Gå til innhold

Full pris for brukt Playstation 4 på Elkjøp.


Anbefalte innlegg

Hei, var i dag innom Elkjøp for å kjøpe meg en Playstation 4, og valte Elkjøp siden de var billigst. Jeg fant den aller siste i hyllen og tok den med til kassen. Hun bak kassen sa at produktet var allerede åpnet og mest sannsynelig brukt, men om det var en utstillings modell eller brukt av en annen kunde viste hun ikke. Jeg trodde med selvfølge at det ville redusere prisen uavhengig av hvem som hadde brukt den, siden produktet var som sagt, brukt. Jeg fikk da ikke noe avslag på prisen, jeg gadd selvfølgelig ikke betale full pris for noe som var brukt. Men er dette noe som gjelder kun ved kjøp og salg av playstation / andre konsoller eller sony produkter? Skjønner ikke hva som kommer til å skje med dette produktet videre men kan ikke se for meg at noen ville kjøpt ett produkt som dem ikke en gang vet hvem som har brukt til full pris. Noen tanker rundt denne noen? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange forretninger praktiserer åpent kjøp i 30 dager. Det betyr vel at kartongen kan være åpnet, men produktet må naturligvis ikke være skadet på noe vis eller mangle deler. Så kan de og demonstrasjonsmodeller selges for full pris. Ellers hadde de ikke hatt råd til å ha åpent kjøp.

Det de kaller demo-salg er bare en måte å bli kvitt tungt selgelige produkter på, det er ingenting i vegen for å selge demomodeller til full pris. De er jo akkurat like gode.

Dette er generelle betraktninger; om Playstation vet jeg ingenting - jeg ville ikke ha en om jeg fikk den gratis.

Lenke til kommentar

Jeg har bare positive erfaringer med Elkjøp og b-varer (varer som er demobrukt eller byttet inn av ymse årsaker). Disse pleier meg bekjent å sjekkes og repakkes og merkes tydelig at dette er et produkt som på en eller annen måte er brukt. Prisen er satt ned og varene finner man rundt omkring i butikken.

 

Høres ut som om dette er en feil som har skjedd i dette tilfellet. Både at varen ikke er merket at den er brukt samt at den ansatte i kassen ikke gav deg rabatt.

Lenke til kommentar

Alt av demovarer, varer som er kome tilbake(åpent kjøp) samt brukt om så bare litt, bør selgast billigare da embalasjen er brutt. Elkjøp har ein tendens til å prøve seg med full pris noko eg har sett ved fleire anledninger, enten det kommer av selgere som ikkje er informert eller ein ukultur i aktuelle butikk. Produkt med brutt embalasje bruker eg å sjekke ekstra grundig saman med selger. Det fører stort sett til pruting viss eg ikkje er fornøgd med prisen. Har hittil pruta på 2 produkt der vi ikkje blei enig om pris samt kjøpt eit produkt etter pruting. Samme butikk og det kan virke for at di tør opp litt når det kommer til dette med prutinga sia siste forsøket enda med kjøp.

Lenke til kommentar

Jeg har også stort sett bare positive erfaringer fra Elkjøp. Men dette syntes jeg bare virket veldig rart. Syntes ikke det skal ha noe å si om varen er brukt i butikk eller hjemme hos en annen kunde. Produktet er tydeligvis brukt og pakket ned igjen i samme gamle eske uten at det er blitt dokumentert om den er brukt til utstilling eller solgt til kunde og kommet i retur. De skulle vist nok få inn nye på mandag så jeg skal høre nok en gang om det jeg ble fortalt i dag er riktig. Sånn jeg synes det skal være når du kjøper ett produkt til full pris så skal du stort sett også være den aller første som bruker den, så lenge den er til deg selv da :)

 

Poster her når jeg har forhørt meg videre på mandag :)

Lenke til kommentar

Litt av problemet her er at konsoller stort sett selges med nullprofitt eller tap allerede, så butikken har ikke noe å gå på. Da vil nok en kassemedarbeider være lite villig til å slå av noen hundrelapper på sparket, og de venter heller på en mindre kresen kunde.

I en slik situasjon er det nok lurere å høre om du kan få prute på spill og tilbehør hvis du godtar at konsollen ikke er mint.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...