Gå til innhold

The Gathering 2016 - Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer muligens på neste TG. Har vært på lan med rundt 300 deltakere på før, men ike i så stor skala, og så langt borte fra hjemplassen.

Jeg har noen spørsmål som jeg ønsker svar på i god tid så jeg vet hva jeg må forberede meg på:

 

  1. Er hylle et must? Tenker særlig på eventuelle kompiser som blir med. Jeg lager hylle uansett.
  2. Noen som har konstruert en kompakt hylle type flatpakket og enkel å sette i stand før? Tenker hengsler og minst mulig skruing på TG, men kompakt i bilen.
  3. Sove inni TG, varmetelt, bilen eller hotell? Ranger gjerne disse (og andre alternativer, ikke tilgang på bobil/campingvogn)
  4. Er kensington-lås/hengelås nødvendig på dyrt utstyr? Eller får dette være i fred?
  5. Når bør jeg sjekke billettsiden for billetter 2017?
  6. Hvor varmt er det i hallen, tidligere LAN jeg har vært på er det type 20-27 grader.
  7. Er luftkvaliteten bra? Har slitt med hodepine på lignende arrangement
  8. Er det noen fildelingsnettverk oppe (DC) eller er alt flyttet over på P2P?

Går alt etter planen snekrer jeg arbeidsbenk i garasjen og deretter ei hylle.

 

Høres kanskje ut som en usikker 10 åring nå men jeg spør for å være godt forberedt så jeg får en smidig tur.

Endret av Thor.
Lenke til kommentar

Kommer muligens på neste TG. Har vært på lan med rundt 300 deltakere på før, men ike i så stor skala, og så langt borte fra hjemplassen.

Jeg har noen spørsmål som jeg ønsker svar på i god tid så jeg vet hva jeg må forberede meg på:

 

  1. Er hylle et must? Tenker særlig på eventuelle kompiser som blir med. Jeg lager hylle uansett.
  2. Noen som har konstruert en kompakt hylle type flatpakket og enkel å sette i stand før? Tenker hengsler og minst mulig skruing på TG, men kompakt i bilen.
  3. Sove inni TG, varmetelt, bilen eller hotell? Ranger gjerne disse (og andre alternativer, ikke tilgang på bobil/campingvogn)
  4. Er kensington-lås/hengelås nødvendig på dyrt utstyr? Eller får dette være i fred?
  5. Når bør jeg sjekke billettsiden for billetter 2017?
  6. Hvor varmt er det i hallen, tidligere LAN jeg har vært på er det type 20-27 grader.
  7. Er luftkvaliteten bra? Har slitt med hodepine på lignende arrangement
  8. Er det noen fildelingsnettverk oppe (DC) eller er alt flyttet over på P2P?

Går alt etter planen snekrer jeg arbeidsbenk i garasjen og deretter ei hylle.

 

Høres kanskje ut som en usikker 10 åring nå men jeg spør for å være godt forberedt så jeg får en smidig tur.

1. Nei, hylle er ikke et must. I det jeg skriver dette sitter jeg på TG med stasjonær maskin, uten hylle. Hadde hatt plass til bagasje også (sover hos tanten og onkelen min). 

2. Ja, en gang. Veldig enkel hylle (ikke så pen), hadde bare med ca. 15 skruer og et skrujern. Har også vært med på to andre hyller som andre har hatt med.

3. Ja - du må sove enten i skipet, i teltet utenfor skipet, i bilen eller på hotell - noe annet alternativ kan jeg ikke se for meg. Men ellers må du avgjøre selv. Hvis jeg ikke skulle sovet på hotell eller hos slektninger i nærheten hadde jeg sansynligvis tatt med sovepose, liggeunderlag og pute, og brukt soveteltet.

4. Nei, jeg vil ikke si at det er nødvendig - det har forekommet tyverier på TG, men det er ikke noe som blir ansett som et problem. Jeg anbefaler å gjøre enkle grep som å ikke la små, løse gjenstander ligge og flyte, og pass på verdisaker. Hengelåser kan sikkert også fungere, og er nok ikke så mye stress. Jeg vil også tro at de som sitter der det er mye trafikk (type ved midtgangen eller der hvor det er stor mellomrom mellom radene) er litt mer utsatt, så jeg trives best midt inne på en vanlig rad.

5. Billettsalget starter stort sett i desember - så skjekk i midten av november for eksakte datoer. Så vidt jeg vet har det blitt mye vanskeligere å få billett de fire siste årene, så alle du skal reise med bør stille seg i køa. Da øker sjansene for at minst en av dere får en grei plass i køa.

