Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan kontaktet du eksen for å prøve å få han/henne tilbake?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Det ble slutt med kjæresten i sommer etter ca 1 år sammen. Vi hadde det veldig fint, men de siste månedene før bruddet var vi en del uenige og vi hadde det ikke så bra som vi hadde hatt det, uten at det var noen krangling eller sånn sett dårlig stemning. Etter det ble slutt prøvde jeg å få ho tilbake ved å sende litt desperate meldinger, men hun sa dette var det hun ville og at hun hadde bestemt seg. Vi så hverandre så noen ganger ca en måned senere og bare gjorde venne-ting som kafe og kino, og det var god stemning, selv om jeg merket på henne at ho var veldig nervøs og tankefull.

 

Nå har vi ikke sett hverandre på ca 2 mnd, og egentlig ikke hatt noen kontakt utover at vi begge ser på hverandres snap storyies (er det noe å tolke i det?). Jo mer tiden går nå, jo mer tenker jeg på henne og føler det føles helt feil å ikke ta kontakt og si at jeg vil ha ho tilbake. Slik jeg ser det har jeg fem muligheter:

 

1) Starte å ta kontakt med ho litt forsiktig. Sende ei melding på facebook eller sms og bare prøve å få i gang litt småprat, og se an stemning der

2) Bruke ei venninne jeg ble godt kjent med og spørre ho hva ho tror jeg kan gjøre. Faren her er at ho forteller dette til min eks og at det ødelegger alle muligheter

3) Sende ho ei lengre melding på f.eks Facebook og fortelle at jeg har tenkt og tenkt og vil prøve på nytt. Åpne meg for ho for å få ho til å forstå at jeg har tenkt over utfordringene vi hadde og at jeg vil gjøre alt for at vi to skal fungere

4) Dra til ho i person og fortelle det i pkt 3. Dette kan kanskje virke litt skremmende på ho, men samtidig føler jeg kanskje fjes til fjes også kan gi mest effekt

5) Være tålmodig og ikke ta kontakt. Kanskje tar ho kontakt med meg, kanskje ikke. Hvis jeg fremdeles vil etter noen måneder til, kan jeg prøve å ta kontakt. Da får hun tenkt mye og får kanskje tid til å savne meg, men jeg er samtidig redd for at hun skal glemme meg. 

 

Hva er deres erfaringer? Hvordan tok dere kontakt med eksen for å prøve å bli sammen igjen? Hva fungerte og hva fungerte ikke?

 

Takk, dette betyr så mye for meg, så jeg håper på svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Måten du kontakter henne på spiller ingen rolle i det at det vil ikke avgjøre utfallet for om dere blir sammen igjen eller ikke. Send en melding på sms, facebook, snap eller hva du nå enn har lyst til. Spør hvordan det går, prøv å vær litt casual, si at du har tenkt litt på henne i det siste, sjekk reaksjonen, kanskje hun har tenkt på deg.... spør om dere ikke skal gå en tur sammen kanskje, osv osv.....spise middag..... enls

  • Liker 1
Lenke til kommentar

la tiden jobbe for deg, ikke mot deg....

Vi mennesker er ofte opptatt av andre menneskers utseende, men også personlighet.

Så skaff deg ett "liv", og skills.

Gjør fete ting, heng med venner, få nye bekjentskaper, begynn med sykling, terrengløping, noe kult bare...

Du kan sikkert ta noen bilder og selfies, ett eller annet når du gjør ting som faktisk er fett, og viser at du ikke er en grå mus som sitter og depper over henne....

Da merker du fort om hun vil ha deg eller ikke...

Hvis du ikke har noen hobbyer, eller venner å henge med, dra på fest med osv, ja da har du ett problem, og det er kanskje noe av grunnen til at hun er lei....

Sorry, "awful tasting medicine" kanskje, men det funket for meg. Hadde ett brudd jeg synes var trist, men i åra etterpå har jeg fokusert på å gjøre mye fett, lære meg nye ting (snekring osv, damer like handymen) og eksen min virker mer angrende nå enn før over at vi ikke er sammen... Mens jeg bare har fått det bedre og bedre med meg selv, og det er fett å lære nye ting...

 Men du får finne ut hva som funker for deg, lykke til.

Endret av ragge_jz
Lenke til kommentar

la tiden jobbe for deg, ikke mot deg....

Vi mennesker er ofte opptatt av andre menneskers utseende, men også personlighet.

Så skaff deg ett "liv", og skills.

Gjør fete ting, heng med venner, få nye bekjentskaper, begynn med sykling, terrengløping, noe kult bare...

Du kan sikkert ta noen bilder og selfies, ett eller annet når du gjør ting som faktisk er fett, og viser at du ikke er en grå mus som sitter og depper over henne....

Da merker du fort om hun vil ha deg eller ikke...

Hvis du ikke har noen hobbyer, eller venner å henge med, dra på fest med osv, ja da har du ett problem, og det er kanskje noe av grunnen til at hun er lei....

