Jump to content
Helpless/Green

Blir bundete telefoner ubundet om de formateres

Recommended Posts

Forrige uke sølte en dritings fyr øl over telefonen min og jeg har vært uten telefon i en uke inntil en gammel dame ga meg en Samsung Galaxy S3 fordi den ble for avansert for henne. Men den er bundet til Telenor og de har jeg kranglet med før og er ikke så veldig glad i så jeg kjører Netcom. Spørsmålet mitt er: Om jeg formaterer telefonen, vil den fremdeles være bundet?

Om du googler låse opp operatørlåst telenor-mobil kommer du til en side hvor du kan fylle inn IMEI nummeret til telefonen for å sjekke status på operatørlåsen, og evt. fremgangsmåte for å bli kvitt den.

Det er så å si bare telefoner solgt med kontantkort som er operatørlåst. Hvis den likevel er låst så får du koden gratis ved å kontakte operatøren, så sant den er kjøpt med et vanlig abonnement.

Annonse

Her låser du opp en Telenor-låst telefon:

https://www.telenor.no/privat/minesider/open/abonnement/mobil/operatorlas/angiImei.cms

Hent operatørlåskoden med IMEI-nummeret 

Dersom du ikke lenger er kunde hos Telenor, eller ikke kan logge deg inn på Mine sider, kan du hente operatørlåskoden med IMEI-nummeret.

Du finner IMEI-nummeret ved å taste ★#06#.

Dette forutsetter at telefonen er utenfor bindingstiden.

Om hun har hatt telefonen i over ett år, så er den utenfor bindingstiden. Samsung Galaxy S3 er jo ganske gammel nå.

Edited by Mannen med ljåen