Gå til innhold

Meningen med slutten på Villmark 2


SimenRom

Anbefalte innlegg

Beklager på førehand for mange skrivefeil. 

 

Har grublet på endinga på filmen ein stund siden eg såg filmen på premieren i går. Har mange punkt nedanfor, som eg har lurt på kva som har med saken å gjere:
 

  1. Kvifor skulle "Karl", den gamle mannen som budde på sanatoriet, tegne og redigere på plantegningane til byggjet?
  2. Kvifor står det "HILFE", hjelp på norsk, overalt i bygget? Var det nokon som trengte hjelp?
  3. Kva i all verden har det raude teltet i kjellaren med saken å gjera?
  4. Kvifor døyr "missfosteret" med dei uvanlege auga av skudd frå rifla, når Karl ikkje gjer det? Jo, fordi Karl var jo eit spøkelse, men korleis kan missfosteret ikkje vera eit spøkelse etter så mange år på sanatoriet?
  5. Spessielt slutten, der ein ser den vesle blinde jenta sit på "Ellen Dorrit Petersen", tar opp ei sprøyte og skal anten til å stikke den ned i hovudet på Ellen, eller visa at ho har sigra med å lyfte handa i været. Kvifor?
  6. Kan nokon fortelja meg historia til tyskaren som styrta i vatnet, grindopnaren i film 1, og eigentleg resten av "historien" om nokon har skjønt det?

Skriv gjerne fleire punkt om andre også har tenkt på detta temaet!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • Kvifor står det "HILFE", hjelp på norsk, overalt i bygget? Var det nokon som trengte hjelp?
    Ja, de som ble eksperimentert på der inne?

     
  • Kva i all verden har det raude teltet i kjellaren med saken å gjera?
    Sikkert for å "ta opp" tråden fra forrige + det viste seg jo at han tyskeren som var hengt i trappen bodde i det..? Men i villmark 1 var det vel han fyren i kjole som bodde i det? Om jeg ikke husker feil... Må se den på nytt, skjønner ingenting der.

     
  • Kvifor døyr "missfosteret" med dei uvanlege auga av skudd frå rifla, når Karl ikkje gjer det? Jo, fordi Karl var jo eit spøkelse, men korleis kan missfosteret ikkje vera eit spøkelse etter så mange år på sanatoriet?
    Karl er ikke et spøkelse, og han døde av å bli knivstukket (han ble ikke skutt såvidt jeg fikk med meg?). Misfosteret ble skutt. "Sønnen" (?) til Karl ble skutt i skulderen, og døde ikke, men det er det jo vanlig at folk ikke gjør, iallefall på film. 

     
  • Spessielt slutten, der ein ser den vesle blinde jenta sit på "Ellen Dorrit Petersen", tar opp ei sprøyte og skal anten til å stikke den ned i hovudet på Ellen, eller visa at ho har sigra med å lyfte handa i været. Kvifor?
    Hun skulle drepe Ellen.

    Fjernet de jeg ikke vet noe om, husker ingenting av 1'eren (dvs. trodde jeg gjorde det, men nå skjønner jeg jo ikke en dritt, så her må en refresh til).
Lenke til kommentar

Kan nokon fortelja meg historia til tyskaren som styrta i vatnet, grindopnaren i film 1, og eigentleg resten av "historien" om nokon har skjønt det?

I eneren er det et par som drar på bryllupsreise dit fordi bestefaren hans styrtet i vannet. I toeren har Karl en sønn, det er han som dro på bryllupsreise dit. I den filmen drukner konen hans og da klikker det for han: derfor tar Karl vare på han sønnen sin (som da er han som var barnebarnet, siden Karl er sønnen til han som styrtet) på sanatoriumet. I eneren ble han skutt, og han halter i toeren... 

Det er jo også en gassmaske med i eneren, så det at han drapsduden bruker det er sikkert for å ta opp tråden.

 

Lenke til kommentar

 

Kan nokon fortelja meg historia til tyskaren som styrta i vatnet, grindopnaren i film 1, og eigentleg resten av "historien" om nokon har skjønt det?

I eneren er det et par som drar på bryllupsreise dit fordi bestefaren hans styrtet i vannet. I toeren har Karl en sønn, det er han som dro på bryllupsreise dit. I den filmen drukner konen hans og da klikker det for han: derfor tar Karl vare på han sønnen sin (som da er han som var barnebarnet, siden Karl er sønnen til han som styrtet) på sanatoriumet. I eneren ble han skutt, og han halter i toeren... 

 

Det er jo også en gassmaske med i eneren, så det at han drapsduden bruker det er sikkert for å ta opp tråden.

 

 

Det er dessverre ikke sånn ting er.

 

"Sønnen" ifra film 2 er samme gamle mannen som var med i film 1. "Portvokteren" som åpnet og lukket porten, og som stod bak i vinduet når bildet på slutten ble tatt.

 

Grunnen til at jeg vet dette er to, 1) de er spilt av samme mann. Se på imdb. 2) Jeg kjenner han og kjente han igjen.

 

Men jeg har ikke snøring på hvordan historien i denne filmen fungerer.

 

1) Hvorfor kan de kun si Hilfe, og hvorfor denne fasinasjonen av ordet? Selv om de var etterlevninger ifra tuberkulosedagene så ville de da lært vesentlig mer, om bare ifra å høre etter sykepleiere eller folk som var der, eller iallefall når Karl snakker med dem.

