Gå til innhold

Netcom overtar Tele2. Samme som før. Bare enda bedre. NOT!


Anbefalte innlegg

Sjelden har jeg opplevd makan til frustrasjon når det kommer til villedende markedsføring.

 

Jeg hadde et spesialabonnement som Tele2 kjørte i samarbeid med Elkjøp (XL 6GB til 199,-/mnd).

 

Dette inkluderte, som alle andre abonnement fra Tele2, databruk i Sverige. Ingen andre operatører opererte med tilsvarende funksjon i sine abonnement. Regner med at Tele2 kapret mange kunder ene og alene pga. dette.

 

Etter at Netcom overtok Tele2 fikk jeg denne skrytemailen av Netcoms markedsføringsavdeling:

 

Samme som før. Bare enda bedre. 
 

Aller først. Abonnementet ditt har tilsvarende innhold som det du hadde hos Tele2. Abonnementet ditt heter SMART Mini . Les mer om abonnementet og priser her.

 

Det som er minst like viktig å fortelle, er at du har fått flere fordeler. Her er kortversjonen på alt som nå er inkludert i ditt abonnement. Vi håper du kommer til å trives og gleder oss til fortsettelsen. Velkommen skal du være!  

  • Gratis BankID: Ditt nye SIM-kort er allerede klart 
  • Superraskt 4G-nett: overlegen surfehastighet   
  • SIM-kort til flere telefoner: Tvilling- /Trilling-SIM 
  • Ekstra DataSIM: Inntill 6 ekstra SIM-kort til alle dine enheter 
  • Mobilpant i en av våre butikker

 

 

  • Jasså... Hvor er inkludert data i Sverige? Nei, det er tatt bort fra alle 6GB abonnementene. Dårlig start.
  • Hvor kan jeg fylle på med fornuftige datapakker? Hos Tele2 kunne jeg kjøpe 3GB data for 149,-. Det eneste jeg kan kjøpe hos Netcom er utlandspakker med lite data som koster en arm og et ben.
  • Gratis BankID hadde jeg hos Tele2.
  • "Lynraskt 4G-nett" hadde jeg hos Tele2 (låste operatørinnstilling til å bruke kun Netcom, som de leide av).
  • Sim-kort til flere telefoner. Unødvendig for meg. Tipper at 0.2% av Netcoms kunder bruker Trilling-SIM.
  • Ekstra DataSIM. Igjen, hva skal jeg med ekstra DataSIM? Tror de fleste har fått med seg at det ikke er vits å kjøpe iPad med 4G når man kan dele internett fra mobilen (som man alltid har med seg)
  • "Mobilpant". Mer som Mobilran på åpen gate. Et hån mot forbrukere.

 

Jeg måtte ringe Netcom kundeservice for å høre om det var riktig at "Sverige inkludert" ikke ville gjelde mitt abonnement. Korrekt, sa han på kundeservice, men de kunne endre på det siden jeg ringte å spurte. "Flott" sa jeg, og holdt på å legge på. Tenkte bare å forsikre meg om at data også ble inkludert, noe det IKKE ble. Men, det hadde jeg jo i mitt abonnement hos Tele2, sa jeg. "Å ja, da skal vi inkludere det òg."

 

Makan til villedende markedsføring skal man lete lenge etter. Den dagen jeg ser et abonnement med mer enn 6GiB data til 199,- er jeg den første som bytter vekk fra Netcom.

 

Samme som før. Bare bedre........ :hmm:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Overgangen fra Tele2 til Netcom har etter mitt syn vært dårlig kundebehandling vedrørende å gi sann og reell informasjon.

 

Først så stengte Tele2 sine master uten å orientere sine kunder. I kontakt med Tele2 viste de til avtalevilkårene ved abbonnemnetstegning at nett og dekning kan endres uten forvarsel. Så Tele2 har nok ikke gjort noe juridisk feil, men det er dårlig kundebehandling å ikke orientere berørte kunder. Særlig i områdene der Tele2 sine egne master dominerte og var bedre enn NetCom, de ble stengt tidligere i år.

Plutselig ble Netcom så fantastisk bra, at Tele2 sitt pr argumentet om såkalt dobbel dekning (egne master og Netcom sine master), brått ikke gjaldt lenger. Dette er i realiteten tull, selvsagt blir det hull i dekningen når Tele2 slukker stort andel master, der flere fikk dekket manglende dekning fra Netcom sine master.

