Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Korrupt admin bruker


Anbefalte innlegg

hei, skal reboote en toshiba laptop. Prøver å komme inn på admin bruker men det står passord er feil (når det ikkje er det). Prøvte å legge inn en passord reset på en minnepenn men da kom det bare opp noe at det ikkje kunne gjennomføres, så det er helt umulig å komme inn på brukeren.

er det noen annen måte å komme inn på den, eller resete pcen uten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer an på hvilket OS du har. Du får enten prøve flere ganger eller så kan du logge på med annen brukerprofil med admin-rettigheter og resette passordet.

Kan det tenkes at andre med fysisk tilgang til din maskin har vært ute å tullet litt? :wee:

er windows 7, og eneste brukeren med admin-rettigheter... Pcen har vert delt mellom søstra og broren min så vett ikkje ka som har skjedd innpå der :p 

Lenke til kommentar

Der som gir råd her nå..... Dere er sikker på at dere ikke gir råd til en som ikke skal ha tilgang til den maskinen?

Vanskelig å si noe om, da trådstarter kun er aktiv i minecraft-forumet.

 

Det er uansett ikke vårt (vi som hjelper til med datarelaterte problemer) ansvar hva trådstarter bedriver av lovlige eller ulovlige aktiviteter, heller ikke har vi noe mulighet til å finne det ut med mindre trådstarter (generelt altså ikke spesielt for denne tråden) selv åpenlyst skryter over sine kriminelle aktiviteter.

Det er forøvrig ingenting i denne tråden som skulle tilsi dette.

Lenke til kommentar

Der som gir råd her nå..... Dere er sikker på at dere ikke gir råd til en som ikke skal ha tilgang til den maskinen?

Hvordan i all verden skulle vi vite det?

 

Uansett TS; ERD-Commander kan nok brukes

boot CD, boot opp, gjør hva du vil, eller rett og slett endre passordet på adm konto 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

Der som gir råd her nå..... Dere er sikker på at dere ikke gir råd til en som ikke skal ha tilgang til den maskinen?

Nei . Men dette er noe man finner ved å Google uansett.

 

Det samme kan jo sies om GHB....

Lenke til kommentar

Ikke min jobb å bli delaktig heller...

Det er jo fritt opp til den enkelte om man vil gi råd/svar - uansett hvilket spørsmål det er.

 

Spør en om f.eks redigering av et bilde, så kan du jo ikke svare der heller - ikke fordi du ikke kan det, men bilde(ne) personen redigerer kan jo være 'stjålet' og brukes uten lov. Bare et eksempel og skal man følge din filosofi så kan man nesten ikke svare på noe da alt kan missbrukes.

Lenke til kommentar

 

Du kan åpne registeret ditt via recovery-boot og derfra slette og legge inn på nytt admin-bruker, eller bare gi tilganger til egen bruker.

hvordan kommer eg inn i recovery-boot?

 

Se svar fra Evelen! Du kan komme deg inn i den native recovery-boot enten ved å forhåndsinnstille dette i kjør->msconfig, eller ved å trykke f8 ved oppstart. Har du installasjonsCD eller minnepenn liggende så har disse ofte verktøy nettopp for slike ting (igjen, se svar fra Evelen!). Skulle du mangle dette, så fungerer en crack like bra - men du kan alltids kjøpe recovery-disk fra microsoft.com

Lenke til kommentar

takker for svar så langt, har prøvd en del men ingenting virker.

prøvte å lage en system repair usb key men måtte selfølgeig ha admin rights for å flytte filer... kanskje noen som kunne laget en fil så eg kunne lastet ned hele? om noen orker :)

 

og for dei så lure om eg ikkje burde komme inn på denne pcen, har vert lillesøstera og lillebroren min sin, begge har egen nå, og eg fekk denne til å prøve å fikse. om du vil tro på de er opp til deg da ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...