Gå til innhold

Forby VPN i samme slengen


Anbefalte innlegg

Etter at tingretten avgjorde at nettleverandører skal blokkere tilgangen til piratsider synes jeg at VPN burde forbys. VPN har ingen annen misjon enn å skjule aktiviteten til brukeren på nettet. Det er ikke noe poeng i skjule seg bak en VPN hvis man driver med lovlig aktivitet. Et slikt forbud vil utelukkende ramme kriminelle.

Hvis piratopplastning er det samme som å stjele, så er VPN det samme som en mellommann mellom tyv og heler. Å være mellomann er ikke lov utenfor nettet og da burde det ikke være lovlig på nettet heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De burde forby absolutt alt som kan brukes til ulovligheter mens de er i gang. Bort med biler, bort med internett og ta kjøkkenknivene våre burde de å så vi ikke kan bruke de til å utøve voldelige handlinger.

 

Selv om ting kan brukes til ulovligheter, så burde det ikke være forbud mot det. Da mister vi all frihet vi har.

 

Edit: Jeg har bekjente som bor utelands som må bruke VPN for å kunne se NRK på nett. Er de kriminelle da, bare fordi de vil se Norsk tv?

Endret av TheKims
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skal staten virkelig bry seg om sine innbyggere og passe på der det gjelder som mest burde alle biler vært utstyrt med primilleblåser og GPS-overvåkning. Da kan man passe på at ingen fyllekjører, snyter på skattefradrag for jobbkjøring, bryter fartsgrenser og sikkert andre ting som smugling osv.

Kan jo tilogmed linke GPS-hastighetsovervåkningen rett opp mot skatteoppgjøret, og plusse direkte på skatten dersom man bryter fartsgrenser!

Hadde vært mye bedre for samfunnet enn å dille med en bransje som ikke gidder å være kundevennlige og kun fokusere på egne milliardlønninger. Jeg er sikker på at det er nok penger i denne bransjen til å dekke de flestes våte fantasier dersom de hadde vist en liten form for moderasjon i utbetalingene til ulike artister. Tviler på at Robert Downey Jr hadde blitt en vesentlig dårligere skuespiller selvom de hadde redusert lønna hans fra 600 millioner til 20 millioner i året. 

Lenke til kommentar

Etter at tingretten avgjorde at nettleverandører skal blokkere tilgangen til piratsider synes jeg at VPN burde forbys. VPN har ingen annen misjon enn å skjule aktiviteten til brukeren på nettet. Det er ikke noe poeng i skjule seg bak en VPN hvis man driver med lovlig aktivitet. Et slikt forbud vil utelukkende ramme kriminelle.

 

Hvis piratopplastning er det samme som å stjele, så er VPN det samme som en mellommann mellom tyv og heler. Å være mellomann er ikke lov utenfor nettet og da burde det ikke være lovlig på nettet heller.

 

Jeg antar du ikke er seriøs.

 

Å kryptere sin egen trafikk er sånn jeg ser det en menneskerett, det er vanskelig å se hvordan man skal hindre dette uten totalitære tendenser.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter at tingretten avgjorde at nettleverandører skal blokkere tilgangen til piratsider synes jeg at VPN burde forbys. VPN har ingen annen misjon enn å skjule aktiviteten til brukeren på nettet. Det er ikke noe poeng i skjule seg bak en VPN hvis man driver med lovlig aktivitet. Et slikt forbud vil utelukkende ramme kriminelle.

 

Hvis piratopplastning er det samme som å stjele, så er VPN det samme som en mellommann mellom tyv og heler. Å være mellomann er ikke lov utenfor nettet og da burde det ikke være lovlig på nettet heller.

 

Det er praktisk umulig å forby VPN, selv i Kina så var det null problem å gå rundt filteret med en VPN. 

 

De vil ikke klare å forby VPN, og med VPN så vil det bli lett å bruke pirate bay. 

Lenke til kommentar

Er ikke personlig berørt av dette forbudet, men sjekket for moro skyld de nettsidene som er nevnt i VG

 

http://www.vg.no/rampelys/data-og-nett/fersk-kjennelse-the-pirate-bay-blokkeres-i-norge/a/23516859/

 

• Extratorrent
 
• Viooz
 
• Primewire
 
• Swefilmer
 
• DreamfilmHD
 
• Movie4k
 
Ikke blokkert enda iallefall (ISP canal digital) Hvor "lang tid" kommer det til å ta?  :hmm:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...