 

Network N mastene fylte ut hull i dekningen til Netcom, noe som jo var Tele2 sitt salgsargument, til de ble kjøpt opp, for da ble brått sannheten annerledes !!

 

Den lokale Netcom butikken vet om manglende Netcom dekning i boligområder i en av Norges største byer. Netcom kundeservice viser til at dekningen er knallgod, fordi egne kart viser sannheten bedre enn 4-6 ulike mobiler i mitt område (alle viser dekning -108 til -110 db). Så kundeservice til Netcom nekter å forholde seg til mangelfull dekning, fordi kartet de har sier noe annet.

I kontakt med Tele2 kundeservice etter at de slukket sine master opplevde jeg både bekreftelse og forståelse på at det ble hull i dekningen etter slukking av "min lokale mast".

Netcom kundeservice var faktisk noe av det mest arrogante jeg har vært borte i. Personen nektet at det er mangelfull 3g og 4g dekning, ville ikke høre at 4 ulike mobiler viste det samme, og var ganske ufin (jeg velger å tro at ikke alle på Netcom kundeservice er slik).

Jeg er nok en del av kundene som har holdt ut ekstra nå, pga. god pris på abonnementet. Men det går nok ikke i lengden å ha sporadisk dekning.

 

Det er flott at Netcom satser på distriktene, det hadde vært flott å satse i byene også. Kanskje snakket med sine utsalgsbutikker, som sitter på masse erfaring med reel dekning i sitt område og ikke hva et kart sier.

Kjære Netcom når kart og terreng ikke matcher i virkeligheten, så tviholder man ikke arrogant på kartet sin versjon. Legger til at jeg viste til at det var fire ulike mobiltyper, og jeg viste til modellene på disse og signalstyrke i db.

Jeg klarte ikke å la vær med en litt unødvendig kommentar fra meg, om han vil kjørt over en elv, fordi det er bilde av en bro på kartet, men den ikke kan ses der i virkeligheten.

Dette ble et langt innlegg....

Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Sitter også med 'gammelt' Tele2, 199,- for 6Gb, nå smart MINI hos Netcom. Så du har fått alt inkl. i Sverige ved å ringe å si fra?

 

Ja, jeg måtte ringe og be om å få minutter, sms og data inkludert i Sverige. Hårreisende at alle med "spesialabonnement" må gjøre dette når Netcom lovet gull og grønne skoger etter overtakelsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Jeg kontaktet Telia angående dette nå:

"Ved overføringen av abonnementet du har fra Tele2 så ble det bestemt at man kunne få beholde alle fordelene, bortsett fra Lik pris i Sverige, dette ble også kommunisert ut i brevet som ble sendt deg da abonnement ble overført."

 

Kan noen som har har fått innvilget "Sverige inkludert", sende meg mobilnummeret sitt på PM, slik at jeg har en kunde å sammenligne meg med for Telia kunderservice? 

 

Blir i så fall spennende å høre hva de svarer! Står de for forskjellsbehandling av kundene sine? :hmm:

Lenke til kommentar

Ja. Det hjelper nok ikke på saken å komme ett år i ettertid heller.

Når jeg gikk fra Telenor i sin tid, fikk jeg ikke nye tilbud fra Telenor. Noen uker etter opplevde jeg at en annen som forlot Telenor ble oppringt av dem, han fikk da en god rabatt på abonnement fra Telenor om han fortsatte som kunde.

Selskapene forskjellsbehandler kunder med priser og tilbud. Slik har det vært siden 90-tallet.

 

Jeg har et gammelt innlegg over. Det var bare å gi opp den dårlige dekningen jeg fikk når Netcom (nå Tema) overtok Tele2. Tele2 hadde flere master.

Du signerte en kontrakt i sin tid, der står det masse om forbehold m.m.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Takk alle sammen: Da har jeg langt på veg fått bekreftet at det ikke bare er de jeg kjenner og meg selv som ble tvangsoverflyttet fra Tele2 til Netcom (nå Telia), og som føler oss lurt og først bak lyset av Netcom både når det gjelder betingelser sett i forhold til løfter omkring overgangen, og når det gjelder dårligere dekning med Netcom, stikk i strid med feilaktige påstander og løfter fra Netcom   :hrm:  :hmm:

Lenke til kommentar

 

ALLE operatører forskjellsbehandler kundene sine. Bare prøv å portere vekk fra selskapet, da garanterer jeg at du blir oppringt med et "strålende" tilbud som du "ikke kan motstå".

