Gå til innhold

Noen bedrifter som driver med "umulige oppfinnelser" i Norge?


Anbefalte innlegg

Hei,


 


Noen tips til teknologibedrifter som holder på med slike "spesielle" oppfinnelser og hvor jeg kunne


utviklet slikt, helst i Oslo?


 


Det gjelder ideer som blant annet:


 


1. Apparat som beskytter mot farlig stråling for bruk i verdensrommet blant annet.


2. Kraftfelt (som i star wars).


3. Flymaskiner som letter uten bruk av vinger eller rotorer.


4. Fremdrifts- og energisystem for romfartøy.


 


Planen er å kontakte et slikt sted i håp om å få presentere og utvikle mine ideer, raskest mulig.


 


(Edit: Jeg er oppfinner og har min erfaring fra mekanisk- elektromekaniske yrker.


         Er selvlært i felt innenfor astrofysikk, og er ekspert på magnetisme og jordens magnetfelt.


         Ellers god kunnskap innen sorte hull, elektromagnetisk stråling, energi, energipartikler m.m.


         Det er alltid fare for å bli sett på som en tulling når en snakker om slike spesielle ideer, derfor


         redigerer jeg litt og legger til min erfaring og hva jeg driver med ellers. Det er ikke mening at dette


         skal se ut som en jobbannonse, hvis det skulle det. Er bare ute etter tips da Google er håpløs


         i å gi meg svar. Virker for meg som at slike ideer er fraværende i Norsk forskermiljø, og håpløst å finne.)


 


Jeg trenger reelle, seriøse tips, og det mottas med takk.


 


mvh


asptakion

Endret av Hårek
Gjenoppretter slettet innhold
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3. Flymaskiner som letter uten bruk av vinger eller rotorer.

Du tenker på ballonger? :p

 

Kongsberg Gruppen (eller var det noen andre) driver med utvikling av missiler. De er små raketter (altså ikke vinger eller rotorer). Det er nok innen våpen/militær-teknologi du finner bedrifter som kan sånt. Så spørs det om de er interessert i dine idéer, og om du ønsker de skal brukes på den måten.

 

Edit: Nammo var det kanskje jeg tenkte på. https://no.wikipedia.org/wiki/Nammo

Endret av Emancipate
Lenke til kommentar

Hehe, ikke akkurat ballonger jeg tenkte på da.


 


Har hørt om Nammo, men har alltid trodd dem bare driver med ammunisjon. At dem drev med romfartssystemer kom overraskende på meg.


 


Takk for tipset, jeg tror jeg skal kontakte dem og høre.


 


Jeg mener vi kan lage svevefartøy som frastøter jordens magnetfelt og som får det til å se ut som den blir lettere og oppnår en antigravity tilstand hvorså fartøyet begynner å sveve og så skyte i været etter et visst punkt.


Antigravity er egentlig et litt misvisende ord, det handler mer om å frastøte magnetfelt.


 


På engelsk ville et slikt fartøy bli kalt noe som "repulsive craft", "repulsion craft" eller noe slikt tror jeg.


 


Tror også det kan være mulig å få et slikt fartøy til å virke tyngre enn den er, ved å frastøte i motsatt retning.


Tenk om en kunne få en høyttalerkasse til å veie 2 tonn feks, eller en tanks til å veie 1 kg eller gjøre den vektløs.


 


Er litt sparsommelig med informasjon, men for å kunne forstå hvordan "UFO'er" kan fungere, så trenger en veldig nøyaktig kunnskap og forståelse om hvordan magnetisme fungerer til minste detalj.


 


Det skal også være mulig å lage en slags partikkelsamler, som trekker til seg partikkler fra magnetfelt for


å lage en tilstand i et objekt hvor den da øker sin naturlige mengde av energipartikler.


Ved å øke mengden av disse partiklene i et objekt så vil dette objektet få i seg partikler som egentlig var tilment


et objekt av større masse og tettheten til denne massen, og samtidig manipulere objektets tyngde enten i


positiv eller negativ retning.


 


Disse energipartiklene er de samme partiklene som utgjør magnetismen og er den samme substansen som er


i jordens magnetfelt blant annet.


 


Selv atomer har disse partiklene i seg, og materie og atomer hadde aldri kunnet oppstå uten disse


energipartiklene. Alt materie eksisterer grunnet magnetisme\elektromagnetisme\elektrisitet.


 


Jeg har utarbeidet 3 teorier for å kunne oppnå en antigravity tilstand for objekter og svevefartøy.


