Gå til innhold

I dag begynte Siri å snakke norsk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stemmen er rett og slett sørgelig. Som å snakke med en som har gitt opp livet, stakkars. Ellers greit.

 

Var faktisk helt krise ja. Nå kommer jeg nok aldri til å finne det behagelig å snakke til telefonen min, i hvertfall ikke blandt folk. Men om det finnes noen praktisk grunn for å bruke dette så kanskje jeg gjør det i fremtiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mala, når du står å lager mat, og har laderen tilkoblet, så roper du bare, "Hei Siri! Sett nedtelling på 10 minutter" :p mere praktisk kan det ikke bli :p

 

Det var faktisk en god idé, men kan telle på én hånd antall ganger jeg har ladet telefonen på kjøkkenet. :p Kan vel skrike brøle noe jævlig så kanskje Siri plukker det opp fra stua/soverommet da.

 

Men igjen,på varme dager... da kommer naboene til å begynne å lura på hva i alle dager er det som skjer.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Men hvor god er støtten for alle dialektene vi har her til lands?

Hun skjønner iallefall min vestlandsdialekt, noe som imponerer meg veldig.

 

Men hun er ikke like behagelig å høre på som amerikanske Siri

Går greit med min dialekt også (fra Finnmark), så akkurat det er bra.

 

Enig at norsk Siri ikke høres så veldig bra ut. Hadde kanskje vært litt rart, men skulle neste ønske vi kunne få bruke en engelsk Siri, som forsto norsk. Så vi kan snakke norsk, men få svar på engelsk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Men hvor god er støtten for alle dialektene vi har her til lands?

Hun skjønner iallefall min vestlandsdialekt, noe som imponerer meg veldig.

 

Men hun er ikke like behagelig å høre på som amerikanske Siri

Hun skjønner min vestlandsdialekt også, hvertfall godt nok. Men hun roter litt når jeg ber henne på bestemte tider. Feks så får hun ikke med seg at "klokko" betyr klokken, og setter det inn i påminnelsen som navn, isteden for å sette klokken til rett tid :p

 

Ellers er imponerende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det var faktisk en god idé, men kan telle på én hånd antall ganger jeg har ladet telefonen på kjøkkenet. :p Kan vel skrike brøle noe jævlig så kanskje Siri plukker det opp fra stua/soverommet da.

 

 

Du kan jo koble til laderen på kjøkkenet før du begynner på maten, bare for å ha muligheten (selv om telefonen ikke trenger lading). Jeg koblet til laderen for å ha muligheten til å vekke opp Siri med tale før jeg startet på maling av et møbel, slik at jeg kunne lese (høre) og svare på evt. SMS-meldinger som tikket inn mens jeg malte uten å måtte berøre telefonen med malingtilsølte hender.

Lenke til kommentar

 

Det var faktisk en god idé, men kan telle på én hånd antall ganger jeg har ladet telefonen på kjøkkenet. :p Kan vel skrike brøle noe jævlig så kanskje Siri plukker det opp fra stua/soverommet da.

 

 

Du kan jo koble til laderen på kjøkkenet før du begynner på maten, bare for å ha muligheten (selv om telefonen ikke trenger lading). Jeg koblet til laderen for å ha muligheten til å vekke opp Siri med tale før jeg startet på maling av et møbel, slik at jeg kunne lese (høre) og svare på evt. SMS-meldinger som tikket inn mens jeg malte uten å måtte berøre telefonen med malingtilsølte hender.
Har du iphone 6S så trenger den ikke være tilkoblet laderen i det hele tatt :)
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...