Da jeg byttet fra NetCom til Talkmore for noen år siden, ringte NetCom meg med et tilbud.

Men de kunne ikke matche Talkmore på pris.

 

 

Da jeg sa opp abonnmentet mitt hos Talkmore for å gå over til XXL-abonnementet til Tele2 for 199,-/mnd ble jeg kontaktet av Talkmore med forespørsel om å bli hos de. Men Talkmore hadde ikke noe som helst tilbud til meg for å få meg til å bli, og var ikke en gang villig til å match-e betingelsene som jeg fikk hos Tele2...!! Hadde vært "morsomt" å vite hva Talkmore tenkte på, og hva de innbillte seg at skulle gjøre at jeg skulle ombestemme meg når betingelsene hos Taklmore var SÅ mye dårligere enn hos Tele2...

 

Nylig ble det innført en ny lov som gjør det forbudt for operatørene å ringe kunder som har sakt opp abonnementene sine, så nå bør ikke slikt skje lenger.

Lenke til kommentar

 

 

ALLE operatører forskjellsbehandler kundene sine. Bare prøv å portere vekk fra selskapet, da garanterer jeg at du blir oppringt med et "strålende" tilbud som du "ikke kan motstå".

Da jeg byttet fra NetCom til Talkmore for noen år siden, ringte NetCom meg med et tilbud.

Men de kunne ikke matche Talkmore på pris.

 

 

Da jeg sa opp abonnmentet mitt hos Talkmore for å gå over til XXL-abonnementet til Tele2 for 199,-/mnd ble jeg kontaktet av Talkmore med forespørsel om å bli hos de. Men Talkmore hadde ikke noe som helst tilbud til meg for å få meg til å bli, og var ikke en gang villig til å match-e betingelsene som jeg fikk hos Tele2...!! Hadde vært "morsomt" å vite hva Talkmore tenkte på, og hva de innbillte seg at skulle gjøre at jeg skulle ombestemme meg når betingelsene hos Taklmore var SÅ mye dårligere enn hos Tele2...

 

Nylig ble det innført en ny lov som gjør det forbudt for operatørene å ringe kunder som har sakt opp abonnementene sine, så nå bør ikke slikt skje lenger.

 

 

Jeg hadde Telenor i 2013 og slang meg på et slik tilbud hos Tele2 hvor Telenor så ga meg et winback-tilbud på det som da het Telenor Komplett XL (10 GB data inkludert, senere 12 GB data) til 199 kr mnd i tre år(!). Så for meg var Tele2 sitt tilbud helt gull.

 

post-13363-0-76996800-1487323677_thumb.jpg

 

Jeg ble ikke hos Telenor ut tre-års perioden jeg hadde abonnementet til 199 kr mnd da jeg byttet til Banzai 100 GB i løpet av 2015 fordi jeg ville ha mye mer data men jeg fikk god valuta hos Telenor pga Tele2 sitt tilbud i det minste. Merkelig at Talkmore ikke kunne gi deg noe incentiv til å bli hos dem, jeg mener å ha lest om andre som har fått brukbare tilbud av winback-avdelingen deres.

Lenke til kommentar

Takk alle sammen: Da har jeg langt på veg fått bekreftet at det ikke bare er de jeg kjenner og meg selv som ble tvangsoverflyttet fra Tele2 til Netcom (nå Telia), og som føler oss lurt og først bak lyset av Netcom både når det gjelder betingelser sett i forhold til løfter omkring overgangen, og når det gjelder dårligere dekning med Netcom, stikk i strid med feilaktige påstander og løfter fra Netcom   :hrm:  :hmm:

 

 

Tvangsflyttet ??  Når et mobilselskap kjøper et annet så følger kundene med dersom de har bindingstid.  Uten bindingstid kan de selv velge å bytte selskap.  Det er ingen ting som hindrer deg i dag når det gjelder å bytte selskap (hvis du fortsatt er i Telia da ...)

Lenke til kommentar

 

Takk alle sammen: Da har jeg langt på veg fått bekreftet at det ikke bare er de jeg kjenner og meg selv som ble tvangsoverflyttet fra Tele2 til Netcom (nå Telia), og som føler oss lurt og først bak lyset av Netcom både når det gjelder betingelser sett i forhold til løfter omkring overgangen, og når det gjelder dårligere dekning med Netcom, stikk i strid med feilaktige påstander og løfter fra Netcom   :hrm:  :hmm:

 

 

Tvangsflyttet ??  Når et mobilselskap kjøper et annet så følger kundene med dersom de har bindingstid.  Uten bindingstid kan de selv velge å bytte selskap.  Det er ingen ting som hindrer deg i dag når det gjelder å bytte selskap (hvis du fortsatt er i Telia da ...)

