Gå til innhold

RYKTE: YouTube kan bli reklamefritt fra neste måned


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har alltid brukt adblock o.l., så reklame har aldri vært noe problem på youtube. Antar at dette nå vil ta slutt når dem tar betalt, og vil innføre hindre for adblock usere.

Håper kloke hoder finner en vei unna, ellers ser eg nødt å betale 100 lappen

 

Måten noen nettsider klarer å slå adblocker er egentlig ganske enkelt og lurt måte. De bruker en math algoritm i javascripten som genererer en tilfeldig string med bokstaver, som blir senere brukt i id eller class attributtene til div, <div id="XSDDF"></div>

på denne måte vil den diven alltid ha forskjellig id, som videre fører til at adblocker ikke klarer å gjenkjenne div-en som en reklame eller en melding til adblocker brukere.

Lenke til kommentar

Har alltid brukt adblock o.l., så reklame har aldri vært noe problem på youtube. Antar at dette nå vil ta slutt når dem tar betalt, og vil innføre hindre for adblock usere.

Håper kloke hoder finner en vei unna, ellers ser eg nødt å betale 100 lappen

 

Jo, sånn er det jo på PC, men for meg som synger med barna mine på iPad/Xperia Z4 tablet hver kveld, så er ikke adblock noe alternativ (som jeg kjenner til i hvert fall), så jeg betaler gladelig for å slippe disse irriterende reklamesnuttene, som ikke nødvendigvis alltid er barnevennlige heller...

Lenke til kommentar

Har alltid brukt adblock o.l., så reklame har aldri vært noe problem på youtube.

Bruker naturligvis Adblock på PC, men bruker Googles YouTube app på nettbrett/mobil, og der blokkeres (naturligvis) ikke reklamen. Har prøvd 3. parts app'er, men de er ikke like bra designet synes jeg, og sist gang jeg sjekket (begynner å bli en stund siden) så kunne man ikke blokkere reklame der heller.

 

Så ja, jeg betaler gjerne en 100 lapp i måneden for å slippe all YouTube-reklamen på mobilen :)

Lenke til kommentar

En ting er jo reklamen som Youtube har kodet inn før/etter video men det begynner å bli svært mange som har reklame som en del av videoen. Hvordan skal YT adressere dette med månedsbetaling? Muligens er dette en del av den nye avtalen brukere må godta av YT.

Hvis pengene blir rettferdig fordelt, og et stort nok antall velger å abonnere, kanskje innholdsleverandørene slipper å måtte reklamere slik for å få ting til å gå rundt?

De kanalene jeg følger, reklamerer slik, men jeg sitter ikke med inntrykket av at de liker å gjøre det. Tror de fleste vil droppe det eller i det minste redusere slike reklamepauser hvis inntektene fra youtube øker. 

Endret av Uderzo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

100 kroner i måneden for å se på youtube er helt uaktuelt.

Kanskje du skal lese artikkelen først? Du betaler ikke 100kr for i måneden for å se på YouTube, men for å slippe reklame.

 

Ok, beklager, Mr President. Jeg skulle ha ordlagt meg litt bedre. Det jeg mente å si er at jeg ikke betaler 100 kroner mnd for å se youtube reklamefritt. Greit at de har et OK utvalg av musikk-videoer. Lydkvaliteten er tja (128 kbit mp3). Dokumentarer er i rævva bildekvalitet.

 

Og en ting til. Jeg kan ikke tro at de får inn 100 kroner per bruker i reklameinntekter per mnd...

Endret av DataFMT
Lenke til kommentar

Har alltid brukt adblock o.l., så reklame har aldri vært noe problem på youtube. Antar at dette nå vil ta slutt når dem tar betalt, og vil innføre hindre for adblock usere.

Håper kloke hoder finner en vei unna, ellers ser eg nødt å betale 100 lappen

 

Hva med å bare betale for det, nå når det faktisk kommer et reklamefritt alternativ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...