Gå til innhold

Twitch i Norge


Anbefalte innlegg

Hei jeg heter Said og er nytt på Diskusjon.no

Jeg started med å streame på Twitch.tv i mars og har vokst til å bli norges største tror jeg med 800-1200 folk som ser på meg daglig.

 

Grunnen til at jeg starter dette tema er fordi jeg lurer på hvordan er miljøet i norge da det gjelder å streame ?

 

jeg finner nesten ingen som streamer og vill gjerne at det skal dele seg ut sånn at vi får et miljø får dette og flere og flere får vite om streaming.

 

jeg har merket at svergie har veldig stort miljø innen får streaming men i norge er dette veldig lite

 

hva tenker dere om å streame ? er vi i norge mer youtube fans kanskje :p?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

personlig digger jeg at en norsk person streamer og har fått så mange følgere (engelsk stream) Jeg vet om ingen andre en deg som har mange følgere på twitch som er da selvfølgelig norske, Den eneste andre norske streameren som jeg vet om er StianNorway, men det er alle, (tror jeg)

 

Det er veldig mange "små" norske streamere, men grunnen til at jeg ikke kan se på de, er mangel på "lidenskap" hvis jeg kan kalle det det, det blir veldig mye fokus på spillet og ingen kontakt med publikum. og det blir veldig mye mumlig.. 

 

PS: digger deg Said

Lenke til kommentar

Ser mer på youtube en streaming.

Streaming kan bli litt for mye fjas. Skjønner egentlig ikke hvorfor noen gidder å sitte i timesvis å se på at noen spiller et spill.

 

Underhaldning. Kva er forskjellen på Youtube og Twitch, anna enn at YT er opptak? Begge delar er videounderhaldning, men Twitch har eit ekstra element i chatten, samt at du kan kommunisere men den som streamer. Det er mykje fjas på Twitch, men er det jammen meg òg på Youtube. Eg har aldri fulgt gaming noko særleg på Youtube og sett lengre videoar, men Twitch synest eg er veldig morosamt. Spesielt at du har ein chat og kan prate med både andre sjåarar og den som streamer.

 

Mange ser på at andre spelar fotball i timevis.

 

Her går det mest i SC2 og variety casters (Spam, MvG). Speedrunning har eg fulgt ein del.

Endret av Zeph
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kult at du gjør det så bra! Skulle gjerne begynt å streame jeg. Digger å spille, og morsomt å få kontakt med folk. Trikset er vel å bli stor nok til at man akkurat klarer å ha det som en "jobb" slik at man overlever. Det hadde vært fantastisk. 

Litt skummelt å først komme i gang da man nok får laber interesse i starten og det krever mye innsats og konsekvent streaming for å følgere.

 

Vil sammenligne dette litt med blogging på et vis.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har drevet litt med streaming, sjeldent jeg har tatt meg tiden til å prøve å få til noe stort. Streamer mest for dokumentasjons skyld. Har en engelsk kanal der jeg hovedsaklig streamer Binding of Isaac: Rebirth (twitch.tv/proxymate). Den kanalen har fått noen følgere som dukker opp i chatten av og til, litt på grunn av at jeg har dukket opp i noen turneringer. I høst startet jeg også en norsk kanal hvor jeg i hovedsak spiller Rocket League med venner av meg (twitch.tv/mannskortv). I motsetning til den andre kanalen min er denne litt mer for moro skyld. Vi har noen personlige venner som dukker opp i chatten av og til, og et par tilfeldige nordmenn som har stukket nesen innom. 

 

Kult å se at det har dukket opp litt store norske streamere. Før eller siden vil nok en norsk kanal vokse seg stor. Vet at Drayich (twitch.tv/drayswe) gjør det ganske OK med Dota på svenska.

Endret av JonasKFC
Lenke til kommentar

Skjønner egentlig ikke hvorfor noen gidder å sitte i timesvis å se på at noen spiller et spill.

 

Ca. samme grunn som at folk flest sitter i timevis å ser på noen bedrive idrett :)

Bruker twitch til å se Dota2 og CS:GO kvalifisering kamper og turneringer, det krever mye mindre tid enn å spille nok selv til å holde seg på konkurranse nivå ^^

Lenke til kommentar

Ser mer på youtube en streaming.

Streaming kan bli litt for mye fjas. Skjønner egentlig ikke hvorfor noen gidder å sitte i timesvis å se på at noen spiller et spill.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor folk ser på andre sparke en ball rundt, må da være mye mer gøy å gjøre det selv. Eller å se folk gå på ski i flere timer, hva i all verden er poenget.

 

I mine øyne er e-sport mye mer morsomt enn vanlig sport ettersom dette foregår i spill jeg selv spiller mot andre. Kan tenke meg det blir mye det samme for andre å se på et av verdens beste fotball lag som det er for meg å se på verdensmesterskap i HOTS/LOL/DOTA2.

Lenke til kommentar

 

Ser mer på youtube en streaming.

Streaming kan bli litt for mye fjas. Skjønner egentlig ikke hvorfor noen gidder å sitte i timesvis å se på at noen spiller et spill.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor folk ser på andre sparke en ball rundt, må da være mye mer gøy å gjøre det selv. Eller å se folk gå på ski i flere timer, hva i all verden er poenget.

 

I mine øyne er e-sport mye mer morsomt enn vanlig sport ettersom dette foregår i spill jeg selv spiller mot andre. Kan tenke meg det blir mye det samme for andre å se på et av verdens beste fotball lag som det er for meg å se på verdensmesterskap i HOTS/LOL/DOTA2.

 

E-sport er ikke ekvivalent med streaming. Tror summerbravo siktet mer til folk som bare streamer casual spilling. Og akkurat der handler det bare om personligheten bak kanalen. Som oftest ser folk på casual streams for å lære eller fordi streameren er morsom. Noen streamere har en ganske overdrevet profil (tenk MvG som gunner på med reverb på mikrofonen og snakker i 10 sekunder hver gang han får en subscriber). Noen streamere har veldig mange morsomme/interessante anekdoter, Day9 er et prakteksempel.

 

Alle har sin ting de "sløser" tid på. Noen leser rosablogger, noen ser på twitch.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...