Sorry, "awful tasting medicine" kanskje, men det funket for meg. Hadde ett brudd jeg synes var trist, men i åra etterpå har jeg fokusert på å gjøre mye fett, lære meg nye ting (snekring osv, damer like handymen) og eksen min virker mer angrende nå enn før over at vi ikke er sammen... Mens jeg bare har fått det bedre og bedre med meg selv, og det er fett å lære nye ting...

 Men du får finne ut hva som funker for deg, lykke til.

 

Hei! Takk for svar!

 

Det er som sagt ca 2 mnd siden vi så hverandre sist. Den første måneden av disse brukte jeg på nettopp det; var mye med venner, gjorde mye kule ting, trente mye osv, og postet mye av dette på instagram og la ofte ut story på snapchat med både morsomme og kule ting. Men hun likte aldri noen av bildene, utenom at hun så alle storyene mine på snapchat.

Den siste måneden nå har jeg gått litt mer i kjelleren, og jeg merker jeg er rastløs av å ikke snakke med ho. Derfor trenger jeg hjelp her for å prøve å finne ut hva som kan være den beste måten å gjøre dette på. En stod del av meg heller mot å kontakte venninna hennes, og høre litt med henne om hun har tips eller om eksen min har gått videre. Er det en veldig dårlig måte å ta kontakt på (indirekte kontakt på en måte)?

 

Endret av tamtamtamtam
Lenke til kommentar

Virker ikke som om du er over henne. Etter et brudd er det lurt å samle seg. Det er noe du tydeligvis ikke har klart da du beskriver deg selv som "rastløs". Når man skal tilbake på talefot er det viktig å tenke klart og at man fremstår på best mulig måte. Tviler på at du tenker klart når du foreslår ting som å skrive til venninnen (det er en svært dårlig idé).

 

Har vært gjennom det samme og vært evig takknemlig for at jeg ikke gjenopptok kontakten. For det første er det en grunn til at det ble slutt. Når forelskelsen ikke har gått over er det veldig lett å tenke på kun det gode, mens det mindre gode helt blir overskygget. Siden dere var sammen i knapt et år og det allerede noen måneder før ettårs-jubileumet (gratulerer forresten) oppstod rimelig store problemer, er det da virkelig verdt å følge opp dette noe ytterligere?

 

Mitt svar er da nei. Utelukkende med sikte på åpenbar fortvilelse i de forlagene du kommer med. Du må i alle fall la det gå noe mer tid før du foretar deg noe mer. Forhåpentligvis kommer hun deg i forveien, men det er ikke sikkert. Hun slo opp og når du da kommer krypende tilbake gir ikke det et særlig godt inntrykk. Fortap deg i en eller annen fritidsaktivitet og glem henne. Det er viktig for at du ikke skal ha det vondt og sitte å tenke på en person dag ut og dag inn som ikke nødvendigvis tenker på deg.

 

Det eneste du kan og bør gjøre er å krysse fingrene.

Lenke til kommentar

Tja.. Hva har du å tape?

Ville sendt en melding, nevnt at du har tenkt mye på henne i det siste.

Spør om dere kan møtes, snakke litt. 

Kanskje gjøre noe koselig sammen :)

Så lenge du gjør "ingenting" vil du jo ikke komme deg noen vei. Verdt et forsøk?

Verste som skjer er vel bare at det fortsetter som nå, med ingen kontakt? 

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

Fikk plutselig, nesten et år etter hun hadde dumpet meg melding fra eksen min.
Betyr dette at eksen fortsatt har følelser for meg?:

 Hei Eirik .

Håper det er greit at jeg skriver til deg.
Jeg fikk en fin melding av Knut, siden han hadde sett meg på Facebook og fikk lyst å sende meg en melding . Men han fortalte også at farfar er borte. Det var forferderlig trist å høre og jeg ble jo kjempe lei meg.
Vil derfor bare kondolere og si at jeg tenker kjempe masse på dere alle sammen.??

Hun spurte meg også om det var greit for meg om hun kontaktet faren min, angående bortgangen av min farfar, jeg skrev at det går greit, og etter hun har ringt faren min og snakket med han skriver hun tilbake til meg:  

Han ble glad ? tenker på dere!

Det at hun velger å kontakte meg når jeg akkurat har mistet et familiemedlem, men aldri ellers... hun hadde også møtt farfar når vi var sammen.

Lenke til kommentar

Spørs vel på hvor tette dere var når dere var sammen? Hvis dere bare "drev på" litt uformelt, så kan det være en litt kynisk måte å ta opp kontakten igjen på fra hennes side (kanskje).

Var dere sammen i lang tid og delte det meste, så tenker jeg at hun bare viser at hun bryr seg om deg og dine og vil uttrykke empati og forståelse.

Hadde jeg vært deg, å hadde jeg følt at det var litt rart hvis hun ikke har gitt lyd fra seg ellers. Vanskelig å gi mening her...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...