Gå til innhold

ue55js8005 vs kd55x8505


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hei,

 

står egentlig på nippet til å bestille Sony X85 men ser at Samsung nå kommer med js8005...begge får man til 14999 på ymse nettbutikker.

 

Noen tips? Jeg har en del vinduer i stua, så gjenskinn er et tema..

 

Jeg gadde gått for Sony'n. 

Expert har X8507 til 13 999kr nå.

 

 

Komplett hadde timestilbud på Sonyen i går til 11 999, så selv om Samsungen skulle være bedre er nok Sonyen god nok...takk for innspil :-)

Lenke til kommentar

 

 

Hei,

 

står egentlig på nippet til å bestille Sony X85 men ser at Samsung nå kommer med js8005...begge får man til 14999 på ymse nettbutikker.

 

Noen tips? Jeg har en del vinduer i stua, så gjenskinn er et tema..

 

Jeg gadde gått for Sony'n. 

Expert har X8507 til 13 999kr nå.

 

 

Komplett hadde timestilbud på Sonyen i går til 11 999, så selv om Samsungen skulle være bedre er nok Sonyen god nok...takk for innspil :-)

 

Nja...

Har satt opp Sonyen... 

 

Noen småting...Tv-foten er så lav (4 cm) at Sonos playbaren kom i veien...Android TV er jo bra...enkelt å finne fram i - bør det jo være når det i realiteten kun er to (!) apper tilgjengelig som vanlige folk vil bruke ( NRK og Netflix).

 

Skjermen er ganske matt, så det drar positivt siden jeg har mange vinduer i stua. Må nok jobbe mye med å få et bilde som er bra...syns de fleste modusene gir et gråskjær...har lagt inn kalibreringen fra tek.no sin test...greit bilde...men min gamle samsung plasma er bedre (med unntak av lysstyrke).

 

Har heldigvis en samsung js8005 på vei også, så da får jeg sett de direkte opp mot hverandre...så får jeg se hvilken jeg beholder...

Endret av Bardl
Lenke til kommentar

Skal vi se:

 

Egentlig er jeg litt skuffet over meg selv -siden jeg hadde lyst til å gå for Sonyen, delvis pga android og delvis pga Samsungs frynsete kvalitetsrykte...men det ble UE55JS8005.

 

Jeg har en ekstremt lys stue ( vinduer "rund baut") - og trenger en lyssterkt TV. Sonyen var vesentlig bedre enn min gamle plasma (b650), men ifht Samsung var den blass. Sony har en matt skjerm som jeg likte godt, så ifht gjenskinn var den litt bedre, men jeg greide ikke få nok "punch" i bildet ifht Samsungen. Hadde jeg hatt mindre krevende lysforhold hadde jeg holdt en knapp på Sony her som nok har et mer naturlig bilde.

 

Biledmessig ellers var vel begge OK, Samsung bedre rett ut av boksen - Sonyen rakk jeg ikke å få helt bra, men det var sikkert bare snakk om mer jobb med innstillinger ( begge har sikkert bedre bilde enn hva jeg behøver).

 

For resten av familien var det ikke noe tvil når alt Sony kan stille opp med på Smart-tv fronten var NRK og Netflix (selv om jeg liker Android som smart tv-konsept) og i tillegg at  stativet til Sony er akkurat de cm for lave til at den kan stå bak en Sonos Soundbar uten videre.

 

Så..småting avgjorde, og for de fleste vil nok de tingene som avgjorde for oss ha liten/ ingen betydning - og da kan valget fort bli motsatt...

 

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Optisk passthrough fungerer ihvertfall hos meg. Det er en optisk utgang på ConnectHub-saken. 

Har ikke fått HDMI CEC/Anynet+/ARC til å fungere. Kjært barn mange navn... Samsung-TV'n finner Marantz-forsterker, men klarer ikke koble opp. Drittopplegg, burde vært en låst standard som ikke var lov til å tukle med. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...