Gå til innhold

SNIKTITT: Slik er Googles nye folke-Nexus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vesentlig raskere enn gamle nexus 5 står det, hvor mye raskere er det snakk om, og hvordan er det med batteriforbruk på en slik CPU kontra den gamle?

 

AtW

 

808 er lite brukt, det er derfor vanskelig å si noe om effektivitet. Konfigurasjonen er ganske unormal også. Tror ingen andre bruker ARM referansedesign på denne måten. Sannsynligvis mer effektiv enn 810, men så skal det ikke mye til for det!

 

Nå ligger jo Qualcomm på 2. plass når det kommer til high perf big.LITTLE da, men så er det bare to produsenter som lager det også.

 

Ytelse kan du sjekke her:

http://www.anandtech.com/show/9379/the-lg-g4-review/6

 

Burde ikke være for ulikt. Muligens litt forskjell på NAND/RAM og lignende. SD 808 er eller 5 kvartal nyere enn SD 800. I tillegg til at de altså gikk over til et mellomdesign fra ARM, så er ikke forskjellene så store som en skulle forvente når det finnes 801 og 805 mellom dem. NAND/RAM osv vil nok likevel også bidra til en raskere tlf.

Lenke til kommentar

Fra artikkelen:

 

 

 

Pris: Pris og tilgjengelighet for Norden annonseres av LG 9. oktober. Foreløpig ukjent. Amerikansk pris er 379 dollar, eller rett over 3200 kroner.

Feil, prisene er mulig å se allerede: https://store.google.com/product/nexus_5x?config&utm_source=google-com-nexus&utm_medium=index&utm_campaign=nexus-5x

 

16GB koster 4 190,-

32GB koster 4 690,-

 

Det er forresten tullete å si at den amerikanske prisen er 379 USD, tilsvarende 3 200 kr, ettersom de alltid oppgir priser uten skatter og avgifter der. Med 25% MVA blir det 4 000 kr, så det er ikke en enorm "premium" for å kjøpe telefonen i Norge.

Endret av Peppep
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Max 32Gb er underlig, ja.

 

Imidlertid er det at denne (og 6P forsåvidt) mangler Qi helt prekært, selv om USB type C er på plass. For min del blir kjøp helt uaktuelt grunnet dette alene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Vesentlig raskere enn gamle nexus 5 står det, hvor mye raskere er det snakk om, og hvordan er det med batteriforbruk på en slik CPU kontra den gamle?

 

AtW

 

Ytelsesforskjellen er ikke stor. Ihvertfall ikke om du bare bruker mobilen til applikasjoner og ikke veldig tunge spill. Skal du oppgradere til 5X fra 5 så burde du gjøre det på grunn av de andre endringene enn selve ytelsen. Hvis ikke blir du nok skuffet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Max 32Gb er underlig, ja.

 

Imidlertid er det at denne (og 6P forsåvidt) mangler Qi helt prekært, selv om USB type C er på plass. For min del blir kjøp helt uaktuelt grunnet dette alene.

 

Ja, manglende QI er skuffende. Lurer på om det blir mulig å kjøpe "QI baklokk" etter hvert. Eller er denne modellen "umulig" å ta fra hverandre?

Lenke til kommentar

 

Vesentlig raskere enn gamle nexus 5 står det, hvor mye raskere er det snakk om, og hvordan er det med batteriforbruk på en slik CPU kontra den gamle?

 

AtW

Ytelsesforskjellen er ikke stor. Ihvertfall ikke om du bare bruker mobilen til applikasjoner og ikke veldig tunge spill. Skal du oppgradere til 5X fra 5 så burde du gjøre det på grunn av de andre endringene enn selve ytelsen. Hvis ikke blir du nok skuffet.

 

 

Hovedgrunnen for min del er nok at den gamle nexus5en har stoppet å fungere :) Men står mellom en av disse to, galaxy s6, eller potensielt den nye sony Z5en.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Max 32Gb er underlig, ja.

 

Imidlertid er det at denne (og 6P forsåvidt) mangler Qi helt prekært, selv om USB type C er på plass. For min del blir kjøp helt uaktuelt grunnet dette alene.

Ja, manglende QI er skuffende. Lurer på om det blir mulig å kjøpe "QI baklokk" etter hvert. Eller er denne modellen "umulig" å ta fra hverandre?

 

 

Om den er som den gamle nexusen så klarer du ganske lett å "brekke" av baklokket selv om den egentlig ikke er lagd for det. (faktisk er mangelen på utskiftbart batteri på den forrige ganske dust, man kunne åpenbart lett fått det til uten nevneverdige ulemper)

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Pussig at både LG og Huawei dropper Qi-lading på disse, #skivebom. Det er ikke aktuelt for min del å gå tilbake til å lade en telefon med kabel, uansett hvor raskt.

 

Vi får håpe at Motorola/Lenovo eller kanskje Nokia tar til fornuften neste år, når de lager feks Nexus 5M/5L/6M/6L/e.l.

Endret av diZrupt0r
Lenke til kommentar

Mangel på både trådløs lading og OIS er det mest skuffende for min del. Har nettopp skaffet meg en trådløs ladeplate og selv om det ikke går fort så er det veldig praktisk. Kan legge fra meg telefonen der når jeg kommer hjem og så er den fulladet når jeg skal ut igjen.

 

Jeg har dog lyst på Nexus 5X, men jeg må nesten prøve den før jeg slår til. Synes den er litt i det største laget, men at den er tynn og veier lite hjelper sikkert på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...