Gå til innhold

Fallout 4 har flere dialoglinjer enn Fallout 3 og Skyrim sammenlagt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg leste et sted at karakteren din skal kunne ha 8 forskjellige stemmer basert på personlighetstype. Usikker på om det er ment å være 8 per kjønn, eller 8 totalt. Hvis dialogen da forandre seg for hver type, og det ikke bare er forskjeller i tonefallet, så er det ikke rart å forestille seg at det er så mange flere linjer med dialog denne gangen.

Lenke til kommentar

Fantastisk ironisk å skryte av antall dialoglinjer når de bruker 3-4 valgs dialoghjul. Men det skal vel ikke så mange barneskolebarn til for å skrive dialogen i Fallout 4. Neste FPS fra Bethesda har de sikkert innført radiant dialogues, som kommer til å bli en kjempesuksess! (For markedsføringsavdelingen i det minste)

5gVghQT.jpg

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar

Fantastisk ironisk å skryte av antall dialoglinjer når de bruker 3-4 valgs dialoghjul. Men det skal vel ikke så mange barneskolebarn til for å skrive dialogen i Fallout 4. Neste FPS fra Bethesda har de sikkert innført radiant dialogues, som kommer til å bli en kjempesuksess! (For markedsføringsavdelingen i det minste)

5gVghQT.jpg

 

Jup det dialoghjulet er min største problem med fallout 4.

Ja 4 valg funger til de fleste npc, men ikke de sentrale med mye dialog da må du ha dypt nestete dialogtrær eller lange monologer

Lenke til kommentar

 

Fantastisk ironisk å skryte av antall dialoglinjer når de bruker 3-4 valgs dialoghjul. Men det skal vel ikke så mange barneskolebarn til for å skrive dialogen i Fallout 4. Neste FPS fra Bethesda har de sikkert innført radiant dialogues, som kommer til å bli en kjempesuksess! (For markedsføringsavdelingen i det minste)

5gVghQT.jpg

Jup det dialoghjulet er min største problem med fallout 4.

Ja 4 valg funger til de fleste npc, men ikke de sentrale med mye dialog da må du ha dypt nestete dialogtrær eller lange monologer

Husker det å bruke 10-20min på en dialog fordi det var så mange valg å velge mellom, bare ett svar ble ofte som å lese et helt avsnitt og noen av valgene hadde dype konsekvenser. Ah Fallout 2, good times.

 

Men jeg må også innrømme at i Planescape Torment ble det for mye for min egen smak, det spillet var igjen fokusert nesten bare på dialog mens fallout spillene var en god balanse mellom dialog, story, quests og action.

Endret av Gunman1986
Lenke til kommentar

Fantastisk ironisk å skryte av antall dialoglinjer når de bruker 3-4 valgs dialoghjul. Men det skal vel ikke så mange barneskolebarn til for å skrive dialogen i Fallout 4. Neste FPS fra Bethesda har de sikkert innført radiant dialogues, som kommer til å bli en kjempesuksess! (For markedsføringsavdelingen i det minste)

5gVghQT.jpg

Du er så full av *sensurert*. De fleste gangene du måtte ta et valg i Fallout 3 så hadde du 3 valg i samtaleboksen, noen ganger hadde du 6 ting og trykke på, men da var det spørsmål involvert. Her har du 4 alternativer, pluss mer som når specials, og annet teller inn. Er 4 mer enn 3 ? :D JAAA!

Endret av Akrabra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bethesda lager gode spill det gjør de, men ta Skyrim for eksempel, Skyrim var et spill du spilte kanskje gjennom 2-3 ganger og inså hvor ræva det egentlig er (hvertfall på PC), uten mods. Spillet var så dårlig optimized at mods måtte fikse jævla spillet. (les: ENB + Memory Patch). Ikke for å nevne ræva textures og generell ustabilt uansett hva. De bruker forsett samme dritt game engine fra Skyrim. Her sitter jeg i spenning og lurer på hvor langt tid det tar føl spillet er spillbart etter launch. Jeg pre order i hvertfall ikke.

 

Det er på tide at Bethesda tilpasser seg 2015 og slutter å lage program som kræsjer etter 2 minutter (Creation Kit) og spill (Skyrim). Håper de gjør en kjempe god jobb denne gangen, jeg venter altså spent på hva vi får på launch day, siden jeg egentlig elsker Fallout serien og "themet". Rock n' Roll.

 

Til dere som ikke er på fest i dag, så kan dere nyte dere med Gopher, som er en brite som lever i Norge. Han har c.a 320k subs, og er den beste let's playeren jeg har vært borti, her får du:

- Immersion (de gradene har går for å få immersion i spilla han spiller er utrolig).

 

- Skulle jeg valgt en person til å fortelle livet mitt til neste mann, ville det ha vært Gopher, han er en laid back person med sylskarp stemme.

 

- Spiller populære spill som Witcher 3, Skyrim, Fallout 3/New Vegas med mods

 

- Er mod expert og mod produsent

 

- Er teknisk god og kan hente et par ting fra han når det gjelder PC'er.

