Gå til innhold

Det er så mange megapiksler at det er latterlig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Canon har vunnet kappløpet med vanvittig margin.

Det kan se ut til at andre runde av megapikselkappløpet er over før det kom skikkelig i gang, for i dag har kameraprodusenten Canon virkelig «tatt kaka». I en pressemelding har selskapet annonsert at deres siste bildebrikke drar fra all konkurranse, med en oppløsning på vanvittige 250(!) megapiksler.

Det er ikke mer enn ett døgn siden dere skrev om et kamera på 3,2 Gigapiksler!! I likhet med Canon-kameraet er heller ikke det noe vi vil finne i en fotobutikk. Begge deler er for meget spesialisert bruk og produseres i svært lavt antall.

 

For ordens skyld: Forgjengeren til denne brikken ble lansert i 2010 og hadde 120 Mp. Forgjengeren til den igjen ble lansert i 2007 og hadde 50 Mp. Ingen av de har havnet i fotobutikken.

Ja det kan hende fordi Samsung lagde SSD disk på 16 TB og det sies at den bare er for bedrifter.

Lenke til kommentar

Samsung sin SSD disk på 16 TB blir nok mulig å få tak i for vanlige folk også, om de blar opp pengene. Denne sensoren eller kameraet, er neppe tilgjengelig selv med latterlig mye penger, med mindre du heter FBI eller NSA.

 

Utfordring: Finn et sted det er mulig å kjøpe den 5 år gamle forgjengeren på 120 Mp. Jeg har ingen fasit på om der er mulig eller ikke, men har mine tvil. Jeg lover å bli imponert hvis du klarer det. :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Samsung sin SSD disk på 16 TB blir nok mulig å få tak i for vanlige folk også, om de blar opp pengene. Denne sensoren eller kameraet, er neppe tilgjengelig selv med latterlig mye penger, med mindre du heter FBI eller NSA.

 

Utfordring: Finn et sted det er mulig å kjøpe den 5 år gamle forgjengeren på 120 Mp. Jeg har ingen fasit på om der er mulig eller ikke, men har mine tvil. Jeg lover å bli imponert hvis du klarer det. :)

 

Er nok bare å ringe canon å bla opp pengene. Vil du vaere sikker på å få den er det bare å si at firmaet ditt utvikler overvåkningsdroner og at du vil bestille samples.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Utfordring: Finn et sted det er mulig å kjøpe den 5 år gamle forgjengeren på 120 Mp. Jeg har ingen fasit på om der er mulig eller ikke, men har mine tvil. Jeg lover å bli imponert hvis du klarer det. :)

Får man i det hele tatt kjøpt Canon-bildebrikker uten medfølgende kamera? Jeg kan ikke se for meg at dette er noe som selges uten personlig kontakt, og så langt gidder jeg ikke gå.

Lenke til kommentar

...

Dette er bare vissvass. Forstår at det er kjedelig å skrive om pressemeldinger - men det bør være grense for hvor lavt selv dere kan synke.

 

Bortsett fra barnslige språket, så er det ingenting "latterlig" med denne sensoren...

 

F.eks. sensor i DMC-FZ70 har pikseltetthet på ca ~575Kpix/mm^2 - mens denne sensoren her er på ~423Kpix/mm^2

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utfordring: Finn et sted det er mulig å kjøpe den 5 år gamle forgjengeren på 120 Mp. Jeg har ingen fasit på om der er mulig eller ikke, men har mine tvil. Jeg lover å bli imponert hvis du klarer det. :)

Får man i det hele tatt kjøpt Canon-bildebrikker uten medfølgende kamera? Jeg kan ikke se for meg at dette er noe som selges uten personlig kontakt, og så langt gidder jeg ikke gå.

Jeg tenkte på et eller annet kamera med forgjenger-brikken i det.

Lenke til kommentar

Det heller i hvert en tankbil med bensin på bålet i en viss diskusjon. :p Det skal bli interessant å se hvilke konsekvenser det får for DR, støy, hastighet, batteritid og en hel del andre ting når det blir testet. Opptøyene og skyttergravsdiskusjonene går vel upåvirket videre uavhengig av hva testene sier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er så clickbait-artikkel at det er latterlig

Siden nesten ingen gidder å betale for og frekventere denne type sider (meg inkludert) må vi nesten forvente "sensasjonelle" overskrifter produsert av underbetalte kopier/lim inn-redaksjoner som kanskje ikke har den største faglige bakgrunnen. Og da blir situasjonen at de må få inn pengene på reklame og som kjent, jo mere klikk jo mer penger renner inn.

Og på toppen av dette så bruker veldig mange blokkering av reklame, så da må redaksjonene prøve enda mer på få til disse sensasjonelle overskriftene for og holde klikkene oppe.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...