Gå til innhold

[Løst] Skateboard-vedlikehold. hvilke produkter?:)


Kj3tll

Anbefalte innlegg

Heisann :)

 

Jeg kjøpte et penny board for litt siden på tilbud.. Jeg har sett litt på youtube videoer der de går gjennom vedlkehold/rens. Jeg vasket kulelagrene og alt, men triller fremdeles litt dårligere enn når jeg fikk brettet.  Siden jeg ikke er hjemme atm, er student.. Måtte jeg bare ta det jeg hadde jeg hadde tilgjengelig.

Brukte bil rust oppløser og jif kjøkken (for rengjøring av kulelagrene etterpå). Oljet med enkel spray olje. 

Selvflølgelig er ikke spray olje det beste å bruke... WD 4E har jeg lest er veldig dumt å bruke..

 

Så da er spørsmålet... hva er det å anbefale der ute til rengjøring av skateboard?

på boardshop.no finner jeg bare bones speed cream bearings

rengjøringsmidler? whitesprite har jeg hjemme

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

rust oppløser er vell ikke så bra og bruke. er det ikke mikro krystaller i dette. 

 

bruk noe alkohol/etanol basert ja til rengjøring la det fordampe og hiv på med "tynn" olje

 

 

Tror det eneste som gjelder nå er bytting av lagrene, "vasking av lager" kan gjøres med kombinasjonen av q-tips og for eks. industrirens/sitrusrens, etterfulgt av nytt fett (!!viktig!!) type for eksempel: 18163_big.jpg

 

 

 

 

Takker for svar, spesielt takk for et eksempel på hvilke "glidemiddel" jeg kan bruke i kulelagrene :)

jepp, la inn en bestilling på nye 8 nye kulelagre.. just in case if one tar kvelden :p

 

Rust oppløsning.. mm.. jeg måtte bare få vekk rusten effektivt.. måtte ta kulelagret helt fra ihverandre og så sette dem sammen igjen etter at jeg hadde gnukker vekk rusten og vasket vekk rustoppløseren med jif :p

Endret av Kj3tll
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...