Gå til innhold

Nvidia lanserer strømmeboks som feier konkurrentene av banen


Anbefalte innlegg

Uansett hvilken boks det er snakk om (som helt sikkert er bedre enn Apple TV på mange måter), så støtter ingen av dem AirPlay.. Har ikke noen Apple TV selv enda, men dette er én av de største grunnene til å kjøpe en for min del.

 

Du fleiper?

Selv min 5 år gamle Boxee Box har AirPlay.

(men heldigvis bruker jeg ikke AirPlay lenger)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Uansett hvilken boks det er snakk om (som helt sikkert er bedre enn Apple TV på mange måter), så støtter ingen av dem AirPlay.. Har ikke noen Apple TV selv enda, men dette er én av de største grunnene til å kjøpe en for min del.

Hvorfor må du ha akkurat AirPlay når det er plenty tilsvarende, dårligere og bedre, løsninger? Hva bruker du primært AirPlay til?

 

 

 

Hvilke alternativer har vi per idag som klarer å matche simplisiteten til AirPlay? Og hvis man først har iOS-enheter så er det vel fryktelig skralt med reelle alternativer osv..?

 

Det kan jeg ikke svare på da jeg ikke har brukt AirPlay - det jeg kan si er at jeg i årevis har kunne speile bilder, musikk, video, fjernstyring og skjerm uten noen som helst problemer fra Android til PS3, PS4, Android-pinner, PC og TV - jeg ser ikke helt hva som skal stå tilbake for AirPlay(det var derfor jeg spurte hva han primært brukte det til, i tilfelle det var en funksjon jeg ikke kjente til). Foreløpig har jeg ikke støtt på noe jeg ikke kan strømme trådløst til Android, så som sagt ser jeg ikke hva minuset skal være.

DLNA er gammelt og velutviklet nå, det burde ikke være nødvendig å kile seg fast i én løsning, uansett hvilken produsent som eier den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kunne den strømme spill lokalt, slik som Xbox/Win10 etterhvert skal kunne, så ville all kraften hvert interessant. Nå bestilte jeg heller Chomecast 2 i går. Gjør samme nytten til 1/5 av prisen for de som ikke sitter på premium abb. og fiberlinjer...

Jeg kjøpte nylig nVidia Shield tablet, da jeg fikk den billig. Sitter i stua å spiller GTA 5 som streames fra PCen via nettverket. Funker veldig bra. Så denne skal nok klare det fint.

Lenke til kommentar

Kunne den strømme spill lokalt, slik som Xbox/Win10 etterhvert skal kunne, så ville all kraften hvert interessant. Nå bestilte jeg heller Chomecast 2 i går. Gjør samme nytten til 1/5 av prisen for de som ikke sitter på premium abb. og fiberlinjer...

Er det i det hele tatt mulig å spille via chromecast(med skjermspeiling) uten lagg som ødelegger hele spillet?

Lenke til kommentar

Uansett hvilken boks det er snakk om (som helt sikkert er bedre enn Apple TV på mange måter), så støtter ingen av dem AirPlay.. Har ikke noen Apple TV selv enda, men dette er én av de største grunnene til å kjøpe en for min del.

 

Det finnes flere Android bokser som støtter Airplay!

Lenke til kommentar

Det at en kan streame PC spill ifra GeForce NOW er hva som er mest interessant med denne for min del. En skal kunne streame fks The Witcher 3 i 1080p i 60fps med denne. Om maskinen som Nvidia har spillet på rendrer det i maks grafikk og jeg får det via en 1800kr streaming boks.

 

Vel da er det plutselig veldig interesant kontra en PS4/XBO på endel spill....

Lenke til kommentar

Kunne den strømme spill lokalt, slik som Xbox/Win10 etterhvert skal kunne, så ville all kraften hvert interessant.

Det kan den.

 

 

Nå bestilte jeg heller Chomecast 2 i går. Gjør samme nytten til 1/5 av prisen for de som ikke sitter på premium abb. og fiberlinjer...

Chromecast er (dessverre fremdeles) for de mindre kresne: http://www.theregister.co.uk/2015/05/03/google_chromecast_vid_judder_u_turn/

Endret av TBJ
Lenke til kommentar

I dag fikk faktisk Shiled støtte for Dolby TrueHD og DTS-HD Master Audio pass-through

http://techreport.com/news/29123/shield-android-tv-firmware-update-turns-on-4k-gaming

 

Denne boksen må testes.

 

Og!

 

 Cinema buffs will appreciate additional support for 23.976Hz playback.

 

:w00t:

 

Additionally the NVIDIA SHIELD TV now also supports pass-through of HD audio (DTS-HD / TrueHD). However currently this is not yet supported by Kodi on the Android platform. One of our developers is currently working on this to get this working for Kodi version 16.

Endret av B-QL
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...