Gå til innhold

TEST: Sony Xperia Z5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...

Dere lurer meg ikke igjen. Husker godt Z3 compact. Gikk 2 minutter, så var det brist i plastdritten på baksiden. Jeg glapp den så fra 20 cm ned på kontorpulten på dag 2 og frontglasset bristet. Har aldri stolt på "testene" deres etter dette. Litt kan man forvente under testing. Og å gi disse møkkatelefonene 10/10. :confused:

Endret av Battone
Lenke til kommentar

Dere lurer meg ikke igjen. Husker godt Z3 compact. Gikk 2 minutter, så var det brist i plastdritten på baksiden. Jeg glapp den så fra 20 cm ned på kontorpulten på dag 2 og frontglasset bristet. Har aldri stolt på "testene" deres etter dette. Litt kan man forvente under testing. Og å gi disse møkkatelefonene 10/10. :confused:

Har hatt min Z3 i 4 uker nå, fungerer veldig bra og ikke en eneste skramme. Jeg jobber offshore og har med meg mobilen hele tiden i maskinrom, tåler det meste :D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

 

Så, igjen, en pen og grei telefon som knuser bare du hoster kraftig på den?

 

Neitakk, Sony.

 

Er det virkelig så ille? Har riktignok ikke Z5, men Z3en min (som jeg forøvrig har hatt i over et år nå) har ingen riper foran og kun noe få riper bak, selv etter å ha mistet den på flisgulv og asfalt flere ganger. Det er alltid hjørnene som tar støyten, så jeg syns det er litt tullete å unngå en telefon bare pga. bakpanelet.

 

Forresten, er det ikke litt rart at Z5 Compact gjorde det en god del bedre enn Z5 på alle tre av ytelsestestene?

Hadde min Z5 i en uke med glassbeskytter og kantskydd. Tlf var knust etter å ha hatt den i bukselomma. Nå er halve skjermen svart. Svaret fra butikken : " Det er umulig at skjermen knuses av å ha den i lommen" penger bortkastet for min del. hurra :/

Lenke til kommentar

 

Det må jo bli en slags VR-kino med filmer, serier og YT videoer eller lignende. Det jeg ser for meg hvertfall. Likevel, hvem vet. Åpenbart så er spill som Candy Crush bedre enn Witcher 3 hvis en ser på inntekt. Så folk synes åpenbart det er helt fint å spille spill som egentlig ikke er gode i det hele tatt. Folk synes det er gøy å spille spill som er designet med det ene formål å suge ut mest mulig penger, laget for at du ikke skal kunne spille uten å betale. Så da kan det vel skje at folk spiller shitty VR spill på mobil også...

 

Ellers så har jo faktisk YT allerede VR. Du kan bruke det uten briller, eller mobil for den del. Blir litt mer realistisk med mobil og briller da. Det er litt kult, men jeg synes vel det er begrenset hvor lenge det er litt kult også.

 

Candy Crush er såpass populært fordi det er såpass lett tilgjengelig, passe avhengighetsskapende og er noe som alle og enhver kan sitte å spille i et par minutter når de uansett må vente på noe annet som når de står å venter på bussen, toget eller lignende..

 

Kan aldri i livet se for meg at VR kommer til å bli såpass mainstream, hvertfall ikke før om ganske så mange år og da er disse 4K-skjermene sagablott uansett. Selv bestemor kan dra frem Candy Crush, du ser ikke henne ha på VR-briller i sin levetid det føler jeg meg temmelig trygg på.

 

VR vil i mange år fremover forbli en nerde/entusiast greie. De fleste neder/entusiaster stiller langt større krav til innholdet som tilbys og der vil neppe såpass begrensede spill som er mulig å drive via mobiltelefoner på de oppløsningene og bildeflyten som kreves for at VR skal være komfortabelt i bruk bli en nevneverdig stor suksess utover at det er kult de første 14-dagene.

 

Har langt større tro på at dedikerte VR-løsninger som Occulus Rift, HTC Vive osv kan ta av blant dette publikumet og kan bli en egen greie på sikt. Men tror nok det fremdeles er en hel del år til før teknologien er god nok til at den kan bli i nærheten av mainstream. Oppløsning og bildeflyt på skjermpanelene er ikke god nok, maskinvaren som kreves for å drive det i tilstrekkelig oppløsning og bildeflyt eksisterer ikke enda og når den først er på plass så vil den være alt for dyr og lite tilgjengelig til at det kan bli mainstream.

 

Men for all del. Man må jo begynne et sted. Men mobil er vel en ytterst lite egnet plattform per dags dato når vi tar i betraktning begrensingene i maskinvare og batteri. Eneste fordelen mobil har for seg er at det er mer praktisk med tanke på portabilitet og tilgjengelighet sammenlignet med det å måtte koble til en PC.

 

VR er langt mer populært enn det du har inntrykket av tydeligvis.

Men du har rett i at det vil ta mange år før det blir fullstendig mainstream.

 

Likevel er det allerede 5 millioner brukere av Google Cardboard, 1 million månedlig aktive brukere av Gear VR, og snart en million brukere av Rift/Vive. Dette er særdeles imponerende tall for noe som er splitter nytt og veldig dyrt.

 

En god opplevelse  med Gear VR koster 6000kr ish, fordi man må faktisk ha en flaggskiptelefon fra Samsung i tillegg til headsettet. Oculus Rift koster rundt 15000kr (Rift + kraftig PC), og Vive koster rundt 17000kr.

Når prisene etterhvert vil bli dyttet kraftig ned så vil det begynne å bevege seg mot mainstream.

VR har kommet for å bli denne gangen, men det vil ta litt tid siden det er snakk om en helt ny teknologi :)

 

Man kan sammenligne det litt med Tesla. Roadsteren til Tesla, som var den første bilen deres hadde mange hickups og solgte dårlig, frem til Model S kom. Da var produktet mer polert og kostet halvparten så mye, og før man visste ordet av det tok salget helt fullstendig av :)

 

I tilfellet av VR vil det ta enda lenger tid, men det vil komme dit :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...