Gå til innhold

ANMELDELSE: FIFA 16 er klart det beste spillet i serien


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er Creation Center tilbake? De fjernet det i "Next-Gen" utgaven av FIFA'14 (altså den "oppsuddede" utgaven til Xbox One og PlayStation 4) og sa den måtte oppgraderes for å fungere med "Next-Gen" og skulle komme med FIFA'15 men vi fikk jo nada... Har de nå endelig fått det på plass i FIFA'16 eller har alt fokus havnet på det å få lagt til støtte for kvinnelige spillere?....

 

 

Tenker da på muligheten for å opprette egne spillere, egne klubber og egne ligaer og turneringer, helst med støtte for å opprette alt via Creation Center verktøyet på EA sine nettsider som man kunne med FIFA'12, 13 og 14 til PC, Xbox 360 og PlayStation 3 så man slipper å sitte å knote direkte på konsollen med håndkontroller..

 

Er mulig å lage sin egen spiller og turnering, men virker ikke som Creation Center-verktøyet har noe med det å gjøre.

Lenke til kommentar

Man finner ingen gedigen forskjell i kvalitet mellom kvinne- og herrefotballen, noe som er utelatende positivt. 

 

Kan ikke skjønne hvorfor dette utelatende skal være positivt? Kvinnefotball er et vesentlig lavere nivå enn herrefotball. De kunne vel satt landslagene til å ha like mange stjerner som f.eks. lagene i Tippeligaen for å gjøre det realistisk?

Lenke til kommentar

Skrev dere ikke det samme ifjor? Beste Fifa spill noensinne osv?

 

Er vel kanskje ikke så rart når serien nesten bestandig forbedres hvert år? Det finnes selvfølgelig unntak, selv synes jeg ikke FIFA 14 var noe særlig. Hvis man mener at FIFA 15 var tidenes beste FIFA-spill, og så kommer FIFA 16 som er enda bedre, så er det logisk å kalle det for det beste spillet i serien.

 

Husk også at det ikke er samme forfatter bak hver anmeldelse.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg synes det er utelukkende positivt at kvinnefotball er blitt en del av spillet. Men det skurrer litt om det føles likt å spille som mann eller kvinne. Det er forskjellige fysiologiske forutsetninger mellom menn og kvinner. 

Det er vel, etter nærmere ettertanke, egentlig innlysende hvorfor EA ikke gjør forskjell på menn og kvinner i spillet.

-EA ville fått mye kritikk dersom kvinnene var treigere og  touchene var dårligere enn hos mennene. Noen kunne kanskje til og med anklaget EA for å "gjøre narr" av kvinner.

-Spillopplevelsen hadde rett og slett vært dårlig. 

-Det hadde innebært mye arbeid for EA.

 

Edit: Vil bare få frem at jeg er positiv til kvinnefotball i FIFA. Selve implementeringen synes jeg imidlertid er veldig enkel, og står ikke i stil til "hypen".

 

Enig i det, men samtidig er det jo et faktum at kvinnene ER tregere. Da blir det jo litt rart å gjøre de like, eller reskin som du er inne på. Det skurrer litt med neste overskrift i omtalen, om at det er mer realistisk enn noensinne...

 

Det er forskjeller på kvinner og menn. Få arenaer viser dette mer tydelig enn idrett på høyt nivå. Det blir så kunstig når man later som noe annet, fordi man er redd for å tråkke noen på tærne.

 

 

Vet du hva annet som er et faktum? Datafotball er ikke virkelig fotball. Å styre pikselsmørja Messi med en kontroller er å spille dataspill, ikke virkelig fotball. Hvis Kari ønsker å spille med en damespiller fordi det gir større innlevelse, skal hun i følge deg straffes med dårligere skills på pikselsmørja si? Bør det ikke være skillsene til den som styrer som teller i datafotball? 

Lenke til kommentar

 

Er Creation Center tilbake? De fjernet det i "Next-Gen" utgaven av FIFA'14 (altså den "oppsuddede" utgaven til Xbox One og PlayStation 4) og sa den måtte oppgraderes for å fungere med "Next-Gen" og skulle komme med FIFA'15 men vi fikk jo nada... Har de nå endelig fått det på plass i FIFA'16 eller har alt fokus havnet på det å få lagt til støtte for kvinnelige spillere?....

 

 

Tenker da på muligheten for å opprette egne spillere, egne klubber og egne ligaer og turneringer, helst med støtte for å opprette alt via Creation Center verktøyet på EA sine nettsider som man kunne med FIFA'12, 13 og 14 til PC, Xbox 360 og PlayStation 3 så man slipper å sitte å knote direkte på konsollen med håndkontroller..

 

Er mulig å lage sin egen spiller og turnering, men virker ikke som Creation Center-verktøyet har noe med det å gjøre.

Men å redigere "ekte" spillere i spillet går fortsatt ikke an rekner jeg med? Som er en av ankesakene mine imot FIFA. Elsker redigeringsmuligheten på PES, og dette er spesiell nyttig på litt mindre klubber og lag utenom de fire store i hver liga som hverken PES eller FIFA er spesielt gode på ( med enkelte unntak).

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg synes det er utelukkende positivt at kvinnefotball er blitt en del av spillet. Men det skurrer litt om det føles likt å spille som mann eller kvinne. Det er forskjellige fysiologiske forutsetninger mellom menn og kvinner. 

Det er vel, etter nærmere ettertanke, egentlig innlysende hvorfor EA ikke gjør forskjell på menn og kvinner i spillet.

