Gå til innhold

Nå kommer iPad Pro


Anbefalte innlegg

Nå er det veldig ryddig å bruke iPhone som hotspot da du ikke må sette opp noe som helst, en iPad og en iPhone som benytter samme Apple ID gjenkjenner hverandre automatisk så det å koble opp mot Hotspot blir som å koble opp mot helt vanlig WiFi uten at du må foreta seg noe som helst på telefonen. Men er helt enig at slik burde slettes ikke være nødvendig i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det veldig ryddig å bruke iPhone som hotspot da du ikke må sette opp noe som helst, en iPad og en iPhone som benytter samme Apple ID gjenkjenner hverandre automatisk så det å koble opp mot Hotspot blir som å koble opp mot helt vanlig WiFi uten at du må foreta seg noe som helst på telefonen. Men er helt enig at slik burde slettes ikke være nødvendig i det hele tatt.

Du tenker som ethvert lagrede Wi-Fi noensinne?

Hvis du bruker et hotspot må du bruke 10 sek ekstra første gangen, og etter det automatisk hver gang, så det hjelper ikke akkurat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, det gjør det ikke på noen måte. Hvis du kobler til Pcen din til mobilen din sitt hotspot og lagrer nettet, så vil den koble seg automatisk hver gang. Uanvehngig av hvor mye du skrur av og på alt mulig det er å skru av på telefon og PC. Jeg sliter sterkt med å se hvordan PCen skal glemme nettverket med en gang du skrur det av på mobilen.....

 

Enda et innlegg i rekken din. Du prøver åpenbart svært hardt med disse løgnene for å få Apple til å ha noe som andre ikke har. Og det med de mest opplagte ting som å huske nettverk. Alle som har brukt trådløst nettverk vet hvordan dette fungerer. Du klarer ikke å overbevise noen som helst med dette...........

Lenke til kommentar

Eneste tingen jeg kan se som et irritasjonsmoment må være kickstandfunskjonen til coveret deres. Kan umulig være enkelt å skrive med tastatur, mens du har Ipaden på fanget, med den løsningen der. Surface Pro 3 har i det minste et ekstra magnetisk feste for stabilisering i det tilfellet. (Selv sitter jeg enda med en gammel Surface Pro 1, så i høst er det oppgraderingstid).

 

jaja... your move, Microsoft.

 

Det er jo et magnetisk feste på Apple sin løsning også?
Lenke til kommentar

Nei, det gjør det ikke på noen måte. Hvis du kobler til Pcen din til mobilen din sitt hotspot og lagrer nettet, så vil den koble seg automatisk hver gang. Uanvehngig av hvor mye du skrur av og på alt mulig det er å skru av på telefon og PC. Jeg sliter sterkt med å se hvordan PCen skal glemme nettverket med en gang du skrur det av på mobilen.....

 

Enda et innlegg i rekken din. Du prøver åpenbart svært hardt med disse løgnene for å få Apple til å ha noe som andre ikke har. Og det med de mest opplagte ting som å huske nettverk. Alle som har brukt trådløst nettverk vet hvordan dette fungerer. Du klarer ikke å overbevise noen som helst med dette...........

 

 

 

Nå snakker jeg ikke om hva PC-en husker, men det faktum at du må inn på mobilen og skru av / på hotspot (SSID) når du skal benytte hotspot fra telefon til eventuelt nettbrett eller PC. Virker som vi snakker forbi hverandre her.

 

Eller mener du at PC-en din på magisk vis klarer å koble seg til hotspot på din telefon, selv når du har hotspot avskrudd på telefonen??

 

 

Og disse påstandene dine om løgner kan du fint holde for deg selv inntil du faktisk klarer å forstå og lese det jeg vil frem til. Pinlig å se deg krype ned på en såpass lavnivå hver gang vi ser ut til å havne i uenigheter. En ting kan være at vi misforstår hverandre, er uenige med hverandre og at jeg til tider kan bomme med noen innlegg men det må da finnes grenser..