 

2) Hvordan er hun ungen der? Hun er max 12 år gammel, men det siste vi vet at de drev med eksprimentering var for godt over 30 år siden. De kan ha fortsatt, men da ville det vell vært litt mer info rundt dette?

 

3) Hvem er egentlig Karl? Han sier at han er sønnen til piloten som falt ned der, og at han så hva de gjorde med hans far. Men hvordan det er mulig forstår jeg ikke. Var ungen med faren i hans fly? I en en-manns tysk krigsmaskin?

 

Så kom han seg ut, men ble ikke fanget, han så hva motstandsmennene gjorde og så hva? En unge.. max 13 år gammel, snakker kun tysk, i en skau, med beinharde motstandsmenn... Hvordan lærte han seg norsk feks..?

 

4) Hva pokker var greien med nebbet som stod i skallen til hun ene damen som var der.. Hvorfor var det der, og ikke minst, hvorfor fortsatte det å "bite" etter at det var tatt ut...

 

Listen over rare spørsmål er uendelig.. syntes filmen var balle, mye pga den manglende infoen..

Lenke til kommentar

Det er dessverre ikke sånn ting er.

 

"Sønnen" ifra film 2 er samme gamle mannen som var med i film 1. "Portvokteren" som åpnet og lukket porten, og som stod bak i vinduet når bildet på slutten ble tatt.

 

Grunnen til at jeg vet dette er to, 1) de er spilt av samme mann. Se på imdb. 2) Jeg kjenner han og kjente han igjen.

 

Hvorfor halter sønnen da? Ettersom han som var barnebarnet ble skutt i hoften/beinet i film nr 1, er det jo merkelig at en annen tilfeldig fyr skulle halte i film nr 2? Eller? Og de sier jo i film 1 at han som var på bryllupsreise (han i kjolen) er barnebarnet til piloten. Hvis Karl er sønnen hans, må jo kjolefyren være Karls barn? Altså, jeg ser jo også at det er samme fyr, men det maker jo ingen sense.

 

Men jeg har ikke snøring på hvordan historien i denne filmen fungerer.

 

1) Hvorfor kan de kun si Hilfe, og hvorfor denne fasinasjonen av ordet? Selv om de var etterlevninger ifra tuberkulosedagene så ville de da lært vesentlig mer, om bare ifra å høre etter sykepleiere eller folk som var der, eller iallefall når Karl snakker med dem.

 

Er ikke Hilfe "hjelp" på tysk? Syns ikke det er så ulogisk. Det er jo en skrekkfilm, pleier å være litt platt sånn intellektuelt sett.

 

2) Hvordan er hun ungen der? Hun er max 12 år gammel, men det siste vi vet at de drev med eksprimentering var for godt over 30 år siden. De kan ha fortsatt, men da ville det vell vært litt mer info rundt dette?

 

Nei, de driver jo med eksperimentering enda. På viltkameraet ser man jo at de holder på med et eller annet på hun lille jenten. Hun har vel gått i en av fellene og blitt fanget eller noe? Karl holder jo også på med noe ifht sønnen sin.

 

3) Hvem er egentlig Karl? Han sier at han er sønnen til piloten som falt ned der, og at han så hva de gjorde med hans far. Men hvordan det er mulig forstår jeg ikke. Var ungen med faren i hans fly? I en en-manns tysk krigsmaskin?

 

Enig i at det er helt ulogisk, men kan han ikke evt ha kommet etter for å lete etter faren? Hvis vi skal gi de litt slækk :p 

Faren har da styrtet og blitt tatt til fange og eksperimentert på eller noe? Så er styrten en unnskyldning? Eller noe..? :p

 

Så kom han seg ut, men ble ikke fanget, han så hva motstandsmennene gjorde og så hva? En unge.. max 13 år gammel, snakker kun tysk, i en skau, med beinharde motstandsmenn... Hvordan lærte han seg norsk feks..?

 

Han har jo tydeligvis bodd i Norge i 50-60 år eller noe? Hun sykepleieren er jo også der, kanskje hun er norsk? :p

 

4) Hva pokker var greien med nebbet som stod i skallen til hun ene damen som var der.. Hvorfor var det der, og ikke minst, hvorfor fortsatte det å "bite" etter at det var tatt ut...

 

Det er en skrekkfilm :p Det er liksom sånt de pleier å finne på i skrekkfilmer.

 

 

PS: Jeg syns ikke filmen var noe bra heller, og historien er helt på trynet. Altfor dårlig satt sammen. Nå syns jo jeg at villmark 1 søg også, jeg så den kun pga jeg har vært på Harastølen og er interessert i stedet. Men ja, det var mine forsøk på å prøve å lage en bedre historie til de stakkars produsentene av filmen. Lol. Kom gjerne med innspill. xD

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 3 år senere...
Arne92 skrev (2 timer siden):

Hvem var han morderen som drepte alle? Var det han karl opererte på i videokameraet som liten?  Kamerat til han tyskeren i det rød teltet som var hengt?

Du svarer på ein ganske gammel tråd og eg veit ikkje koffor eg svarer. Eg har ikkje peiling og har gløymt alt som skjedde. Ser fram til eit svar frå nokon andre da, mot all forventning. 

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...