 

 

Selvfølgelig, men likefullt var det vel ikke en eneste kunde som aktivt valgte å gå over fra Tele2 til Netcom (nå Telia), og hvis du leste på facebooksidene til Netcom i tiden omkring oppkjøpet, så hadde du sett hvor enormt mange som protesterte på overføringen til Netcom. Så overføringen var LANGT i fra frivillig på noen måte... Dermed blir overflyttingen fra Tele2 til Netcom for alle praktiske hensyn en tvangsflytting...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slik er det alltid, det selskapet du har et kundeforhold til, vil alltid når som helst bli solgt videre uten at du som kunde kan påvirke det.

Skulle det bidra til at en bindingsavtale blir klart dårligere, har man rettigheter.

 

Når et selskap på forhånd lover "gull og grønne skoger", for så i ettertid knapt holde ETT ENESTE løfte, men gjøre allt de kan for å lure kundene og presse de over på dyrere og/eller dårligere abonnementer så tror jeg du sliter med å finne folk som synes det er helt greit å bli behandlet slik selv. Det er nemlig det Netcom/Telia har gjort med oss som hadde sjokkpris-abonnementet fra Tele2.

Endret av Gjest MKII
Lenke til kommentar

 

Slik er det alltid, det selskapet du har et kundeforhold til, vil alltid når som helst bli solgt videre uten at du som kunde kan påvirke det.

Skulle det bidra til at en bindingsavtale blir klart dårligere, har man rettigheter.

Når et selskap på forhånd lover "gull og grønne skoger", for så i ettertid knapt holde ETT ENESTE løfte, men gjøre allt de kan for å lure kundene og presse de over på dyrere og/eller dårligere abonnementer så tror jeg du sliter med å finne folk som synes det er helt greit å bli behandlet slik selv. Det er nemlig det Netcom/Telia har gjort med oss som hadde sjokkpris-abonnementet fra Tele2.
Jeg har ikke sagt det er greit for kundene. Men sånn er det når et selskap selges. Har Tele2 avtalen selv, de kunne fint skrudd opp prisen om de ønsket etter oppkjøp, men har ikke gjort det.

Jeg fikk mye dårligere dekning også når mastene til Tele2 ble slukket ved overgang til Netcom.

 

Slikt som dette har vi masse eksempler på fra alle småselskap som har kommet og gått de siste 15 årene. Men der har kundene måtte gå over til andre avtaler.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

 

 

Slik er det alltid, det selskapet du har et kundeforhold til, vil alltid når som helst bli solgt videre uten at du som kunde kan påvirke det.

Skulle det bidra til at en bindingsavtale blir klart dårligere, har man rettigheter.

Når et selskap på forhånd lover "gull og grønne skoger", for så i ettertid knapt holde ETT ENESTE løfte, men gjøre allt de kan for å lure kundene og presse de over på dyrere og/eller dårligere abonnementer så tror jeg du sliter med å finne folk som synes det er helt greit å bli behandlet slik selv. Det er nemlig det Netcom/Telia har gjort med oss som hadde sjokkpris-abonnementet fra Tele2.
Jeg har ikke sagt det er greit for kundene. Men sånn er det når et selskap selges. Har Tele2 avtalen selv, de kunne fint skrudd opp prisen om de ønsket etter oppkjøp, men har ikke gjort det.

Jeg fikk mye dårligere dekning også når mastene til Tele2 ble slukket ved overgang til Netcom.

 

Slikt som dette har vi masse eksempler på fra alle småselskap som har kommet og gått de siste 15 årene. Men der har kundene måtte gå over til andre avtaler.

 

 

Ja for all del: Telia KUNNE behandlet tidligere kunder fra Tele2 ENNÅ dårligere. Men er det en unskylding for å behandle kunder dårlig, og for å lyve til de?! Skal kunder og konsumenter bare finne seg i å bli dårlig behandlet, og dermed la tendensen gå mer og mer over til at dårlig kundebehandling til slutt blir regelen?? Eller skal kunder og forbrukere protestere når Telia og andre behandler kunder og konsumenter dårlig, slik som Telia har gjort med abonnementer fra Tele2 med Sjokkpris-abonnementet?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...