Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor blir du sjalu fordi du blir betatt?  :hmm: Er det damer som allerede har type dette da, og du blir sjalu på partneren dems?

 

Og "et lite smil tilbake" kalles normal høflighet. Kanskje du burde tenke på at dette ikke er det samme som at de vil ligge med deg .. Kanskje du har et aldri så lite egosentrisk problem?

 

Hver gang dette skjer, altså at du snakker med en jente og hun "smiler litt" så får du si til deg selv "Dette trenger ikke bety noe, slapp av". 

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, finn verdi i deg selv og ikke gjennom å få bekreftelse av fine damer.

Hva mener du med verdi i meg selv, og ikke bekreftelse fra damer? Hva for en bekreftelse??

 

Hvorfor blir du sjalu fordi du blir betatt?  :hmm: Er det damer som allerede har type dette da, og du blir sjalu på partneren dems?

 

Og "et lite smil tilbake" kalles normal høflighet. Kanskje du burde tenke på at dette ikke er det samme som at de vil ligge med deg .. Kanskje du har et aldri så lite egosentrisk problem?

 

Hver gang dette skjer, altså at du snakker med en jente og hun "smiler litt" så får du si til deg selv "Dette trenger ikke bety noe, slapp av". 

Jeg blir direkt sjalu når jeg ser dem holde på med en annen gutt. Altså jeg mente med en gang jeg snakker en del med dem og de tar initiativ til å ta kontakt osv, kaller meg klump så blir jeg automatisk betatt. Jeg pleier aldri å vise det med tanke på at det kan bli alt for intens mens sitter inne med en jævlig følelse inni meg

 

Anonymous poster hash: e4c14...cec

Lenke til kommentar

Har du dårlig selvtillit/lav selvfølelse?

Jeg har på ingen måte dårlig selvtillit. Jeg vet jeg ser over gjennomsnittlig bra ut, og er bedre trent en gjennomsnittet. Jeg får høre slike ting hver dag.

 

Føler jeg bare er en alt for følsom person når jeg ser en jente jeg synes er utrolig søt. det er svært irriterende egentlig. 

 

Aldri skjønt hva forskjellen på lav selvfølelse og dårlig selvtillit er. 

 

Anonymous poster hash: e4c14...cec

Lenke til kommentar

Aldri skjønt hva forskjellen på lav selvfølelse og dårlig selvtillit er. 

 

Selvtillit handler om tro på egne evner; hvor flink man er til å gjøre ting. Man kan ha høy selvtillit på noen områder i livet, men lav selvtillit på andre.

 

Selvfølelse handler om hvilken verdi man tilskriver seg selv. Man kan fint ha skyhøy selvtillit, men veldig lav selvfølelse hvis man mener at man ikke er verdt noe som menneske selv om man er kjempeflink til å gjøre ting.

 

Sjalusi kommer typisk fra lav selvfølelse. "Jeg er ikke verdt en dritt, så denne jenta kommer til å dumpe meg for den neste kjekkasen som kommer forbi".

Lenke til kommentar

Haha ja, det er nok en ganske vag forskjell egentlig :)

 

Fant dette om selvfølelse:

Selvfølelse handler i bunn og grunn om å ha en opplevelse av å være verdt noe som menneske. En god selvfølelse er en fornemmelse av å være verdt noe i vårt personlige, sosiale og profesjonelle liv. Dersom selvfølelsen vår har fått en knekk føler vi oss lett mislykket og utilstrekkelig. Mange kan ytre sett leve liv som blir sett på vellykket, men som allikevel innerst inne føler de er mindre begavet, intelligente eller suksessrike. Ofte kan en lav selvfølelse få oss til å oppleve en følelse av skam, og vi kan få vansker med å slippe andre personer inn på oss. Lav selvfølelse kan også gjøre oss mer sårbare for andre psykiske vansker som depresjon og angst.

 

Selvtillit:

 

Selvtillit er din indre tro på at du kan det du gjerne vil. At du kan klare de oppgaver tilværelsen byr deg. Den kraften som ligger bak dine handlinger. Selvtilliten grunnlegges liksom selvfølelsen i løpet av barndommen og oppveksten din. Den oppbygges når du blir verdsatt for det du gjør (og ikke som selvfølelsen - det du er). Det skjer når du f.eks. blir rost som "Flott gjort", "Så god du er til å... stave, spille klaver, synge, hoppe, svømme osv". Den slags uttalelser gir troen på at du kan og som voksen opplever du stor handlekraft.

 

Funnet via google :)

Lenke til kommentar

Utrolig nok kan det virke som jeg sliter med denne lave selvfølelsen da.

Selvtilliten min er gnaske så bra, men kanskje ikke så bra som jeg vil den skal være.

 

Men jeg skjønner egentlig forsatt ikke hvordan dette kan ha noe med det saken å gjøre. Jeg blir såpass fort betatt i jenter jeg synes er søte fordi jeg har lav selvfølelse? 

Kan forøvrig nevne at jeg aldri har hatt kjæreste før, så kanskje dette har noe med saken å gjøre. 



Anonymous poster hash: e4c14...cec
Lenke til kommentar

 

Utrolig nok kan det virke som jeg sliter med denne lave selvfølelsen da.

Selvtilliten min er gnaske så bra, men kanskje ikke så bra som jeg vil den skal være.

 

Men jeg skjønner egentlig forsatt ikke hvordan dette kan ha noe med det saken å gjøre. Jeg blir såpass fort betatt i jenter jeg synes er søte fordi jeg har lav selvfølelse? 

Kan forøvrig nevne at jeg aldri har hatt kjæreste før, så kanskje dette har noe med saken å gjøre. 

