Gå til innhold

– Hei, Siri, hva med batteritiden?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Desperat av Sony. Har nå hatt en Xperia Z3 i snart et år. Har vært ekstremt skuffet. Ja, batteriet er bra, men det tar fem ganger så lang tid å lade den. Må lade hver natt, så da er man jo like langt uansett. Ladekontakten er ubrukelig, kamera er skuffende dårlig. Z5 ser som Z3 meget lovende ut på papiret, men er sikkert like ubrukelig. Iphone 6S bestilles så fort den ligger åpen for bestillinger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Desperat av Sony. Har nå hatt en Xperia Z3 i snart et år. Har vært ekstremt skuffet. Ja, batteriet er bra, men det tar fem ganger så lang tid å lade den. Må lade hver natt, så da er man jo like langt uansett. Ladekontakten er ubrukelig, kamera er skuffende dårlig. Z5 ser som Z3 meget lovende ut på papiret, men er sikkert like ubrukelig. Iphone 6S bestilles så fort den ligger åpen for bestillinger.

 

Har tvert motsatt erfaring, men jeg bruker laderporten på siden, med magnetisk tilkobling. Billader med 2,1 A bruker da 2 timer fra 5% til 100%, og dock med original lader bruker ca 90 min... Ved bruk av normale sparefunksjoner, så som bare push hvert 5. minutt så holder den fint 2 dager med aktivt bruk, men må lades 2 timer i døgnet om man spiller mye...

Eneste grunn til at jeg ikke vil oppgradere fra Z3 er denne ladeporten med magnetisk tilkobling. Det er genialt, og null slitasje på micro USB porten...

 

-ED-

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har forsøkt de fleste stamina modusene uten at det hjelper nevneverdig. Mitt største problem er at det som en business tlf fungerer dårlig pga svært lite internt minne. Før jeg kjøpte tlf så likte jeg tanken på å kjøpe SD kort. Men da jeg fant ut at man f.eks ikke kan lagre mailappen etc på sd kortet, får jeg nå hele tiden beskjed om å slette diverse. Forhandlers tips var å slette mail.... Når det gjelder Android biten, så er det også en verkebyll for Sony. Z3 var jo "først" ute med Lollipop, men det tok jo mange måneder før de klarte å levere dette. Der har Apple et sort forsprang. Synes også at det er litt dårlig at man må laste ned tredjeparts apper for basis ting som mail, sms etc, da det som kommer fra Sony er svært triste greier.

 

Og når man har lyst til å kjøpe seg et deksel eller lignende (ja fordi skjermen ikke tåler noen ting) så finnes det nesten ikke noe å få kjøpt. Det er nesten ikke en butikk som selger tilbehør til Sony, kun Samsung og Apple.

 

Mopeta

Lenke til kommentar

Mopeta:: Hvis du har lyst på et deksel, prøv internett! Ebay, alixpress osv, deksler i massevis, og til overkommelig pris.

Hvis du har mail som fyller opp lagringen virker det litt rart, om det ikke er massevis av tunge vedlegg som også lagres. En del fotoprogrammer osv lagrer bildene sine på mobilens sd og ikke det eksterne, og blir ikke flyttet over sammen med de vanlige , kanskje sjekke det ut?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mopeta:: Hvis du har lyst på et deksel, prøv internett! Ebay, alixpress osv, deksler i massevis, og til overkommelig pris.

Hvis du har mail som fyller opp lagringen virker det litt rart, om det ikke er massevis av tunge vedlegg som også lagres. En del fotoprogrammer osv lagrer bildene sine på mobilens sd og ikke det eksterne, og blir ikke flyttet over sammen med de vanlige , kanskje sjekke det ut?

 

Takk for tips. Er klar over at det finnes mye stasj (og ikk e minst skvip) på ebay, men det er ikke mye av kvalitet. Vitner litt om satsingen fra Sony, som etter min mening er halvhjertet. Mail er den definitivt største appen lokalt på min telefonen. 16 GB internminne er alt for lite for en tlf man skal bruke i jobb. Fullt internminne gjør også tlf treg. Litt av poenget mitt er at Apple alltid "disses" for at de ikke har de raskeste prosessorene, høyest oppløsning, skuddsikkert glass, flest megapixler etc, men allikevel så fungerer tlf mye bedre. Nå har jeg gjort et forsøk, var ikke fornøyd og mener kritikken mot apple er urimelig. Har hatt iPhone fra 2007-2014 (alle versjoner bortsett fra s'ene) Xperia Z3 er den første tlf jeg har knust skjermen på, inkl glasset bak, lyden er kaputt, etc. Ikke imponert og på vei tilbake til, i deres øyne "The Dark Side"

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...