Gå til innhold

SNIKTITT: Som en våt drøm for science fiction-fansen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

Jeg liker veldig godt strategi-sjangeren...

 

Kompleksiteten i spill trenger ikke nødvendigvis være en negativ ting...,i hvert fall så lenge det gir deg muligheten til å velge rettning basert på dine intensjoner og ønsker.

 

Der bør alltid være en viss balanse i det...,men ikke så mye at det virker veldig linært...,og at dine valg er mer eller mindre tatt for deg uten at du selv er klar over det.

Jeg mener...

Når du tar en besluttning i spillet...,så bør valgene ha (tilnærmet) "trinnløse" innvirkning i handlingen.

Og ikke den "Sort-Hvit"-mentaliteten som mange strategi-spill har.

 

Tar du et feil-steg så bør det ikke nødvendigvis bety "You are Screwed!!!".

Og tar du et valg som du tror vil ha en positiv effekt på handlingen...,så bør det ikke nødvendigvis ligge i kortene at ved sånne valg så kan du ikke tape.

 

Jeg er stor fan av Moral og Etikk...

Og sånne spill som dette bør ha en god dose med dette innvevet i handlingen og valgene som blir tatt/potensielt kan tas.

 

Det med at en kan nå toppen...,so to speak...,uten å slåss...er ikke akkurat en revolusjon...

Et av mine favoritt-spill "Ascendancy" har denne muligheten.

Det gjelder å spille veldig defensivt.

 

Dåg dette er ikke akkurat den letteste veien for å nå toppen...,når noen av rasene er innbitt på å utslette deg og din civilization.

 

Samme kan sies om "Galactic Civilization"-spillene.

Her kan man også nå toppen uten å slåss...,selv om det som sagt ikke er akkurat den letteste veien å gå.

 

The universe can be a cold and unforgiving place...

 

Det er en fordel når rasene har forskjellige utgangspunkt og standpunkt når man starter en ny spille-økt.

Men at rasene bør trenge å utforske på lik linje som deg...det er for meg et viktig aspekt.

 

Greit nok at noen eldre og mer avanserte civilizations har mer innsikt...,men hvis de vet hvor alle de andre er...,helt i fra starten av...,da taper spillet seg veldig etter min mening.

 

Selv den beste kan gjøre feil...,og det bør gjennspeils i sånne spill.

Så lenge det ikke faller tilbake på den irriterende "Sort-Hvit"-mentaliteten.

 

Oohhh...,and...

 

Det der med tech-treet...,det var heller ikke noe nytt...,med tanke på at det allerede finnes spill som deler opp tech-treet i forskjellige rettninger.

 

1. War-Tech.

2. Social-Tech.

3. Industry.

(4. Religion/Spiritualism)

 

Men det at man kan forske på og videreutvikkle tech fra vrak...,det virker veldig lovende.

 

GLA kunne gjøre dette til en viss grad. 

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar

Btw endelig enda et 4x/grandstrategi spill som ikke er turbasert! Syntes det var ekstremt kjipt at Stardrive 2 var turbasert, vi har nok turbaserte rom strategi spill

 

Blandede føleser for SD2, jeg liker at det er turnbased men likte også at det var real time i 1eren, og liker vel turnbases noe bedre.

 

Men mye annet som er verre med SD2 enn at det er turnbased., mye av det er fikset, men ikke alt, har venta med å reviewe spillet til det er mer ferdig, nå kommer en DLC som ser ut til å legge til mye bra, håper bare den ikke er så dyr.(en DLC for et spill til 200kr bør ikke være dyr)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...