Gå til innhold

Arbeidsavklaringspenger?


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Heisann, fikk innvilget søknaden min om arbeidsavklaringspenger i dag men det er en del i brevet jeg ikke forstår.

 

Det står:

 

"Satsene er beregnet ut i fra et grunnlag på kr: 272933

Grunnsats: kr.693

Dagsats totalt: kr.693

Dette tilsvarer en ukesats på kr. 3465

 

Skatteopplysninger

Skattetabellnummer: 7100  

Skatteprosent 35"

 

Jeg rakk ikke å jobbe noen ting før jeg ble syk så har aldri hatt inntekt, virker dette riktig? Skal jeg betale 35% skatt? 

Jeg syntes det hørtes mye ut så jeg lurer på om det er mulig å få satt ned % nå? 

 

Kan være jeg som regner feil men blir ikke det ca 9000kr i måneden? Det er jo mindre enn det jeg fikk på sosialen, jeg skjønner meg ikke på NAV systemet



Anonymous poster hash: c829e...801
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Heisann, fikk innvilget søknaden min om arbeidsavklaringspenger i dag men det er en del i brevet jeg ikke forstår.

 

Det står:

 

"Satsene er beregnet ut i fra et grunnlag på kr: 272933

Grunnsats: kr.693

Dagsats totalt: kr.693

Dette tilsvarer en ukesats på kr. 3465

 

Skatteopplysninger

Skattetabellnummer: 7100  

Skatteprosent 35"

 

Jeg rakk ikke å jobbe noen ting før jeg ble syk så har aldri hatt inntekt, virker dette riktig? Skal jeg betale 35% skatt? 

Jeg syntes det hørtes mye ut så jeg lurer på om det er mulig å få satt ned % nå? 

 

Kan være jeg som regner feil men blir ikke det ca 9000kr i måneden? Det er jo mindre enn det jeg fikk på sosialen, jeg skjønner meg ikke på NAV systemet

 

Anonymous poster hash: c829e...801

 

 

Du skatter etter tabell, se her http://www.skatteetaten.no/upload/trekktabeller/2014/7100.txt

Lenke til kommentar

Som de skriver - du vil trekkes via en tabell, den gir deg et lavere skattetrekk jo lavere den månedlige inntekten din er. 35% trekk er kun dersom du får uventede ekstrainntekter - mao ikke noe å tenke på nå :-).

 

Anbefaler det som Maxopp sier, gå hit og bestill nytt skattekort. Legg inn forventet inntekt på 60000 pluss det du evt har tjent så langt i år.

http://www.skatteetaten.no/no/Skjemaer/Skjema-for-a-bestille-skattekort/

 

NAV vil automatisk bruke dette når det er aktivert hos skatteetaten. spesielt viktig dersom du ikke har hatt mye inntekt tidligere i år. Da får du utbetalt en større sum pr måned enn de 11000 ca man får via tabellen som du er satt opp med nå.

 

PS: Om du bor alene og ikke alt har gjort det - søk bostøtte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...