 

Anonymous poster hash: e4c14...cec

 

 

Hvis du selv mener du ikke har noen verdi, så vil du jo hele tiden søke bekreftelse på at du har det allikevel. Når ei søt jente så viser interesse, blir du kanskje fort betatt av henne fordi du endelig får den lenge etterlengtede bekreftelsen på at du er verdt noe - og dermed også veldig sjalu når noen andre truer din posisjon.

Endret av henrikwl
Lenke til kommentar

Jeg har på ingen måte dårlig selvtillit. Jeg vet jeg ser over gjennomsnittlig bra ut, og er bedre trent en gjennomsnittet. Jeg får høre slike ting hver dag.

 

Er du høy på deg selv eller? Det at du trener og "ser bra ut" betyr kanskje noe de første par sekundene, mhp førsteinntrykket. Dette betyr ikke nødvendigvis en dritt fremover. Det er ting som heter personlighet, humor osv osv.

 

Jeg tror du må roe deg litt ned og finne andre verdier enn trening. En dame ønsker selvsagt en person dem selv syntes er kjekk (med stikkord dem - det finnes ingen mal for hva damer vil ha av fysisk utforming på mannen sin), men de ønsker også en person de kan føle seg trygg på og med, en person som får dem til å le, en person som de kan føle seg realtivt fri med og som ikke kontrollerer. Hvis du blir sjalu når du ser en dame med en annen mann så har du jo et problem du må ta tak i ved hjelp av noen profesjonelle. Det hjelper ikke å diskutere på et forum.

 

 

Jeg blir direkt sjalu når jeg ser dem holde på med en annen gutt. 

 

Dette er relativt sykt spør du meg. Hvis en jente holder på med en annen gutt, så har vel de tatt et valg? Da er du UTE og denne andre personen er INNE. Deal with it.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

 

Jeg har på ingen måte dårlig selvtillit. Jeg vet jeg ser over gjennomsnittlig bra ut, og er bedre trent en gjennomsnittet. Jeg får høre slike ting hver dag.

 

Er du høy på deg selv eller? Det at du trener og "ser bra ut" betyr kanskje noe de første par sekundene, mhp førsteinntrykket. Dette betyr ikke nødvendigvis en dritt fremover. Det er ting som heter personlighet, humor osv osv.

 

Jeg tror du må roe deg litt ned og finne andre verdier enn trening. En dame ønsker selvsagt en person dem selv syntes er kjekk (med stikkord dem - det finnes ingen mal for hva damer vil ha av fysisk utforming på mannen sin), men de ønsker også en person de kan føle seg trygg på og med, en person som får dem til å le, en person som de kan føle seg realtivt fri med og som ikke kontrollerer. Hvis du blir sjalu når du ser en dame med en annen mann så har du jo et problem du må ta tak i ved hjelp av noen profesjonelle. Det hjelper ikke å diskutere på et forum.

 

 

Jeg blir direkt sjalu når jeg ser dem holde på med en annen gutt. 

 

Dette er relativt sykt spør du meg. Hvis en jente holder på med en annen gutt, så har vel de tatt et valg? Da er du UTE og denne andre personen er INNE. Deal with it.

 

Ojj, er det den tiden av måneden eller?

 

Først og fremst, har ingen steder skrevet at jeg er "Kry" over å trene. Men selvfølgelig føler jeg meg bra? 

For det andre, selvfølgelig er personligheten viktig, slapp nå helt av det er ikke diskusjonen her.. Men du vet like godt som meg at det er mange jenter som ikke vurderer å snakke til deg engang om du ikke ser bra nok ut "for dem".

 

Hahah, hvordan i alle dager får du til å tolke at jeg blir "sjalu" når en mann og en dame holder på? Jeg blir mer eller mindre sjalu når en jente jeg har snakket med en periode, begynner å flørte med en annen mann, ikke når jeg ser tilfeldige personer på gata flørte.

 

 

 

Anonymous poster hash: e4c14...cec

Lenke til kommentar

Ojj, er det den tiden av måneden eller?

Du mener lønningsdag? Ja stemmer det.

 

Men du vet like godt som meg at det er mange jenter som ikke vurderer å snakke til deg engang om du ikke ser bra nok ut "for dem".

Da er ikke dette rett dame for deg. Gå videre.

 

Hahah, hvordan i alle dager får du til å tolke at jeg blir "sjalu" når en mann og en dame holder på? Jeg blir mer eller mindre sjalu når en jente jeg har snakket med en periode, begynner å flørte med en annen mann, ikke når jeg ser tilfeldige personer på gata flørte.

Det har jeg da heller ikke sagt. Du skrev at hvis du snakket med en dame, og hun så etterpå "holder på med" noen andre så blir du sjalu. Jeg sier så at da har hun tatt et valg - deal with it. Du trenger bare å finne en dame her i livet - det er faktisk nok. Du må bare finne den rette. Damer som ikke velger deg skjer hele tiden. Da går man videre og forsøker heller på nytt med noen andre.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Har du dårlig selvtillit/lav selvfølelse?

Jeg har på ingen måte dårlig selvtillit. Jeg vet jeg ser over gjennomsnittlig bra ut, og er bedre trent en gjennomsnittet. Jeg får høre slike ting hver dag.

 

Føler jeg bare er en alt for følsom person når jeg ser en jente jeg synes er utrolig søt. det er svært irriterende egentlig. 

 

Aldri skjønt hva forskjellen på lav selvfølelse og dårlig selvtillit er. 

 

Anonymous poster hash: e4c14...cec

 

Dårlig selvtillit er å ikke tro at enkan ting eller får til ting. Å ha dårlig selvbilde er å tro at en som person ikke er god nok og at ingen liker en. Når du blir sjalu for ingenting så er det ofte fordi en har en lav selvfølelse. En regner ubevisst med at en er i ferd med å byttes ut fordi den andre er bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...