Gå til innhold

Apples kjempe-iPad har allerede fått et nytt tastatur


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det mulig å få komme med et lite håp til nettsiden om bruk av ulike uttrykk?

 

Nå har dere brukt uttrykk som gigant-iPad og kjempe-iPad. For all del, jeg er glad i Apple jeg, men kan dere kanskje bruke uttrykk og begrep som ikke vanner ut språket fullstendig?

 

Størrelse på iPad Pro er 12,9". Det er omtrent på størrelse med de helt vanlige bærbare, altså verken "kjempe" eller "gigant". Det er et par tommer større enn den eksisterende iPad, noe som er fint nok i seg selv.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Tja, ikke nødvendigvis. Tre ganger mer dekning av lanseringen til Apple enn f. eks W10 som berører 10 ganger flere brukere.

Det kan tidvis være en bredere dekning av stoff om Apple, men heldigvis kan ikke det sidestilles med propaganda...:-)

Sant det, men har du til dags dato sett en _negativ_ artikkel om Apple?

Lenke til kommentar

 

 

Tja, ikke nødvendigvis. Tre ganger mer dekning av lanseringen til Apple enn f. eks W10 som berører 10 ganger flere brukere.

Det kan tidvis være en bredere dekning av stoff om Apple, men heldigvis kan ikke det sidestilles med propaganda...:-)

Sant det, men har du til dags dato sett en _negativ_ artikkel om Apple?

Jada. Massevis. Det triller stadig inn med artikler, både her og andre steder, om driftstans på servere, for høye priser, applikasjoner som ikke fungerer helt perfekt, for trege leveringer til akkurat vårt lille land, oppdateringer av programvare som enten er for ofte eller for sjelden, for lite batteri, for liten skjerm, "et-eller-annet-Steve-Jobs-har-sagt" +++++.

Lenke til kommentar

Jeg må si at tastatur til tablets er mye mer attraktivt i denne størrelsen, ettersom du får plass til et fult keyboard. Det blir ofte kompromisser i 10" klassen.

 

Jeg har prøvd tastaturet til ipad mini og der ble det veldig trangt for fingrene mine.. Hvor mye bedre funker et tastatur for en 'vanlig' ipad? Går det an å skrive uten å få 'fingerklaustrofobi'?

Lenke til kommentar

 

Jeg må si at tastatur til tablets er mye mer attraktivt i denne størrelsen, ettersom du får plass til et fult keyboard. Det blir ofte kompromisser i 10" klassen.

Jeg har prøvd tastaturet til ipad mini og der ble det veldig trangt for fingrene mine.. Hvor mye bedre funker et tastatur for en 'vanlig' ipad? Går det an å skrive uten å få 'fingerklaustrofobi'?

 

 

Tror det finnes mange ulike modeller av tastatur du kan koble til en iPad. Bare å finne en du syns passer til dine fingre...:-)

Lenke til kommentar

 

Jeg må si at tastatur til tablets er mye mer attraktivt i denne størrelsen, ettersom du får plass til et fult keyboard. Det blir ofte kompromisser i 10" klassen.

Jeg har prøvd tastaturet til ipad mini og der ble det veldig trangt for fingrene mine.. Hvor mye bedre funker et tastatur for en 'vanlig' ipad? Går det an å skrive uten å få 'fingerklaustrofobi'?

Klart, det er jo bedre enn på mini-en, men jeg syntes fortsatt tastaturene på både 10" brett og de 10" mini-laptopene blir for trange,  rundt 13" er nok minimum for meg, spesielt om man skal skrive litt mer enn bare å taste inn en nett adresse i browseren f.eks. 

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...