-EA ville fått mye kritikk dersom kvinnene var treigere og  touchene var dårligere enn hos mennene. Noen kunne kanskje til og med anklaget EA for å "gjøre narr" av kvinner.

-Spillopplevelsen hadde rett og slett vært dårlig. 

-Det hadde innebært mye arbeid for EA.

 

Edit: Vil bare få frem at jeg er positiv til kvinnefotball i FIFA. Selve implementeringen synes jeg imidlertid er veldig enkel, og står ikke i stil til "hypen".

 

Enig i det, men samtidig er det jo et faktum at kvinnene ER tregere. Da blir det jo litt rart å gjøre de like, eller reskin som du er inne på. Det skurrer litt med neste overskrift i omtalen, om at det er mer realistisk enn noensinne...

 

Det er forskjeller på kvinner og menn. Få arenaer viser dette mer tydelig enn idrett på høyt nivå. Det blir så kunstig når man later som noe annet, fordi man er redd for å tråkke noen på tærne.

 

 

Vet du hva annet som er et faktum? Datafotball er ikke virkelig fotball. Å styre pikselsmørja Messi med en kontroller er å spille dataspill, ikke virkelig fotball. Hvis Kari ønsker å spille med en damespiller fordi det gir større innlevelse, skal hun i følge deg straffes med dårligere skills på pikselsmørja si? Bør det ikke være skillsene til den som styrer som teller i datafotball? 

 

 

Da burde jo ikke Vålrenga være noe dårligere enn Barcelona heller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man finner ingen gedigen forskjell i kvalitet mellom kvinne- og herrefotballen, noe som er utelatende positivt. 

 

Kan ikke skjønne hvorfor dette utelatende skal være positivt? Kvinnefotball er et vesentlig lavere nivå enn herrefotball. De kunne vel satt landslagene til å ha like mange stjerner som f.eks. lagene i Tippeligaen for å gjøre det realistisk?

 

Tror svært få ville spilt kvinnefotball i FIFA 16 hvis kvaliteten mellom dem og mennene hadde vært for stor. Ingen av spillerne har akselerasjonen eller løpsfarten til f.eks. Walcott eller Aubameyang, men pasningsspillet og generelt tempoet i kampen er veldig likt.

Lenke til kommentar

Største svakheten i FIFA 15 var at om man hadde grønn farge (på kontroller) så var det tungt å se hvilken spiller man styrte på banen. Og serverne var (som alltid) veldig upålitelig.

 

Jeg vil si det var keeper som var den største svakheten. Skyt svakt fra innenfor 16 og du scoret hele tiden.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg synes det er utelukkende positivt at kvinnefotball er blitt en del av spillet. Men det skurrer litt om det føles likt å spille som mann eller kvinne. Det er forskjellige fysiologiske forutsetninger mellom menn og kvinner. 

Det er vel, etter nærmere ettertanke, egentlig innlysende hvorfor EA ikke gjør forskjell på menn og kvinner i spillet.

-EA ville fått mye kritikk dersom kvinnene var treigere og  touchene var dårligere enn hos mennene. Noen kunne kanskje til og med anklaget EA for å "gjøre narr" av kvinner.

-Spillopplevelsen hadde rett og slett vært dårlig. 

-Det hadde innebært mye arbeid for EA.

 

Edit: Vil bare få frem at jeg er positiv til kvinnefotball i FIFA. Selve implementeringen synes jeg imidlertid er veldig enkel, og står ikke i stil til "hypen".

 

Enig i det, men samtidig er det jo et faktum at kvinnene ER tregere. Da blir det jo litt rart å gjøre de like, eller reskin som du er inne på. Det skurrer litt med neste overskrift i omtalen, om at det er mer realistisk enn noensinne...

 

Det er forskjeller på kvinner og menn. Få arenaer viser dette mer tydelig enn idrett på høyt nivå. Det blir så kunstig når man later som noe annet, fordi man er redd for å tråkke noen på tærne.

 

 

Vet du hva annet som er et faktum? Datafotball er ikke virkelig fotball. Å styre pikselsmørja Messi med en kontroller er å spille dataspill, ikke virkelig fotball. Hvis Kari ønsker å spille med en damespiller fordi det gir større innlevelse, skal hun i følge deg straffes med dårligere skills på pikselsmørja si? Bør det ikke være skillsene til den som styrer som teller i datafotball? 

 

 

Det er et spill basert på ekte fotball, ekte lag og ekte spillere. Hvorfor skal det bare gjelde for herrer? Eller kanskje man like greit skulle gjort om alle spillerne slik at de løp rundt med kappe, underbuksa på utsiden og en "S" på brystet?

Hvorfor skal jeg straffes i spillet fordi jeg velger et dårlig lag, eller en dårlig spiller, fremfor Barcelona og Messi?

 

Om spillet kun handlet om skills, hadde det ikke trengt å ha noen rot i virkeligheten. Spillerne kunne vært røde og blå, og ellers identiske, med like stats. Men slik er det ikke.

Lenke til kommentar

Ba om refusjon. Spillet er utrolig seigt og tregt og spille. Spillerne bruker 5 sekunder på og få kontroll på ballen ved pasning. Elendig posisjonering, ingen passningsløsninger siden medspillere bare slarker av gårde med motspiller 2cm unna til enhver tid. Uff synd gleda meg til mange timer med morro men dette var noe av det mest frustrerende jeg noen sinne har spillt på pc. Virker ikke som det er mulilg og spille med mus og tastatur online, så lær deg tastatur only eller kontroller med en gang hvis du kjøper det til pc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...