Gå til innhold

Banzai 4G - en god operatør?


Anbefalte innlegg

Hvordan er kundeservicen etc? Oppetid? Reell hastighet?

 

Jeg vurderer å gå fra Chess til Banzai pga. stadig økt databruk via 4G på mobilen. Begge operatørene bruker Netcoms dekning, men Banzai reklamerer med 60 Mbit/s mens Chess reklamerer med 80 Mbit/s. Det er jo litt forskjell i hastighet, men datapakken er viktigere for meg.

 

Akkurat nå har jeg 6 GB datapakke til 240 kr per mnd. (40 kr pr. GB) hos Chess. Hos Banzai kan jeg få 20 GB til 440 kr pr. mnd. (22 kr per GB). Det er vel da et smartere valg å velge Banzai?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Har hatt 100 gb abonnementet til Banzai i snart et års tid. Bruker telefonen som modem i stedet for bredbånd både hjemme og på farta, og bruker alt mellom 50 og 90 gb i måneden. Kundeservice har jeg ikke hatt bruk for mens jeg har hatt abonnementet, så det kan jeg ikke uttale meg om dessverre. Testet hastigheten på nettet nå, og her er resultatet på pc'n målt innendørs på Uranienborg rett bak slottet med en Note 3 som wifi hotspot:

dWJNaFc5.jpeg

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar

Nettopp bestilt 20 gb pakka fra Banzai. Litt idiotisk at de tar betalt for det som er igjen av måneden. 

 

Altså. Om du bestiller i starten av November må du betale for de dagene som er igjen av november men samtidig vente opp til 5 dager før du får simkort osv. 

 

 

Så nå måtte jeg betale for de få dagene det er igjen av oktober, litt over 80 kroner....Selv om jeg ikke kommer til og få simkort osv før i tidlig november xD

Skal ringe de og få de til og trekke fra det på neste regning, blir dumt og ta betalt for oktober når jeg ikke får kortet før i november. 

 

og 1 gb data ekstra koster så mye som 129 kroner. det er ganske dyrt i forhold til de andre, de andre selskapene selger 1 og 1 gb for mellom 89 til 69 kroner. Men trur ikke jeg klarer og bruke over 20 i måneden.

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Jeg har brukt Banzai sitt 100 gb-abonnementet på mobilene mine (iPhone 6, Sony Z3, Samsung S6 og iPhone 6S Plus) + iPad Mini 2´en siden januar i år og det har fungert knirkefritt. Har opplevd bra hastighet; Speedtest.net sin app viser normalt 40-60 mbit ned og 5-20 mbit opp i områder med bra 4G-dekning og stabiliteten har ikke vært noe å utsette på.

 

Det negative har vært prisøkning på rett under 60 kroner etter noen måneder (liten betydning for min del da arbeidsgiver dekker abonnementskostnaden via lønn) og at det tok lang tid før Bankid kom på plass. Forbruksoversikten på Banzai sin "Minside" er mangelfull i at man kun kan se hvor mye data som er brukt men ikke noe fortløpende oversikt over løpende forbruk siden sist fakturering (utenlandsforbruk, overtaksert sms o.l.). Så lurer du på hvor dyr ferien ble er det bare å vente på fakturaen eller kontakte kundeservice. De har heller ikke en app som viser forbruk og annen informasjon.

 

Jeg skal nå over til Hello som gir meg "fri bruk" av tale og sms pluss 100 mms og 40 gb data med Telenor-dekning til 694 kroner måneden. Dette er ikke et abonnement de selger som standard men derimot Hello Lek 8 gb til 295 kr mnd kombinert med makspris på overforbuk av data på 399 kr mnd som har en strupgrense på 40 gb.

 

Årsaken til byttet er at jeg er lei av edge-dekning på ene hytten vår hvor Telenor har levert 3G i flere år og nå nylig fikk 4G. Spurte Netcom sin kundeservice idag om de planla utbygging der og svaret var "Ja, det er planlagt men vi har ikke informasjon om når". Så da går jeg heller ned i datamengde (fra 100 gb til 40 gb) og maksfart (fra 60 mbit til 40 mbit) for å få Telenor-dekning. 

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg er kjempefornøyd med Banzai sitt 100 GB abonnement. Kundeservicen er også bra. De tar telefonen med en gang jeg ringer de gangene jeg har ringt dem.

 

Men hva er nå dette?

 

Grunnet utfordringer med vår nettleverandør kan vi ikke lenger selge 10, 20 og 100GB-abonnement med fri tale, sms og mms. For mer info, kontakt kundeservice Vi jobber for å finne en løsning, slik at vi igjen kan selge dette!
*Gjelder kun nye kunder*

 

På bakgrunn av dette kan jeg ikke nødvendigvis anbefale nye kunder å bli Banzai-kunde.

Du får jo ikke de høye datakvotene som de tilbød før og som gjør Banzai til en fantastisk teleoperatør.

 

Om de fikser dette uten prispåslag, så er Banzai trygt å anbefale.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Synes det er ganske ville priser på mobilabonnementer enda. 1GB data til 199 i måneden er vel "standarden" fortsatt, etter flere år...

 

Og etter at TS kjøpte opp Tele2 er tilbudet dårligere. Får ikke lenger kjøpe datapakker, men bli i stedet tilbudt å oppgradere abonnementet mitt. Som om jeg kommer til å gi fra meg 6GB til 199,- med det første......

 

Vurderte lenge å gå over til Banzai, men nå har jo de også kuttet det som gjorde dem attraktive i utgangspunktet; de store abonnementene *sukk*.

Endret av MDCCLXXVI
Lenke til kommentar

Jeg så at en konsulent hos Banzai skrev til en kunde at de jobber med en alternativ fremtidsrettet løsning for å tilby større datapakker som vil lanseres på nyåret, så vi får se hva de kommer med en gang i fremtiden. Det er synd man ikke lengre kan få større datapakker i standardabonnement med såkalt "fri bruk" enn 25 gb (Telenor) og 20 gb (Netcom, Hello).

 

Det Banzai sin konsulent skrev ble postet på Netcom sin facebook-vegg:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10207204422621495&set=o.170253341688&type=3&theater

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...