 

Grunnen til at jeg syns dere skal skjekke ut han er pga. han er den eneste personen som fikk meg til å starte Fallout på nytt. 

Hvis dere kjeder dere så er det bare å skjekke han ut, og du kommer lett til å få "Fallout" følelsen av å se på https://www.youtube.com/user/GophersVids

 

Når alt det er sagt, så sitter jeg her og håper på at Fallout 4 blir noe jeg liker godt, og gleder meg. Håper grafikken ser mye bedre ut enn på videoen, men men.

 

edit: tror jeg bomma litt på tråd

Endret av svenal34
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke helt , men å klage på dialog valgene man har blir litt spesielt.

Faktisk så hadde man ikke alt for mange valg i F1 / F2 , omtrent 4 i snitt , noen ganger hadde man noen flere men generelt var dette basert på informasjon du kunne spørre om og ikke svar i forhold til hva dialogen gikk ut på.

 

Om noe føler jeg faktisk at dialogen har blitt bedre da den føles mer "dynamisk" , men selvsagt så vil man aldri oppleve at man får den rene følelsen av at "hei jeg spør om X som er spiller definert og ikke av spilldesignerne og får et svar deretter ".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

har alltid elsker første spilling av nytt fallout, ble kjempegledelig overrasket med new vegas, og tipper dette spillet, blir like morro.

 

For å korte ned ventetiden anbefaler jeg filmen Blast from the past. en film om en familie som ved enb feiltagelse tror atomkrig starter i 1962, de låser seg inne i en atombunker....

 

 

dette klippet gjør ikke filmen rettferd, det er masse komikk, spesielt fra faren 

 

Endret av Magnetmannen
Lenke til kommentar

Bethesda lager gode spill det gjør de, men ta Skyrim for eksempel, Skyrim var et spill du spilte kanskje gjennom 2-3 ganger og inså hvor ræva det egentlig er (hvertfall på PC), uten mods. Spillet var så dårlig optimized at mods måtte fikse jævla spillet. (les: ENB + Memory Patch). Ikke for å nevne ræva textures og generell ustabilt uansett hva. De bruker forsett samme dritt game engine fra Skyrim. Her sitter jeg i spenning og lurer på hvor langt tid det tar føl spillet er spillbart etter launch. Jeg pre order i hvertfall ikke.

 

Det er på tide at Bethesda tilpasser seg 2015 og slutter å lage program som kræsjer etter 2 minutter (Creation Kit) og spill (Skyrim). Håper de gjør en kjempe god jobb denne gangen, jeg venter altså spent på hva vi får på launch day, siden jeg egentlig elsker Fallout serien og "themet". Rock n' Roll.

 

 

Du spilte gjennom Skyrim 2-3 ganger for å innse at det er ræva? Og det utelukkende for at grafikken er dårlig..? Tynt grunnlag vil jeg si. Hva syns du om storyen, gameplay eller dialog? Personlig likte jeg spille, sånn bortsett fra at det var hakket for lett, spesielt mot slutten. Det er ikke ofte jeg spiller igjennom et spill flere ganger, men gjør jeg det så er det fordi jeg syns det er meget bra.

 

Og btw, klarer nesten ikke å vente på Fallout.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Bethesda lager gode spill det gjør de, men ta Skyrim for eksempel, Skyrim var et spill du spilte kanskje gjennom 2-3 ganger og inså hvor ræva det egentlig er (hvertfall på PC), uten mods. Spillet var så dårlig optimized at mods måtte fikse jævla spillet. (les: ENB + Memory Patch). Ikke for å nevne ræva textures og generell ustabilt uansett hva. De bruker forsett samme dritt game engine fra Skyrim. Her sitter jeg i spenning og lurer på hvor langt tid det tar føl spillet er spillbart etter launch. Jeg pre order i hvertfall ikke.

 

Det er på tide at Bethesda tilpasser seg 2015 og slutter å lage program som kræsjer etter 2 minutter (Creation Kit) og spill (Skyrim). Håper de gjør en kjempe god jobb denne gangen, jeg venter altså spent på hva vi får på launch day, siden jeg egentlig elsker Fallout serien og "themet". Rock n' Roll.

 

 

Du spilte gjennom Skyrim 2-3 ganger for å innse at det er ræva? Og det utelukkende for at grafikken er dårlig..? Tynt grunnlag vil jeg si. Hva syns du om storyen, gameplay eller dialog? Personlig likte jeg spille, sånn bortsett fra at det var hakket for lett, spesielt mot slutten. Det er ikke ofte jeg spiller igjennom et spill flere ganger, men gjør jeg det så er det fordi jeg syns det er meget bra.

 

Og btw, klarer nesten ikke å vente på Fallout.

Hehe, tenkte det samme. Litt for mye fritid når man spiller gjennom et spill 2-3 ganger som er opp mot 100 timer langt med alle sidequest, og mener det er ræva etterpå. Kostelig ;) I mellomtida venter vi andre som ikke pisser negativitet spent på Fallout 4.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...