 

Om du mener at innleggene mine er såpass på villspor så ta det opp med en moderator og få de fjernet, eventuelt få meg suspendert fremfor å drive å henger meg ut i diskusjonstrådene på denne måten.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Akkurat prøvd dette en gang til.

Satt opp koplinga med passord først . iPhone viser telefon navnet som ssid.

Koplet av deling på iphone6.

iPad koplet seg tilbake på hjemme wifi.

Satt på deling igjen på iphone6.

iPad kobler ikke automatisk til iPhone6 den er koplet til wifi på hjemmeruteren. Den koplet seg til når jeg forlater huset (om delings knappen er aktiv på iPhone)

 

Internett deling også over bluetooth.

Eks Garmin GPS jeg hadde i forrige bilen paret med bluetooth fikk Internett trafikk data og poi fotobox via iphone.

 

Hvorfor krangles det om dette.

Det funker slik det skal.

Lenke til kommentar

Poenget mitt er at Apple via Apple ID (hvis du benytter samme Apple ID på flere enheter) kan gå inn på WiFi og koble deg til hotspot uten at hotspot trenger å være aktivert på enheten.

 

La oss si jeg er et sted uten WiFi, telefonen min ligger tilfeldigvis i et annet rom med hotspot avslått men jeg vil på nett med min MacBook som er knyttet mot samme Apple ID som min iPhone, da kan jeg gå til WiFi på min Mac, se min iPhone i listen og klikke uten at jeg må verken skru på hotspot på min iPhone, skrive inn noe passord eller noe som helst. Så fort jeg velger å koble meg av så deaktiveres automatisk hotspot på iPhone også.

 

 

EDIT:

 

Så vidt meg bekjent så må du med Android og Windows Phone inn å aktivere hotspot på telefonen for hver gang det skal benyttes, om du da ikke beholder hotspot på 24/7. Enheter som kobles til hotspot vil naturligvis huske det og automatisk koble seg opp så lenge SSID broadcastes, men du kan ikke sitte på et Android nettbrett og koble deg til hotspot på en Android telefon om hotspotfunksjonen er skrudd av, så da må du først inn på telefonen og aktivere hotspot før du kan koble deg til.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Hvis Mac ikke har nett eller er tilkoblet internett og mobilen ikke er tilkoblet nett eller wifi påstått skjer denne sammenkoplingen først med bluetooth (de må kunne utveksle informasjon). Så de må ikke være alt for langt unna hverandre. Blir samme som AirDrop mellom to enheter av samme appleID.

Jeg har forøvrig begge enheter på samme appleID og sammenkoplet og får også mobilens sms på iPad (det skjer over Internett da)

 

Prøv dette med bluetooth avslått på mobilen. Da tipper jeg du får feil.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Ellers rogkas, du sier du vil velge non-celluar for å spare et par kroner. Jeg var ikke under inntrykk av at den typiske Apple kjøperen kjøpte Apple for å spare et par kroner? Jeg husker du har snakket om veldig god brukeropplevelse osv. Det å måtte bruke iPhone som hotspot for iPad Pro kan umulig gi den beste opplevelsen.

Helt riktig. Den beste opplevelsen får man med integrerte løsninger for alle typer nett. Ønsker man det, så kjøper man den modellen. Det vil nok jeg gjøre.

 

Men det finnes andre som kanskje prioriterer annerledes, og for dem så kan de spare noe kroner å kjøpe en uten sim. De kobler seg til nettet med iPhone sin når de er utenfor wifi. Nada problemas.

Endret av rogkas
Lenke til kommentar

 

 

Jo. Det er problemer med det. AtW

 

Wow. Har DU funnet problemer med noe fra Apple?

 

...:-) (smilefjes)

 

 

Alle med et fnugg av objektivitet vet at det er problemer med alle produkter av en viss kompleksitetsgrad. Mener du det ikke finnes problemer med ipad pro?

 

AtW

 

 

Hehe...nei, det finnes helt sikkert problemer med iPad Pro også, slik det stort sett kan finnes problemer med alle produkter. Det kommer nok litt an på perspektiv og preferanser hva man definerer som et problem, men som sagt, det er fullt mulig å definere seg frem til problemer...:-)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...