Gå til innhold

[Løst] Rengjøring av PS4


Sosial Ninja

Anbefalte innlegg

Noen som kan anbefale noen form for rengjøring av PS4? Tenker da på at den samler opp en del støv med tiden. Har selvfølgelig vært inne på tanken om å blåse den ren med luft på boks (trykkluft), men dette gjør jo ikke nødvendigvis at alt av støv går UT av konsollen, fort gjort at det blir lagt langs en kant hvor det bare blir samlet mer og mer opp.. Noen som har noen bra forslag? :)

Endret av Sosial Ninja
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker å støvsuge rillene der luften dras inn en gang i blant. Det holder for min del. :)

Joda, det funker jo fint for det ytterste laget som dras inn gjennom vifta. Men jeg tenker også mer på hovedkortet og slikt :) har ikke lyst å åpne konsollen manuelt siden jeg mister garantien ved å gjøre det.. Men støvsugingen har jeg også gjort noen ganger bare for å være litt renslig :p

Lenke til kommentar

 Har selvfølgelig vært inne på tanken om å blåse den ren med luft på boks (trykkluft), men dette gjør jo ikke nødvendigvis at alt av støv går UT av konsollen, fort gjort at det blir lagt langs en kant hvor det bare blir samlet mer og mer opp.

 

 

Kjøp deg trykkluft på boks, det pleier å få blåst ut ganske bra med støv og dritt fra steder man ikke kommer til.

:hm:

Lenke til kommentar

 

 Har selvfølgelig vært inne på tanken om å blåse den ren med luft på boks (trykkluft), men dette gjør jo ikke nødvendigvis at alt av støv går UT av konsollen, fort gjort at det blir lagt langs en kant hvor det bare blir samlet mer og mer opp.

 

 

Kjøp deg trykkluft på boks, det pleier å få blåst ut ganske bra med støv og dritt fra steder man ikke kommer til.

:hm:

 

 

Hvor får du kjøpt :hm: hen og hvordan rengjør man en PS4 med den?

 

For det var tydeligvis ditt bidrag til trådstarter.

 

Så kan du jo lese setningen du understreket en gang til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med mindre du røyker i nærheten av PS4-en eller steker mye mat i nærheten pleier "trykkluft på boks" å fungere bra. Evt. kompressor hvis du er veldig forsiktig.

 

Hvis du er litt nevenyttig er det ikke store jobben å demontere den. Du mister selvsagt all garanti. Jeg kjøpte en billig en som var dynka i melk. Fullstendig "tear down" og rens.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

hvorfor føler du at du må gjøre dette. har hatt den siden dag en og er ikke akkurat redd for at det er for mye støy inn boksen.

Jeg tenker bare på vedlikehold.. Jeg har ikke skrevet noe sted i tråden at dette er noe jeg ønsker å gjøre asap, har jeg?

Har hatt konsollen i 6-7 mnd kanskje, tenkte jeg kunne gjøre en liten "renhold-sjekk" om 2-3 mnd omså.. Som sagt; det er ikke noen hastesak men jeg liker å vedlikeholde ting jeg har slik at de virker optimalt :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Jeg bruker å støvsuge rillene der luften dras inn en gang i blant. Det holder for min del. :)

Joda, det funker jo fint for det ytterste laget som dras inn gjennom vifta. Men jeg tenker også mer på hovedkortet og slikt :) har ikke lyst å åpne konsollen manuelt siden jeg mister garantien ved å gjøre det.. Men støvsugingen har jeg også gjort noen ganger bare for å være litt renslig :p

 

Tar'n med på bensinstsjonen og bruker den du fyller luft i dekkene med og blåser inn der den tar inn luft så holder det blir en støvsky så gjør det utenfor bilen :) gjør det samme med pc'n virker helt perfekt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bare jeg som er litt overbekymret for mekanismen i Blu-Ray spilleren men en sånn behandling ?

 

Husker vi hadde sånne luft-på-boks på jobb. De ble mest brukt til å blåse støv vekk fra baksiden av nakken på folk som ikke var klar over at de skulle få behandlingen. Løft opp PS4'en og hold boksen rett om du vil bruke noe slik, ellers risikerer du å fryse den om du holder boksen opp-ned.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg bruker å støvsuge rillene der luften dras inn en gang i blant. Det holder for min del. :)

Joda, det funker jo fint for det ytterste laget som dras inn gjennom vifta. Men jeg tenker også mer på hovedkortet og slikt :) har ikke lyst å åpne konsollen manuelt siden jeg mister garantien ved å gjøre det.. Men støvsugingen har jeg også gjort noen ganger bare for å være litt renslig :p

 

Tar'n med på bensinstsjonen og bruker den du fyller luft i dekkene med og blåser inn der den tar inn luft så holder det blir en støvsky så gjør det utenfor bilen :) gjør det samme med pc'n virker helt perfekt.

 

Hørtes ikke så dumt ut.. :) ser for meg at hvis folk ser meg gjøre dette tenker de "hva i huleste )"/¤/= holder han på med??" :eek:  :rofl:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det beste på lang sikt er og ta den fra hverandre og gjøre det skikkelig . Jeg tok en full service på min 2007 "phat" ps3 for 3 år siden den bråkte uansett når den sto på , bytta også kjølepasta (artic mx-4 trur jeg). Nå er den stille som ei mus :)   Meget mulig at sony har brukt samme jalla kjølepasta i ps4 som de gjorde med ps3 :hm:

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...