Gå til innhold

GUIDE: iOS 9 slippes i dag, men ikke oppgrader før du har gjort dette


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 En av de beste tingene ved å kjøpe en ny iPhone eller iPad, er at enheten vil oppleves som utrolig rask. Etter flere måneder eller et års bruk kan dessverre enheten oppleves som tregere og tregere, og du vil kanskje vurdere å rett og slett bytte ut hele greia med en ny Apple-dings.

 

Jaha, dette var nytt for min del.

Kan ikke si jeg kjenner meg igjen i dette på noen av enhetene mine.

 

Eneste som har gjort noen av dem tregere er oppdateringer, og det vil ikke fikses av  "å gjennomføre en fabrikkinnstilling av enheten."

Lenke til kommentar

Dette var en litt merkelig artikkel, bakvendt og sammenblanding av ulike utrykk.

Jeg er ikke ekspert på iPhone, men min erfaring er at man bør gjøre en gjenoppretting/tilbakestilling ETTER oppdateringen og ikke før..

En gjenoppretting via iTunes laster ned hele OSet på nytt og overskriver alt, en oppdatering etterpå vil jo fortsatt potensielt ta med seg problemene oppdateringen medfører.

At begrepet gjenoppretting også brukes om å hente innstillinger og apper fra backup i ettertid er i beste fall forvirrende :)

Endret av paalpet
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

aldri vært borti at iphonene mine har blitt trege med årene.

er det her virkelig nødvendig? skulle tro Apple har designet system slik at det kan oppdateres i det uendelige uten at den blir tregere.

 

samme gjelder jo også OSX nå, OSX blir heller ikke tregere med årene

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Det er ikke så rart at eldre modeller blir tregere på nye os som er designet for den nye genrasjonen.

 

Men på en annen side er nyeste OSX kjappere enn de gamle på min maskin fra 2010

Lenke til kommentar

iPhone 4s ble så treig med ios8 at den knapt er brukbar. Ingen reset som ordner det iallefall.

 

Men jeg skal ikke klage, begynner jo å dra på årene den.

Jeg så en iPhone 4 med orginal iOS og den var lyn rask i forhold til min iPhone 4S med nyeste iOS. Her burde den ha beholdt den eldre iOS og heller ha hatt en google lignende Play Services oppgradering.

Lenke til kommentar

Har en iPad 2.... Noen som vet om den blir raskere eller tregere med iOS9?

 

Jeg har en iPad mini (1-gen) og den har samme prosessor og ram som iPad 2.

Oppgraderte til iOS9 beta tidligere i sommer, og den var merkbart tregere, selv med siste tilgjengelig beta.

Bl.a. tok det sikkert 1 sekund fra jeg trykket på adresselinjen i Safari til jeg fikk opp favorittene og tastaturet.

 

Samme var det med iPhone 4S, utrolig treg med iOS9.

Lenke til kommentar

Jeg merket ikke noe forskjell i treghet på min gamle iPad Mini etter oppgraderingen til iOS 9 på onsdag, men har ikke testet surfing med Safari.

Min gamle iPod Touch fungerer også like tregt/raskt som før oppdateringen.

 

Edit: Har testet Safari nå. Jeg skulle ønske den gamle iPaden var raskere, men den fungerer fortsatt i iOS 9. Når man skal skrive inn adressser raskt så ligger den av og til et tastetrykk eller to etter.

Endret av Frobe
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Er det verdt å gjøre dette etter du har tatt oppdateringa?

 

nei, dette er gammel mentalitet fra før i tiden da slikt var nødvendig.

i apple verden har dette ingenting å si. mulig det også stammer fra windows verden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...