Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Enkelt program for å overvåke internett-aktiviteten?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trenger ikke å overvåke over lengre tid nei. Oppgavebehandleren i Windows fungerer glimmrende, men hvis jeg skal bruke det så må jeg først starte oppgavebehandlingen og så klikke på "ytelse", og så gå ned til "ethernet". Ikke at akkurat det er noe stort problem, men hadde vært kjekt med et program som kunne starte automatisk (på sekundærskjermen) når jeg starter maskinen.

Lenke til kommentar

Merk dog at om du håper på å sjekke ut alle enhetene på nettverket på denne måten, så vil det ikke gå.

Alt du får se er hva maskinen du kjører programmet på sender og mottar, en annen  maskin på nettverket vil ikke vises.

Skal du se slikt, så må du se på noe du kan kjøre på routeren din, eller ett felles punkt hvor all trafikken reiser igjennom.

Lenke til kommentar

Her er en liste med omtale og skjermdump over 20 programmer som gjør det du etterspør:

http://www.gfi.com/blog/the-top-20-free-network-monitoring-and-analysis-tools-for-sys-admins/

 

 Mange takk. Skal nok klare å finne noe som passer her.

 

Merk dog at om du håper på å sjekke ut alle enhetene på nettverket på denne måten, så vil det ikke gå.

Alt du får se er hva maskinen du kjører programmet på sender og mottar, en annen  maskin på nettverket vil ikke vises.

Skal du se slikt, så må du se på noe du kan kjøre på routeren din, eller ett felles punkt hvor all trafikken reiser igjennom.

Joda, skjønner det. Trenger bare noe veldig enkelt for å sjekke at jeg faktisk sender og mottar noe. :)

Lenke til kommentar

For sekundærskjerm kan jo noe ala conky (for linux) være noe.

 

Begynte å lure litt på windows alternativer selv og fant Glenn Delahoy sin freeware: http://www.glenn.delahoy.com/software/.

Programmet hans 'desktop info' ser ut som det kan være et alternativ, regner med at man kan selv velge informasjonen man ønsker.

 

Screenshot:

 

ort7qw.png

Endret av process
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...