6. Aner ikke eksakt temperatur, har aldri tenkt over det. Jeg sitter langt unna innganger og slikt, og er kledd i vanlige klær, inkludert en genser. Overasskende mange som sitter i shorts. Bare tenk over hvor du setter deg hen - jeg kunne aldri tenkt meg å sitte ved inngangen, der trekker det.

7. Ja, jeg synes luftkvaliteten er veldig bra - har aldri tenkt noe over det.

8. Det er en DC++ hub oppe, har vært nesten 200 stykker pålogget. Det blir nok en hub neste år også, men nå er det mer en gammel tradisjon.

 

Ellers vil jeg tro TG blir noe helt annet for deg enn LAN med rundt 300 deltagere - her er en stemning som du ikke finner noe annet sted i verden. Det er derfor jeg kommer tilbake år etter år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for utfyllende svar!

 

Det med temperatur og luftkvalitet er for meg viktig. For på lanet med 300+ så plagdes jeg med at det er for varmt, og for dårlig luft. Der har de tatt i bruk vifter som brukes på skipsverft til å pumpe frisk luft inn i hallen for å få bedret dette. Dette gjør det for kaldt igjen i enkelte soner.

 

Hylla blir laget med låsbar boks for verdisaker Tipper det er tilstrekkelig. Vil ikke stole blindt på sidemann/kompis, for slikt forsvinner fort.

 

Ellers vil jeg tro TG blir noe helt annet for deg enn LAN med rundt 300 deltagere - her er en stemning som du ikke finner noe annet sted i verden. Det er derfor jeg kommer tilbake år etter år.

 

Det tror jeg på. Det er derfor jeg har forsøkt å få meg billett siste to årene. Første forsøk fikk ingen av oss plass langt nok frem i kø, og andre gangen startet billettsalget tidligere enn forventet. Neste år blir det TG!

 

Ellers takk for fyldige svar. Nå vet jeg litt mer!

Lenke til kommentar

Litt utfyllende: Det med luft varierer litt, men er generelt mer enn bra nok vil jeg tro. Det er veldig ok å sitte i ro og rangle rundt. Jeg ble litt varm og småsvett med en gang jeg måtte bære ting og styre litt. Hvis du er nattedyr, går det nok veldig fint. De sjokklufter periodevis, spesielt om natten. Lå hver natt i 1 time etter jeg la meg uten noe som helst (veldig varm - rigge til sengeplass, pumpe madrass ol) og våknet alltid veldig kald selv under varmt teppe., så spesielt mye lufting mellom 0 og 8. Jeg satt i t skjorte og joggebukse under hele tg, bare jakke da jeg gikk ut.

 

Jeg ble frastjålet musen min i går, men generelt er nok ting ganske safe, men ta med strips til kabler (skal jeg gjøre neste gang), og evt hengelås. Da må tyv evt ha med seg saks for å stjele småting, og folk reagerer nok veldig hvis noen står og prøver å bryte opp en hengelås.

Lenke til kommentar

Jeg reagerer veldig raskt på dårlig luft. Dører åpnes hele tiden, folk går ut og inn. Opplevde ikke noe problem med luftkvaliteten. Enkelte ble vel faktisk forkjøla fordi det trakk ganske mye før det ble satt opp vegger i Nordenden ved resepsjon.

 

Det med hyller synes jeg er viktig, eller det kommer egentlig litt ann på hvor du sitter og hvor mye du har med deg. Var lett å se at de som ikke hadde hylle fort fyllte midtgangen med kreti og pleti av ting, mens de som hadde hylle fikk stablet greiene sine oppover i høyden. Mange bruker hyller til å ha låsbart skap og, det kan absolutt anbefales. Tyveri skjer, men tror ikke det er et stort problem.

 

Litt trist når alle har forlatt skipet

post-27501-0-60685600-1459088358_thumb.jpg

Endret av primatet
Lenke til kommentar

Takk skal dere ha igjen. Verdifull informasjon dette. Hylleprosjekt blir påbegynt etter jeg har laget meg arbeidsbenk i garasjen.

 

Og ang. det bildet med søppel. Kommer til å se merkelig ut rundt plassen jeg sitter på neste år, for der vil det være lite brus og mye salat/frukt :D

Lenke til kommentar

Jeg har slengt opp et album med bildene mine fra årets treff. Link link!

 

Del gjerne bilder, albumer og videoer dere også!

 

Takk for i år. Det var som alltid en helt formidabel påske som jeg må si at blir bedre og bedre for hvert år. Jeg er imponert over hvordan lydnivået var kontrollert i år. Litt stramme regler for rødt lys i starten, men dette ble justert til veldig akseptable kriterier. Også kudos for at de åpnet portene sør i skipet for å lesse ut etter arrangementslutt.

 

26004694521_119df173be_b.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...