Gå til innhold

Kamptråd - Norge vs Kroatia (EM-kvalik)


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi er foreløbig beste treer, men alt kan fortsatt skje selvfølgelig! Alt eller ingenting mot Kroatia nå!

Vi ligger vel på tredjeplass med like mange poeng som Albania og Ungarn, men dårligere målforskjell. Albania har spilt to kamper mindre enn oss, Ungarn en mindre.

 

Husk at kampene mot lag nr seks i gruppen strykes.

 

edit: Innlegget jeg svarte på ble flyttet til en annen tråd. Jalla jalla

Endret av kaaasen
Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med resonnementet ditt Delvis. Det å slå Italia borte med det landslaget vi har til disposisjon vil jeg påstå er tilnærmet umulig. Selv Kroatia hjemme tror jeg blir i overkant tøft, og resultatet der vil til syvende og sist ikke spille noen rolle. Jeg er litt redd for at vi vil slite med å slå Malta også, men heldigvis er Bulgaria enda mer dårlig enn Norge er for tiden.

Lenke til kommentar

Tar vi 3-4 poeng mot Kroatia og Italia så ender vi nok ikke blant de to beste, men da er vi i en fantastisk posisjon til å bli beste treer. Trusselen for øyeblikket kommer fra gruppe I, men der har topp 3 så mange gjenstående innbyrdes kamper at 3. plassen forhåpentligvis ikke plukker så mange flere poeng (sånn sett gunstig for oss om Albania slår Danmark i kveld).

 

På en annen side (mer realistisk for vår del), dersom vi ikke blir beste treer så må vi tenke på seeding til playoff. Per i dag så er seedingen slik for treerne:

 

Seedet

4 Nederland

10 Ukraina

20 Russland

21 Ungarn

 

Useedet

26 Norge

27 Slovenia

29 Israel

30 Skottland

32 Albania (beste treer, slipper playoff)

 

Dersom vi ikke blir beste treer selv, så er det viktig at ett av lagene over oss på rankingen blir beste treer. Da blir nemlig vi seedet og kan potensielt møte Slovenia, Skottland og Albania kontra "umulige" lag som Nederland, Ukraina og Russland.

 

Merk at dette er slik ståa er akkurat nå. Blir nok mye frem og tilbake de neste dagene, og da blir seedingsbildet endret. Det kommer også en ny ranking etter denne runden med landskamper, og vi kan faktisk klatre flere plasser med et positivt resultat mot Kroatia (og også bli dratt igjen av lagene bak hvis vi blir slått og disse lagene leverer).

 

Så jo, resultatene mot Kroatia og Italia er ganske viktige for vår del. Disse kan avgjøre om vi blir seedet til playoff eller ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...