Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skolenettverk med Pfsense login, kan jeg sette opp automatisk login via min router for å slippe å gjøre det hver gang?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg sittter på skolenettet mitt nå og jeg har koblet meg rett i veggen for å kunne logge inn via Pfsense på skolenettet vårt. Jeg har en D-Link DIR 657 Media Router, men... Jeg mener at denne skal ha en funksjon som gjør at den kan logge inn via webgrensesnittet til pfsense derfra. Kan det stemme? Er det noen som vet om dette er mulig å få til? For hvis ikke kan jeg vel ikke sette opp et eget privatnett på rommet mitt og samtidig ha tilgang til pfsense på de klientene som er koblet til innenfor mitt nettverk? Eller hva? 

Finnes det en enkel måte å løse dette på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har satt opp et eget privat nettverk bak min router på rommet da jeg ikke er interessert i å dele alle enhetene mine med resten av skolenettet der jeg bor. Men jeg kunne godt tenkt meg at Routeren logget meg automatisk inn på Pfsense portalen sånn at jeg slipper å gjøre det når jeg er koblet til mitt private nettverk med feks mobilen da det er jævla knot å måtte gjøre det på mobilen hele veien og det ender som regel med at jeg bare bruker mobilnettet istedenfor på mobilen. Samme med tven, det er stress å skrive inn brukernavn på Pfsense portalen med fjernkontrollen til tven.

 

Så hvis det er mulig å logge inn på portalen med routeren sånn at jeg slipper å gjøre det med noen av enhetene mine bak routeren min så hadde det vært veldig praktisk.. Jeg vet det skal være teoretisk mulig siden pfsense er ip basert og ikke krever separat login for hver enhet.

 

Jeg har lagt ved bilde men glemte å legge til PFsense portalen på serveren til skolen.

 

post-8647-0-79140300-1442501949_thumb.jpg

Endret av Pansergnom
Lenke til kommentar

Ah, så skolenettet du bruker kjører PFSense sin captive portal for at du skal få logget deg på via "hjemmenettverket" ditt?

Det er litt verre å få til, siden du må logge deg på hver enhet så er den nok Cookies basert, med cookies som times ut, men du kommer ikke ut uten en nettleser først så da blir det straks verre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...