Gå til innhold

Her er mobilabonnementene for deg som bruker mye data


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"est billigst er litt mer kjente OneCall Folkepakke, som for 298 kroner gir deg 10 GB data og en hastighet på 20 Mbps (NetCom-dekning). "

Finner ikke denne pakka. Kun den med 5GB datatrafikk inkludert.

 

Har nettopp byttet fra OneCall til Hello Lek for å få mer data.

Er feil i artikkelen. Folkepakke er 5GB, til 298. Full pakke er 10GB og 399 i mnd.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Hvorfor skal de koste så mye å signallere til nærmeste telemast ?

 

Jeg mener;

Fra telemasten til servere rundt i verden benyttes akkurat det samme bakkenettet som enhver annen fast forbindelse. Et bakkenett hvor vi betaler for hastighet, men har fri bruk, på samtlige abbo.

 

Så disse ekstrakostnadene & mengdebegrensningene vedr. "mobildata" gjelder altså ene og alene noen få meter trådløs forbindelse mellom telefon og telemast. Makalaust.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Hvorfor skal de koste så mye å signallere til nærmeste telemast ?

 

Jeg mener;

Fra telemasten til servere rundt i verden benyttes akkurat det samme bakkenettet som enhver annen fast forbindelse. Et bakkenett hvor vi betaler for hastighet, men har fri bruk, på samtlige abbo.

 

Så disse ekstrakostnadene & mengdebegrensningene vedr. "mobildata" gjelder altså ene og alene noen få meter trådløs forbindelse mellom telefon og telemast. Makalaust.

 

Fordi fri bruk dreper den linken på null tid?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Fordi fri bruk dreper den linken på null tid?

Noen steder sikkert, andre steder går det nok bra.

 

Det samme er vi imidlertid vant med fra det vanlige bakkenettet også, vi betaler for "maks"- hastighet. Ingen leverandører gir noen garantier for hva minste hastighet kan bli til enhver tid. Eller wi-fi nett, for mange på gir laber fart.

 

De eneste som tar seg betalt for mengde er teleoperatørene. Hvilket de bør slutte med.

Lenke til kommentar

Vil si at Netcom fastpris Data er billigst for meg. Fri databruk, for 249,- pr. måned, og betaler for det jeg ringer og sender sms for. Så kommer personsvar (20,-) og Trilling Sim (30,-) i tillegg. Så langt i denne perioden har jeg brukt 17 GB data ringt i 5 min og sendt 6 sms, som da legger til en sum på 8,60,- så det er et fantastisk abonement.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Sånne kalkulatorer har bare begrenset verdi. Hvis du går over datakvoten, står litt i kø hos Elkjøp eller skrur på telefonen i USA uten å ha skrudd av data, så går vinninga fort opp i spinninga.

Lenke til kommentar

Tjenester som benytter seg av Netcoms noder er jo ubrukelige i det øyeblikket det er en liten vegg, hekk, eller noe annet småtteri i veien!

Har selv Dipper, på Telenor sitt nett, og de har 10Gb linje, valgbar 10,20 eller 40 mbps linje, til fornuftige priser.

MEN, det beste de har, er at du for 49,- pr dag, kan bruke av datakvoten din i utlandet, uten at det koster mer enn de 49,-!! (til kvoten er oppbrukt selvsagt!

Lenke til kommentar

Hvorfor skal de koste så mye å signallere til nærmeste telemast ?

 

Jeg mener;

Fra telemasten til servere rundt i verden benyttes akkurat det samme bakkenettet som enhver annen fast forbindelse. Et bakkenett hvor vi betaler for hastighet, men har fri bruk, på samtlige abbo.

 

Så disse ekstrakostnadene & mengdebegrensningene vedr. "mobildata" gjelder altså ene og alene noen få meter trådløs forbindelse mellom telefon og telemast. Makalaust.

 

ikke akkurat billig med infrastruktur som basestasjoner,fiiberlinker og styringa for basestasjoner.

Dog klart at det kunne vært billigere, men en plass må jo teleoperatørene hente penger også.

Lenke til kommentar

Føler meg svindlet av alle teleoperatørene i Norge, så jeg sitter med kontantkort fra Telenor med et forbruk rundt 10 kr måneden!

 

 

For 10kr mnd fra telenor regner jeg med at du ikke får mye. Chess har bedre kontantkort enn både netcom og telenor. Så langt har jeg ikke funnet noen som er bedre. Du ringer gratis til de med chess abn og nå har de også fått 4g . De leier nett fra netcom. Til nå har jeg kun brukt kontantkort.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...