Gå til innhold

Se en planet 63 lysår unna bevege seg rundt solen sin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm...

 

Jeg vet ikke om det er det første bildet, men det er i alle fall det første bildet *jeg* har sett av en planet utenfor vårt solsystem. Og en animasjon satt sammen av flere fotografier, ikke mindre.

 

Finnes det noen andre bilder av planeter utenfor vårt solsystem?

 

Jeg er tilhenger av ideen å bygge romobservatoriene på andre siden av atmosfæren vår. :g

Lenke til kommentar

Hmm...

 

Jeg vet ikke om det er det første bildet, men det er i alle fall det første bildet *jeg* har sett av en planet utenfor vårt solsystem. Og en animasjon satt sammen av flere fotografier, ikke mindre.

 

Finnes det noen andre bilder av planeter utenfor vårt solsystem?

 

Jeg er tilhenger av ideen å bygge romobservatoriene på andre siden av atmosfæren vår. :g

 

Hva med denne listen?

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_directly_imaged_exoplanets

Lenke til kommentar

Man kan være åpen for det ukjente, men jeg skjønner ikke hvordan man kan fokusere på noe ukjent ..

nettop , være åpen for ukjente ting er å fokusere på det

 

hvis det var vanskelig å het forstå sammenhengen så kan jeg i stedet  si at man bør vise mere åpenhet mot det ukjente

 

å si at lærebøkene må skrives om hele tiden forsi det dukker opp noe nytt hel tiden , blir i denne sammenhengen småting 

i det siste har det duket opp større ting

 

Jeg husker at det var snakk om planeter som ikke burde eksistere hvis man bare tok høyde for det man viste sikkert

 

Dett må jo få riggvirkninger for alt av vitenskap, også for klimaet eller måter å kunne reise i verdenrommet på , for ikke å snakke om muligheten får både enkelt og avansert liv 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...