Jeg ønsker å få disse testet ut i praksis ved en teknologibedrift som har ressurser og villighet til å prøve


ut nye ideer.


 


Kom gjerne med flere tips til bedrifter, jeg trenger alle jeg kan få.

Endret av Hårek
Gjenoppretter slettet innhold
Lenke til kommentar

Darpa eller NASA er vel stedet for deg, om de har tro på dine teorier...

 

Tviler på at nammo har rett miljø til å drive med slikt.

 

Når det er sagt, så er alt selvlært går jeg ut ifra? Da kan det nok være vanskelig, ihvertfall om du ikke har noe konkret å vise til som du har laget i garasjen eller tilsvarende, noe som viser at det er mer enn bare tomme teorier.

 

Hva jobber du med nå forresten?

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Du ser veldig mange begrensninger ser jeg, om du lager en fungerende prototype av ett eller annet og naboene får litt støy i korte perioder så bør de godta det. Om du har en høylytt during på over lang tid er det neppe en god idè, men det trenger du vel ikke for å teste og bekrefte at det fungerer?

Med god demping under motoren(e) vil lyden knapt være hørbar for andre leiligheter.

 

Eller, du kan leie en garasje/lagerlokale å drive på der.

 

Ditt største problem er nok å bli tatt seriøst, for å bli det bør du enten ha banebrytende teorier som støttes av de som allerede jobber med det og faktisk kan sjekke og gå god for de, eller komme med ett faktisk revolusjonerende prototype.

Ellers vil jeg anbefalle deg å ikke ta opp ting som pyramidene i egypt, hvor seriøst du blir tatt synker nok mange hakk når du snakker om de.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Tror som akkla sier,det kan bli vanskelig uten formell utdanning. Men for all del, prøv. Er det mulig å forklare litt mer konkret hva ideene dine går ut på? F.eks magnetfeltet til jorden er relativt svakt. Hvordan skal du nytte deg av dette?

Lenke til kommentar

At han ikke er den første som har funnet opp dette er heller ikke positivt.

Gratis energi og antigravitasjon er det flust av videoer om på youtube og andre steder, men ingen har klart å levere ut over videoene. TS leverer ca det samme til ett firma sett fra min side, en påstand om at han kan gjøre noe uten å ha noe å vise til. Denne påstanden vil TS firmaet skal betale mye penger for uten at de sitter igjen med noen som helst garanti ut over teorier og ideer.

 

Sier ikke at TS ikke klarer å levere, men at han langt ifra er den første som påstår det...

Lenke til kommentar

Hvilke stoff skal du bruke til å lede ett magnetfelt inn mot en sluse i toppen av pyramiden?

Består magnetfelt av partikler?

Kan man i det hele tatt lede ett magnetfelt på den måten?

Kan du forklare hva en " magnetfelts linje" er?

 

Ellers kan en kraftig magnet være noe du kan leke deg med i liten skala. En kraftig magnet vil kunne fungere som ett batteri som holder i hundrevis av år, om du får til det du tenker på.

 

" Ved en viss avstand fra jorden vil magnetfeltet ikke tiltrekke seg noe og ikke påvirke noe slik at det ikke gir noen tiltrekkningskraft."

hvordan er jordens magnetfelt knyttet til tyngdekraften/tiltrekkningskraft?

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Du som er ekspert på magnetiske felter...

 

Hvordan går det overhodet an uten å ha bestått matematikk på universitetsnivå?

Kan du, eller i det hele tatt forstår du, Maxwells likninger?

 

Uten dette kommer du ingen vei om du skal regne på magnetiske felter.

 

"Selvlært" i forbindelse med vitenskap med yrkesskole som bakgrunn får det til ule i bullshitbjellene for meg.

 

 

No offence. Tror jeg.

Lenke til kommentar

Uten å ha lest meg kjempemasse opp på jordens magnetfelt, så består så vidt jeg vet ikke feltet av partikler, dermed er det heller ingenting man kan utnytte slik du snakker om.
At feltet har gått gjennom noe sånt som 5 000 km med masse før det kommer til overflaten tyder heller ikke på at det bare er å fange det i en pyramide-form med ett eller annet fancy materiale.

 

Virker på meg som om du mangler en del kunnskaper om magnetfelter, desverre. Men jeg er som sagt ikke noen ekspert slik du er, så du kan kanskje opplyse meg?

Spesiellt om hvilke materiale du skal bruke og hvilke masse jordens magnetfelt består av.

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...