Gå til innhold

ANMELDELSE: FIFA 16 er klart det beste spillet i serien


Anbefalte innlegg

Ser ikke en forskjell i det hele tatt. Bortsett fra kvinnefotball. 

 

Tror jeg bytter denne bort mot PES 2016. Spiller ikke mye Ultimate Team så ser ingen vits i å beholde denne.

 

Skjønner ikke hvordan folk sier at FIFA forbedrer seg hvert år. Det er jo minimalt med forbedring, hvis det i det hele tatt er noe. 

 

Alle har rett til sin mening, selvfølgelig, men personlig syntes jeg ikke det er store forskjeller. Spillet er fortsatt scripted. Alt handler om pace, gjennombruddspasninger og spillere som oppfører seg som idioter helt av seg selv, blir umulig å kontrollere.

Endret av Instinkt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takket være Origin fikk jeg pengene tilbake for FIFA 16. Mye å peke på som ikke stemmer og det er rett og slett ikke gøy å spille.

 

Gikk for PES 2016 og angrer ikke et sekund. Dette er gøy å spille, det flyter bedre og det har den herlige følelsen av glede når man banker inn et mål. Spilte tidligere kun PES, for mange år tilbake, og det har gjort vondt vær gang det har kommet et halvdårlig PES-spill. Men, endelig er PES best igjen (for meg), så det blir ikke noe mer FIFA på meg før FIFA 17 evt, eller at de patcher FIFA 16 til et helt annet spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må si meg enig med de som sier at FIFA'16 føles tregt og tungt og spille. Selv om jeg generer spillere med 99 i alle stats så føles de temmelig trege og tunge å navigere og det er ingen god flyt i spillet. Ting føles rett og slett clunky på mange plan spør du meg.

 

Og allerede i min første kamp så var det en aldri så liten "bug" i spillet hvor spillet ble stoppet på grunn av skade på en motspiller, så ballen droppes hvorpå min spiller skal spille ballen over til motsatt banehalvdel så de kan begynne med ballen på nytt etter "fair play" reglene. Hva skjer? Min spiller poler ballen litt svakt, motspillerne venter på at de skal få ballen som normalt mens min angrepspiller løper på ballen som om det skulle ha vært et oppspill og vips var man alene igjennom...

 

Et par kamper etterpå hadde jeg et langskudd som gikk i mål hvor man på reprisen ser helt tydelig at ballen går igjennom hanskene til keeper. Det er ikke snakk om å gå igjennom hele håndflaten, så ikke var det ikke men den kutter helt tydelig igjennom store deler av fingrene på keeper så det var utvilsomt en redning som bare klippet seg rett igjennom hansken på keeper....

 

 

EA har også valgt "dumme ned" en hel del valgmuligheter de siste årene. Hvorfor fjerne idiotiske men morsomme ting som å kunne sette keeper til å ta frispark høyt i banen? Keeper til å ta hjørnespark? Keeper til å ta straffespark osv..? Hvorfor kan man ikke knuffe med keeper som man kunne tilbake i FIFA World Cup 98?

 

 

 

Kan være at PES'16 er bedre, men ulempen med PES er jo mangel på lisenser som ødelegger mye av innlevelsen og opplevelsen rundt spillet. Er egentlig helt latterlig at man er helt avhengig av lisenser for å kunne ha korrekte navn på spillere, klubber osv da det lar økonomi og ikke kvalitet avgjøre hvilket spill som blir mest populært, det gir jo PES et helt latterlig stort handikap.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...