Gå til innhold

Multireg Z-wave Termostat


Anbefalte innlegg

Nå som jeg har fått UZB1 har jeg endelig testet de to termostatene jeg kjøpte for leeenge siden:

https://www.tronika.no/no/zwave-klimastyring/764-termostat-multireg.html

 

I HS3 skaper den 4 child devicer:

 

Temp

Mode (Off, Heat, Save energy)

Heating 1 Setpoint

Energy Save Heating Setpoint. (Natt senking)

 

Den funker forsåvidt greit men jeg har følgende problemer:

 

Om jeg setter temp på termostaten rapporteres det OK i HS3

Forsøker jeg å sette temp fra HS3 settes temp til 5grader uansett :(

Dette gjelder også Nattsenkings temp

 

Problem nr to er litt mindre men irriterende:

Om en setter gulvføleren som eneste føler (kutter ut luft temp) fordi termostaten står på yttersiden av et rom vises korrekt gulv temp i displayet, men på Z-wave fortsetter den å rapportere luft temp :(  :(

 

Er det noen andre som har testet denne termostaten (og gjerne med noe annet enn HS3)?

 

Temp sette problemet KAN jo være et HS3 problem.

Og om jeg har VELDIG flaks finnes det en parameter som kan rette det siste problemet...

Endret av Fermate
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

.... det forklarer ikke hvorfor han måtte sende dem inn for å få dem oppgradert.

Dette er på grunn at p/idag finnes det ikke noe leverandør av Gateways/softvare (Z-Wave) som har implementert OTA funksjon i sine produkter. Det var bare Aeotec som "viste" en slik mulighet (OTA upgrade). De var nød å oppdatere sine Multisensor 6 og LED lamper (i USA)...

Lenke til kommentar

HomeSeer støtter OTA...

Er du sikkert på dette? Så lenge jeg kan se fra kommentar herfra (datert 5 Sept.): http://67.217.100.102/showthread.php?s=b3bcd1e9a7bae601e7337adb8d30ed0a&t=175004&page=4

 

"Would it be possible for HomeSeer to coordinate with Aeotec to come up with a method to update the firmware using HomeSeer? There appears to be another company that is in the process of implementing such a process with their controllers."

Lenke til kommentar

homeseer støtter OTA men aeotec har ikke noen fil man kan bruke.. de gir bare ut en exe fil med firmwaren integrert.. (ihvertfall sånn jeg skjønte det når jeg prøvde å finne firmware fil til bevegelses sensorene deres)

ifølge forumet så var det noe om opphavsbesyttelse som (snodig holdning i såfall) som gjorde at aeotec ikke ville gi ut rene firmware binærfiler sånn som de homeseer trenger

Lenke til kommentar

Ja, det var slik jeg oppfattet det. Det er AeoTech som gjør noe rart her, ikke det generelle Z-wave Plus. Men det er vel neppe første gang AeoTech gjør noe merkelig (selv om klubben er stor).

 

Enkelte leverandører støttet iallfall oppgrading av firmware OTA før Plus kom, så det ville være rart å ta bort den muligheten nå. ;)

Lenke til kommentar

Veldig hyggelige folk på ThermoFloor!

 

Fikk oversendt teknisk dokumentasjon (se vedlegg) så nå er det bare å snakke litt med HS gutta så ordner det seg nok :)

 

ThermoFloor er også åpne for forslag til funksjonalitet på neste versjon av softwaren.

 

Jeg kunne tenke meg Child Devicer for:

- Separat Device for luft og gulv temp.

- Egen Device for om den er Av eller På (Ser ut til at det går noen meldinger til root devicet om dette men de er ikke helt konsekvente.)

- Device for regulering av lysstyrken på termostaten

- Barnesikring kanskje?

 

Noen andre gode ideer vi kan oversende dem?

 

Det er jo en del parametere der men det er jo ikke alle som må bli devicer..

 

Og så er det jo effekt måling og effektbruk da med spenning og hele sulamitten men da handler det nok om å endre hardwaren og det blir noe annet.

 

Med mindre en lager en Device som måler tid PÅ og så ganger opp med effekten en selv VET er på kablene...

Functionality specification Z-Wave_Ver2015-A.pdf

Enginering specification Z-Wave_Ver2015-X.pdf

Lenke til kommentar
Fikk oversendt teknisk dokumentasjon (se vedlegg) så nå er det bare å snakke litt med HS gutta så ordner det seg nok :)

Det er det, hvis den er sertifisert. Men hvis den er sertifisert, så skulle jo deler av dette allerede vært implementert automatisk?

 

Da skulle det f.eks. vært mulig å sette temperaturen fra HS3...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...