Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

En nabo kjører svenskregistrert bil i norge daglig . Ville du ha tipset tollvesenet? :)


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Bilen har en av de kraftigste motoren du får til denne bilen, så jeg kan forstå hvorfor han gjør det?

Men såvidt jeg har forstått er ikke dette helt lov og en kan regne med en bot i 100 000+ klassen (norske avgifter +++ )

Bilen har stått parkert utenfor hver natt i minst et år. Bilen tilhører sønnen til en av de som bor i gata.

 

Jeg har egentligt tenkt nå i et år at det ikke er mitt problem, men jeg skal ikke legge skjul på at jeg irriterer meg litt over at han sniker seg unna store avgifter vi andre må fint finne oss i å betale?

 

Det kan godt hende at han faktisk har lov å bruke den i Norge (kanskje han jobber på grensa?) Men slik jeg tolker loven er han pent nødt til å omregistrere den til norske skilter om han skulle bli tatt:)

 

Så hva mener dere? Være såpass kjip å melde ifra? Eller bare gi faen?:)

 

Anonymous poster hash: 4bcc9...791

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal si ifra og naboen har gjort noe ulovlig så blir vel problemet å bevise dette. Jeg hadde ikke orket å melde ifra så sant ikke naboen var en tufs eller brommet med motoren i hytt og pine. Hvis du skal melde fra så kan du jo gjøre det fra en telefonkiosk eller noe, men jeg tror at du (eller noen andre) må være vitne hvis det blir en sak så da er du jo mer eller mindre like langt hvis du melder ifra anonymt.

 

Kan godt hende han har loven på sin side også, fant denne http://www.toll.no/no/bil-og-bat/bruke-utenlandsk-bil/utenlandsregistrert-bil/

Lenke til kommentar

Som TS sier kan det godt være naboen har alt på det rene. Er han bosatt i Sverige, og ukependler til Norge for jobb, så har han rett til å kjøre svensk registrert bil i Norge.

I så fall får det jo ingen negative følger å si fra :)

 

For øvrig har ikke ukependlere lov til å ha utenlandskregistrert bil nei.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

De har tatt seg litt til rette og kapret en av de få parkeringsplassene utenfor, kun fordi han er i styret i boretslaget + bråket fælt midt på natta og vekket hele nabolaget fordi noen hadde parkert på plassen hans. Så ja det frister litt:) ? Men igjen ikke noe jeg har tatt meg bryet til å gjøre. Men som en sier her, tror nok jeg også hadde fått litt antydning til et lite smil om han en dag ble tatt:)

 

Anonymous poster hash: 4bcc9...791

Lenke til kommentar

Jeg ville meldt ham dersom han er nordmann og kjører på svenske skilter av en grunn. 

Manglende forsikring. 

 

Han kan umulig ha gyldig norsk forsikring på en svenskregistrert bil. 

Greit at han får konsekvenser dersom han kjører på noe/noen, men det kan også føre til konsekvenser for andre. 

Lenke til kommentar

Jeg ville meldt ham dersom han er nordmann og kjører på svenske skilter av en grunn. 

Manglende forsikring. 

 

Han kan umulig ha gyldig norsk forsikring på en svenskregistrert bil. 

Greit at han får konsekvenser dersom han kjører på noe/noen, men det kan også føre til konsekvenser for andre.

Og så? Han har sannsynligvis gyldig svensk forsikring, og det kan du kjøre med i Norge også.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...