Gå til innhold

TV i annet rom trådløst


Anbefalte innlegg

- Har Canal Digital

- Ønsker TV i annet rom - ikke i flere rom.

- Ønsker ikke å lage nytt uttak i vegg.

 

Jeg satt premissene først i innlegget slik at det ikke er noen misforståelser.

 

Canal digital har en trådløs løsning for TV i flere rom. Denne forutsetter at man har i alle fall en TV-box koblet i veggen. Vi har bare en TV og det er uaktuelt med en ekstra TV. Vi ønsker å ha denne ene TVen i et annet rom enn der TV-uttaket i veggen er. Vi ønsker ikke å lage nytt uttak i vegg. Dette forutsetter trådløs overføring av TV-signalet. Er dette mulig?

 

Ex: Uttak vegg  -> Wifi-bridge -> T-We-box -> TV

 

 

Jeg fant en tråd om dette fra 2007. Da ble det ikke noen løsning. Kanskje nå i 2015 er det noen måte.

Endret av Bassmann1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe slikt du tenker på ?

 

https://www.netonnet.no/art/tv-og-bilde/tradlos-av-overforing/tradlos-av-overforing/hq-vid-trans12/109395.3148/

 

https://www.netonnet.no/art/lyd-og-bilde/tilbehor/tradlosoverforing/hq-vid-trans510/117843.11461/

 

Jeg har forvøvrig ikke kjennskap til kvalitet. Det finnes sikkert forskjellige merker, priser og kvaliteter om du leter litt.

Endret av 13:18
Lenke til kommentar

- Har Canal Digital

- Ønsker TV i annet rom - ikke i flere rom.

- Ønsker ikke å lage nytt uttak i vegg.

 

Jeg satt premissene først i innlegget slik at det ikke er noen misforståelser.

 

Canal digital har en trådløs løsning for TV i flere rom. Denne forutsetter at man har i alle fall en TV-box koblet i veggen. Vi har bare en TV og det er uaktuelt med en ekstra TV. Vi ønsker å ha denne ene TVen i et annet rom enn der TV-uttaket i veggen er. Vi ønsker ikke å lage nytt uttak i vegg. Dette forutsetter trådløs overføring av TV-signalet. Er dette mulig?

 

Ex: Uttak vegg  -> Wifi-bridge -> T-We-box -> TV

 

 

Jeg fant en tråd om dette fra 2007. Da ble det ikke noen løsning. Kanskje nå i 2015 er det noen måte.

 

Lei deg en ekstra T-We boks? Du MÅ jo ikke ha TV koblet til den som står ved uttaket. Kan bare gjemme bort boksen litt...

Klart, koster vel noen kroner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...