva det er og hva det burde være priset med. Hearts of the Stone er en ekspansjon, det er ikke hva Bioware lager lenger, klar forskjell. Er enig i at prisen er for høy på noen nevnte DLC og det er stort sett alt vi er enig i. 

 

Uansett vi kan sitte og diskutere dette emne til døde, men jeg orker ikke. Går over dette om og om igjen på alle slags mulige forum og kommentarfelt. Du har din mening, jeg har min. 

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

Dette er jo en ekspansjon slik ekspansjoner skal være.

Ikke som den driten andre lanserer og tar over 100,- for noe med 1-2 timers innhold.

Bioware burde skamme seg dersom en sammenligner denne ekspansjonen med det som har kommet til DA3.

 

Helt riktig. Men det sal sies at det er svært få av de som lagde de virkelig gode Bioware spillene igjen i selskapet. Talentene forsvant rimelig kjapt etter at EA tok over.

 

Per dags dato når de ikke polakkene til anklene engang. Trist.

Lenke til kommentar

Et dumt spørsmål folkens, på PSN koster denne DLC 82 kr, er på 4.3 GB, er dette riktig DLC? har hørt folk sier den er på 15 GB, eller er jeg helt på bærtur nå? på CDON selger de den for 199 kr...blir helt forvirret hehe

 

Selvet DLCet er på litt over 4GB, det som var rundt 15GB var den siste patchen. Du kan også kjøpe DLC som en fysisk utgave (den på CDON), men det er bare den samme 4,3GB store fila som på PSN.

Lenke til kommentar

okei, takk for svar! Når man innstallerer DLC går den rett innpå WITCHER 3 spillet? eller må jeg liksom trykke på selve logoen på dashbordet for å spille DLC :) ? om du skjønte spørsmålet hehe

 

Uhm, ikke 100% sikker jeg skjønner hva du mener :p Men, man starter bare spillet opp som vanlig. DLC har level 32 som anbefalt for å starte det, så hvis man starter Witcher 3 fra starten av eller loader inn sin siste save så er det anbefalt at man i hvert fall kommer seg til level 32 før man starter DLC questet (det dukker opp i quest log uten at man trenger å gjøre noe ekstra). Også et valg at man kan starte rett på DLC med en pre-made karakter som er level 32 med utstyr osv som CDPR har valgt. For min egen del så starta jeg bare opp min siste save hvor jeg er level 35 og ferdig med hovedhistorien i det opprinnelige spillet og bare gikk til der hvor questen ba meg gå for å starte den.

Lenke til kommentar

 

okei, takk for svar! Når man innstallerer DLC går den rett innpå WITCHER 3 spillet? eller må jeg liksom trykke på selve logoen på dashbordet for å spille DLC :) ? om du skjønte spørsmålet hehe

 

Uhm, ikke 100% sikker jeg skjønner hva du mener :p Men, man starter bare spillet opp som vanlig. DLC har level 32 som anbefalt for å starte det, så hvis man starter Witcher 3 fra starten av eller loader inn sin siste save så er det anbefalt at man i hvert fall kommer seg til level 32 før man starter DLC questet (det dukker opp i quest log uten at man trenger å gjøre noe ekstra). Også et valg at man kan starte rett på DLC med en pre-made karakter som er level 32 med utstyr osv som CDPR har valgt. For min egen del så starta jeg bare opp min siste save hvor jeg er level 35 og ferdig med hovedhistorien i det opprinnelige spillet og bare gikk til der hvor questen ba meg gå for å starte den.

 

Ja for jeg har lyst å gjøre ferdig storyen først før jeg spiller DLC-en, så  då dukker det opp på Quest siden? etter man har innstallert den? :)

Lenke til kommentar

 

 

okei, takk for svar! Når man innstallerer DLC går den rett innpå WITCHER 3 spillet? eller må jeg liksom trykke på selve logoen på dashbordet for å spille DLC :) ? om du skjønte spørsmålet hehe

 

Uhm, ikke 100% sikker jeg skjønner hva du mener :p Men, man starter bare spillet opp som vanlig. DLC har level 32 som anbefalt for å starte det, så hvis man starter Witcher 3 fra starten av eller loader inn sin siste save så er det anbefalt at man i hvert fall kommer seg til level 32 før man starter DLC questet (det dukker opp i quest log uten at man trenger å gjøre noe ekstra). Også et valg at man kan starte rett på DLC med en pre-made karakter som er level 32 med utstyr osv som CDPR har valgt. For min egen del så starta jeg bare opp min siste save hvor jeg er level 35 og ferdig med hovedhistorien i det opprinnelige spillet og bare gikk til der hvor questen ba meg gå for å starte den.

 

Ja for jeg har lyst å gjøre ferdig storyen først før jeg spiller DLC-en, så  då dukker det opp på Quest siden? etter man har innstallert den? :)

 

 

Jupp, gjorde det for meg i hvert fall. Hadde en liten blå stripe ved siden av seg i quest loggen hvis jeg husker riktig, for å vise at det er DLC questet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...